Novinkou v nabídce modelové řady SEAT Leon je moderní turbodiesel 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k).
Nový motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení ECOMOTIVE se systémem Start/Stop. Ceny mimořádně hospodárného, kompaktního sportovně laděného hatchbacku s bohatou výbavou začínají na českém trhu již od 468 900 Kč.Nejnižší spotřeby paliva, a tím i emisí, dosahuje nový model SEAT Leon ECOMOTIVE poháněný motorem 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k). Jeho bohatá sériová výbava zahrnuje systém Start/Stop a rekuperační systém. Další změnou ekologické varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na pouhých 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.
Motor 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k) se dodává také bez paketu ECOMOTIVE. Leon 1.6 TDI CR vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou vystačí s pouhými 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km, zatímco hospodárná verze se sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru jen 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km.
Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení ECOMOTIVE lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy příslušné výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon ECOMOTIVE nenabízí 17“ kola a panoramatické elektricky ovládané střešní okno.
Přehled sériové výbavy modelů Leon 1.6 TDI CR prodávaných na českém trhu:
Reference: ABS + TCS, ESP + EBA + DSR + systém kontroly tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce (deaktivovatelný), boční airbagy vpředu, hlavové airbagy průběžné, ECOMOTIVE technologie a Start/Stop systém (pouze u verze ECOMOTIVE), systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky, střešní anténa, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy se signalizací nezapnutého pásu, elektricky ovládaná zpětná zrcátka v barvě vozu, světlomety s dvojitou optikou, tónovaná skla, kliky dveří v barvě vozu, 15“ ocelová kola (pneu 195/65), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný sportovní volant, klimatizace Climatic, osvětlení zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem, multimediální port (USB/AUX-in), 12V zásuvka v interiéru, automatické rozsvěcení světel, ukazatel vnější teploty a elektromechanický posilovač řízení.
Style: výbava Reference a k ní navíc 16“ kola z lehkých slitin (pneu 205/55), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, dvojitá koncovka výfuku, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrka předních sedadel, volant a řadicí páka v kůži, elektrické ovládání oken zadních dveří, indikátor optimálního řazení, klimatizace Climatronic, funkce Coming home a multifunkční volant.
1.4 85CV REFERENCE
Emise CO2
1.6 TDI CR 77 kW/105 k ECOMOTIVE REFERENCE
99
1.6 TDI CR 77 kW/105 k ECOMOTIVE STYLE
99
1.6 TDI CR 77 kW/105 k REFERENCE
119
1.6 TDI CR 77 kW/105 k STYLE
119
1.6 TDI CR 77 kW/105 k DSG STYLE
123
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.