Krátce po světové premiéře přichází na český trh druhá generace oblíbeného všestranného SUV Volkswagen Touareg, jehož inovativní konstrukce ukazuje budoucnost svého segmentu. Technicky nejvyspělejší Volkswagen všech dob lze s výkonným a hospodárným šestiválcem 3.0 TDI V6 BMT (150kW / 204k) pořídit již za 1 189 900 Kč.
Zájemci o nový Volkswagen Touareg budou mít na výběr z celkem pěti motorů včetně inovativního hybridního pohonu. Jednotlivé motory budou uváděny do výroby postupně.
V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW / 240 k) a 4.2 V8 TDI (250 kW / 340 k). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3.0 TSI V6 Hybrid (245 kW / 333 k) a v polovině června motorizace 3.6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW / 280 k). Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW / 204 k), jejíž cena bude 1 189 900 Kč.
Velmi konkurenceschopné jsou také ceny ostatních modelů. Největší zájem se očekává o model Touareg 3.0 V6 TDI (176 kW / 240 k), jehož základní cena je 1 227 900 Kč. Na vrcholu nové modelové řady stojí osmiválcový turbodiesel 4.2 V8 TDI za 1 843 900 Kč a hybridní provedení 3.0 TSI V6 Hybrid za 1 887 200 Kč. Zajímavou volbu bezesporu představuje také výkonný a přitom velmi hospodárný zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, jehož cena byla stanovena na 1 237 600 Kč.
3.0 V6 TDI BMT (176 kW / 240k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 227 900 Kč 4.2 V8 TDI (250 kW / 340k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 843 900 Kč 3.0 TSI Hybrid (245 kW / 333k) Tiptronic 4Motion od května 2010 1 887 200 Kč 3.6 V6 FSI BMT (206 kW / 280k) Tiptronic 4Motion od června 2010 1 237 600 Kč 3.0 V6 TDI BMT (150kW / 204k) Tiptronic 4Motion od listopadu 2010 1 189 900 Kč
U příležitosti uvedení nového Touaregu na český trh připravil Volkswagen pro své zákazníky speciální akční pakety výbav na přání s cenovým zvýhodněním ve výši 40 %. Pro modely poháněné šestiválcovým turbodieselem jsou k dispozici pakety "Světla a pérování" (bi-xenonové světlomety, vzduchové odpružení, paket "Světla a výhled"), "Interiér vozu" (kožené čalounění "Vienna", sportovní paket "Interiér") a "Exteriér vozu" (18" kola "Karakum", střešní nosiče s příčníky, tažné zařízení, zatmavá boční okna). Pro osmiválce TDI lze za zvýhodněných podmínek objednat paket "Luxus" (kožené čalounění "Nappa Cool" z kolekce Volkswagen Exclusive, sportovní paket "Interiér", 20" kola "Pikes Peak"). U obou motorů 3.0 V6 TDI a 4.2 V8 TDI je možné zvolit také paket "Komunikace" (navigační systém RNS850, paket "Area View", příprava pro mobilní telefon "Premium"). Pokud si zákazník zvolí všechny 4 akční pakety, které jsou k dispozici pro model 3.0 V6 TDI BMT, ušetří tak 192 800 Kč. V případě kombinace modelu 4.2 V8 TDI s akčním paketem "Luxus" a "Komunikace" uspoří zákazník 88 500 Kč.
První generace modelové řady Volkswagen Touareg oslovila po celém světě přibližně 500 000 zákazníků, kteří u tohoto luxusního SUV oceňují vysokou úroveň komfortu, sportovní jízdní vlastnosti, nadčasový design, vynikající kvalitu a neomezené schopnosti pro expedice do neprobádaných koutů světa. Nový Touareg navazuje na silné stránky svého předchůdce a přidává k nim další pádné argumenty v podobě výrazného snížení spotřeby paliva a emisí (v průměru o téměř 20 %), ještě lepších jízdních vlastností, prostornějšího interiéru a inovativních prvků výbavy včetně celé škály nových asistenčních a bezpečnostních systémů.
Nový Volkswagen Touareg předvádí, jak bude vypadat budoucnost terénních vozů SUV. Zlatým hřebem modelové palety je nová hybridní varianta, která se stává prvním a jediným hybridním SUV vyráběným v Evropě. Toto špičkové provedení stanovuje se spotřebou paliva pouhých 8,2 litru na 100 kilometrů nová měřítka v oblasti hospodárnosti pro terénní SUV poháněné zážehovým motorem. Touareg Hybrid se dokáže pohybovat v čistě elektrickém režimu zcela bez emisí rychlostí až 50 km/h. Také Touareg V6 TDI stanovuje s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km nový rekord v segmentu velkých SUV poháněných vznětovým motorem. Oba modely Touareg Hybrid a V6 TDI jsou nejúspornějšími SUV se zážehovým a vznětovým motorem, které kdy byly v této velikostní třídě v Evropě vyráběny.
Radikální "odtučňovací kúra" přinesla snížení hmotnosti až o 222 kilogramů, přestože došlo současně k dalšímu zvýšení tuhosti karoserie. Konstruktéři se kromě toho zaměřili na aerodynamickou optimalizaci karoserie a zcela nově koncipovali paletu nabízených motorů a převodovek s důrazem na maximální účinnost. Všechny tyto změny znamenají nejen větší hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí, ale také citelné zlepšení dynamiky, ovladatelnosti, komfortu a bezpečnosti. Nový Touareg tak ještě lépe snoubí přednosti luxusních osobních a terénních vozů v jednom všestranném a reprezentativním balení.
Cestující naleznou v interiéru ještě více prostoru a pohodlí. Zadní sedadla jsou podélně posuvná v rozsahu 160 mm a mají nastavitelný sklon opěradla. Jejich složením lze zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 1642 litrů. Bohatá sériová výbava zahrnuje rádio s CD/MP3 přehrávačem a měničem na 6 CD, informační systém a dotykový displej s úhlopříčkou 6,5", dále elektronickou parkovací brzdu a systém Start-Stop u motorů V6. Neméně obsáhlá je i nabídka individuální výbavy na přání sahající od komfortních prvků v podobě elektrického skládání zadních sedadel a dálkového ovládání zadního výklopného víka až po inovativní bezpečnostní systémy "Area View" (monitorování okolí vozidla čtyřmi kamerami), "Lane Assist" (sledování jízdy v jízdním pruhu), "Side Assist" (sledování vozů schovaných ve slepém úhlu řidiče), adaptivní bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist (brzdí do úplného zastavení) a adaptivní stabilizační systém.
Nový Volkswagen Touareg je na rozdíl od mnoha svých konkurentů plně připraven pro jízdu náročným terénem. Trvalý pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen je doplněn "terénním jízdním režimem", který upravuje činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky. Komu to nestačí, ten si může u modelů V6 TDI zvolit na přání dodávaný systém pohonu všech kol 4XMotion, který má místo mezinápravového diferenciálu Torsen ještě robustnější rozvodovku s redukčním převodem a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?