Model Mitsubishi Triton GLX-R (L200) získal v Austrálii ocenění od časopisu Overlander za nejlepší vůz 4x4 roku 2009. Tímto oceněním tak Mitsubishi navázalo na úspěch legendárního modelu Pajero, který získal ocenění v roce předchozím.
V průběhu testovacích jízd, kdy vysoce kvalifikovaná a zkušená porota rozhodovala o udělení ocenění, Triton porazil i nové a face-liftované vozy 4x4, včetně modelů jako Toyota Prado a Land Rover Discovery 4 wagon.
Šéfredaktor časopisu Overlander, pan Trent Nikolic uvedl, že vítězství vozu Triton bylo výsledkem anonymního rozhodnutí jednotlivých členů poroty.
„Vítězný Triton se stal prvním LUV, který ocenění získal a je skutečnou odměnou tomuto skvělému double cab vozu. Triton byl odměněn za svou vysokou bezpečnostní výbavu, vynikající dieselový motor, opravdu ryzí off-road schopnosti a překvapivě hladké řízení na běžných silnicích a za dobrou dynamiku,“ uvedl Trent Nikolic.
Robert McEniry, president a CEO Mitsubishi Australia nemohl být šťastnější: „Jsme potěšeni, že Triton získal toto ocenění a zvítězil tak nad mnohem běžnějšími – a také mnohem dražšími – vozy 4x4.“ A dále dodal: „Vítězství Pajera a Tritonu v letech 2008 a 2009 je jasným stvrzením vynikající reputace vozů Mitsubishi 4x4.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.