Společnost AUDI AG nedávno převzala od Spolkové rady pro design “Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“. Audi A5 Coupé se stalo vítězem nejvyšší německé oficiální ceny za design v kategorii „Design Award – Product Design Gold“.
„Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“ převzal Axel Strobek, člen představenstva AUDI AG. Sám Strobek pohlíží na Audi A5 jako na „čisté designové vyjádření sportovnosti a elegance, které zároveň nabízí velmi dynamický a pohodlný jízdní zážitek“. Jedním si je Walter de Silva, „otec“ tohoto vozu, jist: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl.“ Letos je to po čtvrté, kdy modely Audi získaly toto nejprestižnější ze všech oficiálních německých cen za design: Audi A5 předcházelo Audi A4 Avant, Audi A3 a Audi A2.
„Já i celý Audi design tým jsme touto poctou nadšeni. Bezesporu to dokazuje výjimečnost designu značky Audi. Audi A5 Coupé se může pochlubit geny designové ikony a je skvělé, že stejně to vidí i porotci,“ říká Stefan Sielaff, šéf oddělení Audi design. „Audi A5 Coupé pokračuje v tradici klasických dvoudveřových sportovních kupé: efektně a troufale to předvádí pomocí pokrokové designové řeči Audi,“ dodává Wolfgang Egger, vedoucí Audi Group Design.
Design Audi A5 oceňují také zákazníci. Od svého uvedení na trh v červnu 2007 do konce ledna 2010 se Audi A5 Coupé dostalo k více než 126 000 z nich na celém světě. V České republice jde dokonce o vůbec nejprodávanější sportovní vůz, pro nějž se loni rozhodlo na 153 milovníků krásného designu a dynamické jízdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.