Krátce po světové premiéře přichází na český trh druhá generace oblíbeného všestranného SUV Volkswagen Touareg, jehož inovativní konstrukce ukazuje budoucnost svého segmentu. Technicky nejvyspělejší Volkswagen všech dob lze s výkonným a hospodárným šestiválcem 3.0 TDI V6 BMT (150kW / 204k) pořídit již za 1 189 900 Kč.
Zájemci o nový Volkswagen Touareg budou mít na výběr z celkem pěti motorů včetně inovativního hybridního pohonu. Jednotlivé motory budou uváděny do výroby postupně.
V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW / 240 k) a 4.2 V8 TDI (250 kW / 340 k). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3.0 TSI V6 Hybrid (245 kW / 333 k) a v polovině června motorizace 3.6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW / 280 k). Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW / 204 k), jejíž cena bude 1 189 900 Kč.
Velmi konkurenceschopné jsou také ceny ostatních modelů. Největší zájem se očekává o model Touareg 3.0 V6 TDI (176 kW / 240 k), jehož základní cena je 1 227 900 Kč. Na vrcholu nové modelové řady stojí osmiválcový turbodiesel 4.2 V8 TDI za 1 843 900 Kč a hybridní provedení 3.0 TSI V6 Hybrid za 1 887 200 Kč. Zajímavou volbu bezesporu představuje také výkonný a přitom velmi hospodárný zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, jehož cena byla stanovena na 1 237 600 Kč.
3.0 V6 TDI BMT (176 kW / 240k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 227 900 Kč 4.2 V8 TDI (250 kW / 340k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 843 900 Kč 3.0 TSI Hybrid (245 kW / 333k) Tiptronic 4Motion od května 2010 1 887 200 Kč 3.6 V6 FSI BMT (206 kW / 280k) Tiptronic 4Motion od června 2010 1 237 600 Kč 3.0 V6 TDI BMT (150kW / 204k) Tiptronic 4Motion od listopadu 2010 1 189 900 Kč
U příležitosti uvedení nového Touaregu na český trh připravil Volkswagen pro své zákazníky speciální akční pakety výbav na přání s cenovým zvýhodněním ve výši 40 %. Pro modely poháněné šestiválcovým turbodieselem jsou k dispozici pakety "Světla a pérování" (bi-xenonové světlomety, vzduchové odpružení, paket "Světla a výhled"), "Interiér vozu" (kožené čalounění "Vienna", sportovní paket "Interiér") a "Exteriér vozu" (18" kola "Karakum", střešní nosiče s příčníky, tažné zařízení, zatmavá boční okna). Pro osmiválce TDI lze za zvýhodněných podmínek objednat paket "Luxus" (kožené čalounění "Nappa Cool" z kolekce Volkswagen Exclusive, sportovní paket "Interiér", 20" kola "Pikes Peak"). U obou motorů 3.0 V6 TDI a 4.2 V8 TDI je možné zvolit také paket "Komunikace" (navigační systém RNS850, paket "Area View", příprava pro mobilní telefon "Premium"). Pokud si zákazník zvolí všechny 4 akční pakety, které jsou k dispozici pro model 3.0 V6 TDI BMT, ušetří tak 192 800 Kč. V případě kombinace modelu 4.2 V8 TDI s akčním paketem "Luxus" a "Komunikace" uspoří zákazník 88 500 Kč.
První generace modelové řady Volkswagen Touareg oslovila po celém světě přibližně 500 000 zákazníků, kteří u tohoto luxusního SUV oceňují vysokou úroveň komfortu, sportovní jízdní vlastnosti, nadčasový design, vynikající kvalitu a neomezené schopnosti pro expedice do neprobádaných koutů světa. Nový Touareg navazuje na silné stránky svého předchůdce a přidává k nim další pádné argumenty v podobě výrazného snížení spotřeby paliva a emisí (v průměru o téměř 20 %), ještě lepších jízdních vlastností, prostornějšího interiéru a inovativních prvků výbavy včetně celé škály nových asistenčních a bezpečnostních systémů.
Nový Volkswagen Touareg předvádí, jak bude vypadat budoucnost terénních vozů SUV. Zlatým hřebem modelové palety je nová hybridní varianta, která se stává prvním a jediným hybridním SUV vyráběným v Evropě. Toto špičkové provedení stanovuje se spotřebou paliva pouhých 8,2 litru na 100 kilometrů nová měřítka v oblasti hospodárnosti pro terénní SUV poháněné zážehovým motorem. Touareg Hybrid se dokáže pohybovat v čistě elektrickém režimu zcela bez emisí rychlostí až 50 km/h. Také Touareg V6 TDI stanovuje s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km nový rekord v segmentu velkých SUV poháněných vznětovým motorem. Oba modely Touareg Hybrid a V6 TDI jsou nejúspornějšími SUV se zážehovým a vznětovým motorem, které kdy byly v této velikostní třídě v Evropě vyráběny.
Radikální "odtučňovací kúra" přinesla snížení hmotnosti až o 222 kilogramů, přestože došlo současně k dalšímu zvýšení tuhosti karoserie. Konstruktéři se kromě toho zaměřili na aerodynamickou optimalizaci karoserie a zcela nově koncipovali paletu nabízených motorů a převodovek s důrazem na maximální účinnost. Všechny tyto změny znamenají nejen větší hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí, ale také citelné zlepšení dynamiky, ovladatelnosti, komfortu a bezpečnosti. Nový Touareg tak ještě lépe snoubí přednosti luxusních osobních a terénních vozů v jednom všestranném a reprezentativním balení.
Cestující naleznou v interiéru ještě více prostoru a pohodlí. Zadní sedadla jsou podélně posuvná v rozsahu 160 mm a mají nastavitelný sklon opěradla. Jejich složením lze zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 1642 litrů. Bohatá sériová výbava zahrnuje rádio s CD/MP3 přehrávačem a měničem na 6 CD, informační systém a dotykový displej s úhlopříčkou 6,5", dále elektronickou parkovací brzdu a systém Start-Stop u motorů V6. Neméně obsáhlá je i nabídka individuální výbavy na přání sahající od komfortních prvků v podobě elektrického skládání zadních sedadel a dálkového ovládání zadního výklopného víka až po inovativní bezpečnostní systémy "Area View" (monitorování okolí vozidla čtyřmi kamerami), "Lane Assist" (sledování jízdy v jízdním pruhu), "Side Assist" (sledování vozů schovaných ve slepém úhlu řidiče), adaptivní bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist (brzdí do úplného zastavení) a adaptivní stabilizační systém.
Nový Volkswagen Touareg je na rozdíl od mnoha svých konkurentů plně připraven pro jízdu náročným terénem. Trvalý pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen je doplněn "terénním jízdním režimem", který upravuje činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky. Komu to nestačí, ten si může u modelů V6 TDI zvolit na přání dodávaný systém pohonu všech kol 4XMotion, který má místo mezinápravového diferenciálu Torsen ještě robustnější rozvodovku s redukčním převodem a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.