Společnost AUDI AG nedávno převzala od Spolkové rady pro design “Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“. Audi A5 Coupé se stalo vítězem nejvyšší německé oficiální ceny za design v kategorii „Design Award – Product Design Gold“.
„Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“ převzal Axel Strobek, člen představenstva AUDI AG. Sám Strobek pohlíží na Audi A5 jako na „čisté designové vyjádření sportovnosti a elegance, které zároveň nabízí velmi dynamický a pohodlný jízdní zážitek“. Jedním si je Walter de Silva, „otec“ tohoto vozu, jist: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl.“ Letos je to po čtvrté, kdy modely Audi získaly toto nejprestižnější ze všech oficiálních německých cen za design: Audi A5 předcházelo Audi A4 Avant, Audi A3 a Audi A2.
„Já i celý Audi design tým jsme touto poctou nadšeni. Bezesporu to dokazuje výjimečnost designu značky Audi. Audi A5 Coupé se může pochlubit geny designové ikony a je skvělé, že stejně to vidí i porotci,“ říká Stefan Sielaff, šéf oddělení Audi design. „Audi A5 Coupé pokračuje v tradici klasických dvoudveřových sportovních kupé: efektně a troufale to předvádí pomocí pokrokové designové řeči Audi,“ dodává Wolfgang Egger, vedoucí Audi Group Design.
Design Audi A5 oceňují také zákazníci. Od svého uvedení na trh v červnu 2007 do konce ledna 2010 se Audi A5 Coupé dostalo k více než 126 000 z nich na celém světě. V České republice jde dokonce o vůbec nejprodávanější sportovní vůz, pro nějž se loni rozhodlo na 153 milovníků krásného designu a dynamické jízdy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?