Model Mitsubishi Triton GLX-R (L200) získal v Austrálii ocenění od časopisu Overlander za nejlepší vůz 4x4 roku 2009. Tímto oceněním tak Mitsubishi navázalo na úspěch legendárního modelu Pajero, který získal ocenění v roce předchozím.
V průběhu testovacích jízd, kdy vysoce kvalifikovaná a zkušená porota rozhodovala o udělení ocenění, Triton porazil i nové a face-liftované vozy 4x4, včetně modelů jako Toyota Prado a Land Rover Discovery 4 wagon.
Šéfredaktor časopisu Overlander, pan Trent Nikolic uvedl, že vítězství vozu Triton bylo výsledkem anonymního rozhodnutí jednotlivých členů poroty.
„Vítězný Triton se stal prvním LUV, který ocenění získal a je skutečnou odměnou tomuto skvělému double cab vozu. Triton byl odměněn za svou vysokou bezpečnostní výbavu, vynikající dieselový motor, opravdu ryzí off-road schopnosti a překvapivě hladké řízení na běžných silnicích a za dobrou dynamiku,“ uvedl Trent Nikolic.
Robert McEniry, president a CEO Mitsubishi Australia nemohl být šťastnější: „Jsme potěšeni, že Triton získal toto ocenění a zvítězil tak nad mnohem běžnějšími – a také mnohem dražšími – vozy 4x4.“ A dále dodal: „Vítězství Pajera a Tritonu v letech 2008 a 2009 je jasným stvrzením vynikající reputace vozů Mitsubishi 4x4.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?