Novinkou v nabídce modelové řady SEAT Leon je moderní turbodiesel 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k).
Nový motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení ECOMOTIVE se systémem Start/Stop. Ceny mimořádně hospodárného, kompaktního sportovně laděného hatchbacku s bohatou výbavou začínají na českém trhu již od 468 900 Kč.Nejnižší spotřeby paliva, a tím i emisí, dosahuje nový model SEAT Leon ECOMOTIVE poháněný motorem 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k). Jeho bohatá sériová výbava zahrnuje systém Start/Stop a rekuperační systém. Další změnou ekologické varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na pouhých 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.
Motor 1.6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k) se dodává také bez paketu ECOMOTIVE. Leon 1.6 TDI CR vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou vystačí s pouhými 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km, zatímco hospodárná verze se sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru jen 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km.
Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení ECOMOTIVE lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy příslušné výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon ECOMOTIVE nenabízí 17“ kola a panoramatické elektricky ovládané střešní okno.
Přehled sériové výbavy modelů Leon 1.6 TDI CR prodávaných na českém trhu:
Reference: ABS + TCS, ESP + EBA + DSR + systém kontroly tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce (deaktivovatelný), boční airbagy vpředu, hlavové airbagy průběžné, ECOMOTIVE technologie a Start/Stop systém (pouze u verze ECOMOTIVE), systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky, střešní anténa, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy se signalizací nezapnutého pásu, elektricky ovládaná zpětná zrcátka v barvě vozu, světlomety s dvojitou optikou, tónovaná skla, kliky dveří v barvě vozu, 15“ ocelová kola (pneu 195/65), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný sportovní volant, klimatizace Climatic, osvětlení zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem, multimediální port (USB/AUX-in), 12V zásuvka v interiéru, automatické rozsvěcení světel, ukazatel vnější teploty a elektromechanický posilovač řízení.
Style: výbava Reference a k ní navíc 16“ kola z lehkých slitin (pneu 205/55), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, dvojitá koncovka výfuku, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrka předních sedadel, volant a řadicí páka v kůži, elektrické ovládání oken zadních dveří, indikátor optimálního řazení, klimatizace Climatronic, funkce Coming home a multifunkční volant.
1.4 85CV REFERENCE
Emise CO2
1.6 TDI CR 77 kW/105 k ECOMOTIVE REFERENCE
99
1.6 TDI CR 77 kW/105 k ECOMOTIVE STYLE
99
1.6 TDI CR 77 kW/105 k REFERENCE
119
1.6 TDI CR 77 kW/105 k STYLE
119
1.6 TDI CR 77 kW/105 k DSG STYLE
123
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?