Škoda Auto Russia oznámila zahájení kompletní výroby nového provedení modelu Škoda Fabia v rámci ruské premiéry tohoto vozu, která se uskutečnila 28. dubna v továrně v Kaluze.
Škoda Fabia se tak stává druhým modelem z palety vozů Škoda, jehož výroba v Rusku bude kompletní, tzn., že její součástí bude svařování, lakování a montáž. Předchozí verze modelu Fabia byla v továrně v Kaluze montována v režimu SKD. Prvním modelem značky, který přešel na výrobu typu CKD, byla Škoda Octavia. Fabia je jedním z nejprodávanějších modelů značky Škoda jak v Rusku, tak na ostatních světových trzích. V roce 2009 prodala automobilka po celém světě 264 173 fabií, což je v porovnání s výsledkem roku 2008 o 7,1 % více. V Rusku byla Fabia v roce 2009 vůbec nejvíce prodávaným modelem. „Škoda v posledních letech slaví velké úspěchy a potvrdila to i v roce 2009, kdy znovu dosáhla rekordních prodejů. Důležitým faktorem tohoto úspěchu byl postupný rozvoj našich aktivit na rozvíjejících se trzích, mimo jiné v Rusku, Indii a Číně. Díky investicím do výroby v Kaluze, dealerské sítě a našich výrobků budeme své pozice na ruském trhu i nadále posilovat," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Reinhard Jung. Petr Janeba, šéf společnosti Škoda Russia, k tomu dodává: „Rusko je pro značku Škoda jedním z klíčových trhů, přičemž udržitelný růst tohoto trhu očekáváme i v budoucnu. Jedním z hlavních cílů společnosti je proto další rozvoj našich výrobních kapacit. V tomto ohledu jsme ostatně zaznamenali konkrétní úspěchy – v Kaluze se již vyrábí všechny modely značky Škoda, díky čemuž můžeme nabídnout velmi příznivý poměr mezi cenou a kvalitou a rychleji reagovat na změny na místním trhu i na požadavky ruských zákazníků. V říjnu 2009 jsme zahájili kompletní výrobu modelu Škoda Octavia a dnes můžeme oznámit spuštění výroby již druhého vozu v režimu CKD, tedy modelu Škoda Fabia, který je na ruském trhu tolik populární. Jsme hrdí na to, že se Škoda Fabia stala druhým automobilem naší značky, který je v Rusku vyráběn v kompletním režimu, a jsme také velmi rádi, že jej můžeme poprvé představit právě v našem závodě.“ „Škoda Fabia je třetím koncernovým modelem, jehož výroba v Rusku bude kompletní. Náš závod v Kaluze je se svým širokým portfoliem modelů v rámci koncernu Volkswagen unikátní, přičemž stávající počet vyráběných modelů chceme v budoucnu ještě rozšířit. Navíc zde vyrábíme automobily v souladu s nejpřísnějšími kvalitativními standardy,“ podotýká Dietmar Korzekwa, generální ředitel společnosti Volkswagen Group Rus. Nová Fabia bude v Rusku k dostání u oficiálních dealerů od začátku května 2010. Už v dubnu zde Škoda Auto oznámila zahájení příjmu objednávek na tento model. Navzdory velkému množství provedených změn zůstávají ceny všech verzí Fabie stejné. Škoda Fabia a Škoda Octavia v Ruské federaci splňují podmínky státem dotovaných programů šrotovného. Díky výhodným podmínkám nákupu pramenícím z těchto programů jsou tyto vozy maximálně dostupné. Úspěch fabie vynesl značku Škoda na ruském trhu na přední pozice v segmentu kompaktních vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.