Model Mitsubishi Triton GLX-R (L200) získal v Austrálii ocenění od časopisu Overlander za nejlepší vůz 4x4 roku 2009. Tímto oceněním tak Mitsubishi navázalo na úspěch legendárního modelu Pajero, který získal ocenění v roce předchozím.
V průběhu testovacích jízd, kdy vysoce kvalifikovaná a zkušená porota rozhodovala o udělení ocenění, Triton porazil i nové a face-liftované vozy 4x4, včetně modelů jako Toyota Prado a Land Rover Discovery 4 wagon.
Šéfredaktor časopisu Overlander, pan Trent Nikolic uvedl, že vítězství vozu Triton bylo výsledkem anonymního rozhodnutí jednotlivých členů poroty.
„Vítězný Triton se stal prvním LUV, který ocenění získal a je skutečnou odměnou tomuto skvělému double cab vozu. Triton byl odměněn za svou vysokou bezpečnostní výbavu, vynikající dieselový motor, opravdu ryzí off-road schopnosti a překvapivě hladké řízení na běžných silnicích a za dobrou dynamiku,“ uvedl Trent Nikolic.
Robert McEniry, president a CEO Mitsubishi Australia nemohl být šťastnější: „Jsme potěšeni, že Triton získal toto ocenění a zvítězil tak nad mnohem běžnějšími – a také mnohem dražšími – vozy 4x4.“ A dále dodal: „Vítězství Pajera a Tritonu v letech 2008 a 2009 je jasným stvrzením vynikající reputace vozů Mitsubishi 4x4.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?