Společnost AUDI AG nedávno převzala od Spolkové rady pro design “Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“. Audi A5 Coupé se stalo vítězem nejvyšší německé oficiální ceny za design v kategorii „Design Award – Product Design Gold“.
„Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“ převzal Axel Strobek, člen představenstva AUDI AG. Sám Strobek pohlíží na Audi A5 jako na „čisté designové vyjádření sportovnosti a elegance, které zároveň nabízí velmi dynamický a pohodlný jízdní zážitek“. Jedním si je Walter de Silva, „otec“ tohoto vozu, jist: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl.“ Letos je to po čtvrté, kdy modely Audi získaly toto nejprestižnější ze všech oficiálních německých cen za design: Audi A5 předcházelo Audi A4 Avant, Audi A3 a Audi A2.
„Já i celý Audi design tým jsme touto poctou nadšeni. Bezesporu to dokazuje výjimečnost designu značky Audi. Audi A5 Coupé se může pochlubit geny designové ikony a je skvělé, že stejně to vidí i porotci,“ říká Stefan Sielaff, šéf oddělení Audi design. „Audi A5 Coupé pokračuje v tradici klasických dvoudveřových sportovních kupé: efektně a troufale to předvádí pomocí pokrokové designové řeči Audi,“ dodává Wolfgang Egger, vedoucí Audi Group Design.
Design Audi A5 oceňují také zákazníci. Od svého uvedení na trh v červnu 2007 do konce ledna 2010 se Audi A5 Coupé dostalo k více než 126 000 z nich na celém světě. V České republice jde dokonce o vůbec nejprodávanější sportovní vůz, pro nějž se loni rozhodlo na 153 milovníků krásného designu a dynamické jízdy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?