ord vystavuje na autosalonu v Pekingu 2010 skutečně širokou škálu produktů a technologií. K vidění je zde mimo jiné nový, celosvětově prodávaný Ford Focus nebo budoucí maloobjemový motor z řady EcoBoost.
Expozice Fordu na autosalonu v Pekingu 2010 pokrývá asi o 25 procent větší plochu než stánek z roku 2008 a kromě výstavy zajímavých produktů a technologií zahrnuje také 17 interaktivních stanic pro návštěvníky. Jde o historicky největší stánek za celou dobu působení společnosti Ford v této části světa.
Ford Focus nové generace v globální předpremiéřeDynamický a stylový Focus nové generace se představí v Číně v rámci globálního turné po nejvýznamnějších světových autosalónech. Sportovně laděný pětidveřový hatchback, který byl minulý měsíc vystavován v Ženevě a předtím v lednu na celosvětové premiéře v Detroitu, bude jedním z až deseti samostatných modelů založených na nové globální platformě Ford pro segment C. Společnost očekává, že po uvedení na čínský trh v roce 2012 budou celosvětové prodeje této nové rodiny kompaktních modelů činit až dva miliony vozů ročně.(Vlevo) koncept vozu do velkoměsta - (vpravo) nová genrace modelu FocusKoncepční automobil Ford Start s motorem EcoBoost 1,0 lMalý, ekologicky šetrný, důmyslně řešený a zábavný – takový je koncept Ford Start. Díky svému tříválcovému zážehovému motoru EcoBoost 1,0 l nabízí Ford Start jedinečný pohled do nejbližší budoucnosti pohonných jednotek Ford.
Nový výkonný zážehový tříválec EcoBoost 1,0 l je navržen tak, aby umožnil uplatnit přednosti technologie EcoBoost i v menších automobilech s kompaktním motorovým prostorem. Tato pohonná jednotka se již brzy objeví v sériové výrobě a přinese velmi nízké emise CO2 (pod 100 g/km) spolu s výkonem a odezvou srovnatelnými s většími čtyřválci.
Nový Ford Edge debutuje v ČíněPekingský autosalon bude svědkem čínské výstavní premiéry populárního SUV jménem Ford Edge, které se těší značné oblibě na severoamerickém trhu. Ford Edge se pyšní ladným, harmonickým designem a v jeho komfortním pětimístném interiéru se ideálně snoubí moderní technologie s jedinečným stylem. Od svého vstupu na americký trh před čtyřmi roky nalezl Ford Edge již více než 330 000 zákazníků.
Ford Mondeo EcoBoostTechnologie EcoBoost se poprvé představí čínským zákazníkům v modelu Ford Mondeo. Ten bude v průběhu letošního roku uveden na tamní trh se čtyřválcem EcoBoost 2,0 l.
Ford EcoBoost je úsporná technologie, která díky kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem slibuje snížení spotřeby paliva až o 20 procent a redukci emisí CO2 až o 15 procent. Řadový čtyřválec EcoBoost 2,0 l je první skutečně globální motor této řady. V Evropě ho Ford již nabízí v modelech S-Max, Galaxy a Mondeo.
Ford staví na svých úspěších v ČíněFord přijíždí na autosalon v Pekingu povzbuzen nejlepším prodejním rokem v historii svého čínského zastoupení a prodejním rekordem v celé tichomořské Asii a Africe.
Ford China zaznamenával rekordní prodeje po celý rok 2009 – zejména díky skvělým výsledkům Focusu a úspěšnému debutu nového Fordu Fiesta, nového globálního malého Fordu. Počet Focusů prodaných v Číně se minulý měsíc přehoupl přes hranici půl milionu, zatímco 79 000 Fiest prodaných v tichomořské Asii a Africe představuje nárůst o 273 procent! Jen v Číně získala Fiesta přes 50 různých ocenění.
V roce 2009 zůstal Ford Focus nejlépe prodávaným vozem v tichomořské Asii a Africe, když dosáhl historicky nejlepšího prodeje v tomto regionu. 164 719 prodaných vozů znamená oproti roku 2008 nárůst téměř o 20%. Mimoto si Focus připsal historicky nejvyšší prodeje v Číně, Indonésii a Vietnamu. Také Ford Mondeo dosáhl rekordních celoročních výsledků v tichomořské Asii a Africe, když si polepšil o 10 procent na 49 837 prodaných vozů.
Ford investuje do dalšího rozvoje svého úspěchu v tomto regionu a do plného využití potenciálu, který tato oblast nepochybně skýtá. „Regiony tichomořské Asie a Afriky budou mít v příštích sedmi až deseti letech největší podíl na růstu celosvětových aktivit Ford Motor Copany,“ řekl Joe Hinrichs, viceprezident Ford Motor Company a prezident pro region tichomořská Asie a Afrika. „Razantně a s velkým úspěchem restrukturalizujeme svoje aktivity, abychom tento nárůst mohli obsáhnout. Od roku 2006 Ford Motor Company proinvestovala v tomto regionu již více než tři miliardy amerických dolarů.“
Ford v regionu tichomořské Asie a Afriky zaměstnává 25 000 lidí a včetně projektů typu joint-venture provozuje celkem 17 továren či montážních závodů v osmi zemích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.