Společnost AUDI AG nedávno převzala od Spolkové rady pro design “Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“. Audi A5 Coupé se stalo vítězem nejvyšší německé oficiální ceny za design v kategorii „Design Award – Product Design Gold“.
„Cenu Spolkové republiky Německo za design 2010“ převzal Axel Strobek, člen představenstva AUDI AG. Sám Strobek pohlíží na Audi A5 jako na „čisté designové vyjádření sportovnosti a elegance, které zároveň nabízí velmi dynamický a pohodlný jízdní zážitek“. Jedním si je Walter de Silva, „otec“ tohoto vozu, jist: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl.“ Letos je to po čtvrté, kdy modely Audi získaly toto nejprestižnější ze všech oficiálních německých cen za design: Audi A5 předcházelo Audi A4 Avant, Audi A3 a Audi A2.
„Já i celý Audi design tým jsme touto poctou nadšeni. Bezesporu to dokazuje výjimečnost designu značky Audi. Audi A5 Coupé se může pochlubit geny designové ikony a je skvělé, že stejně to vidí i porotci,“ říká Stefan Sielaff, šéf oddělení Audi design. „Audi A5 Coupé pokračuje v tradici klasických dvoudveřových sportovních kupé: efektně a troufale to předvádí pomocí pokrokové designové řeči Audi,“ dodává Wolfgang Egger, vedoucí Audi Group Design.
Design Audi A5 oceňují také zákazníci. Od svého uvedení na trh v červnu 2007 do konce ledna 2010 se Audi A5 Coupé dostalo k více než 126 000 z nich na celém světě. V České republice jde dokonce o vůbec nejprodávanější sportovní vůz, pro nějž se loni rozhodlo na 153 milovníků krásného designu a dynamické jízdy.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?