Renault Fluence je sedan s charizmou a elegantným štýlom, ktorý má upevniť pozíciu značky na medzinárodnom trhu v segmente M. Renault Fluence bol vytvorený tak, aby vynikal ako najatraktívnejšie auto vo svojej triede a mal bohatú výbavu, ktorou sa líši od svojich konkurentov, napríklad robustný športový exteriér, pohodlná kabína a celý rad užitočných technologických pomôcok.
Fluence sa zameriava na zákazníkov, ktorí hľadajú sedan, ktorý zdôrazní ich spoločenské postavenie. Bude sa montovať na existujúcej montážnej linke vo fabrike Oyak-Renault v Burse v Turecku, kde sa predtým montoval Mégane Sedan II.
Renault Fluence vyvinul medzinárodný tím inžinierov v aliancii Renault-Nissan, do predaja by mal ísť v novembri v Turecku, Rusku a Rumunsku, ešte predtým bude postupne uvedený v 80 krajinách sveta.
Charizmatický a elegantný štýl
Kombinácia veľkosti, výkonu a veľkorysej výbavy radí Renault Fluence medzi kompaktné rodinné sedany triedy M a vyššiu strednú triedu. Nad svojimi konkurentmi vyniká elegantnými líniami ako aj pohodlnou kabínou a vycibreným interiérom, ktoré sú rozpoznateľné na prvý pohľad vďaka vysokej kvalite spracovania, obkladových materiálov a pozorne navrhnutej ergonómii.
Renault Fluence kladie dôraz na pohodlie cestovania
Veľkorysé rozmery Renaultu Fluence výstižne naznačujú príjemnú a pohodlnú kabínu, vytvorenú pre pohodlie cestujúcich.
Pokročilá technológia uľahčuje cestovanie
Renault Fluence ponúka balík výbavy vyššej kategórie. Má napríklad dlhý zoznam asistenčných technológií ako bezkľúčový prístup a štartovanie s automatickým centrálnym zamykaním, keď držiteľ karty odíde od auta. Tiež má nový integrovaný navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, ako aj celý rad audio systémov, napríklad 3D Sound by Arkamys® s Bluetooth® telefonovaním a pripojením Plug & Music.
Potešenie z jazdy
Vďaka nastaveniu podvozkov jazdí Fluence pohodlne a príjemne. Zavesenie kolies a odpruženie bolo zostrojené tak, že riadenie a ovládanie sú veľmi presné a filtrujú vonkajší hluk a vibrácie.
Motory kombinujúce citlivosť a ekonomickú spotrebu paliva
V závislosti od trhu je Renault Fluence k dispozícii so širokým radom ekonomických hnacích jednotiek a na všetkých je radosť jazdiť:
- dve verzie Renault eco diesel dCi 85 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, a dCi 105 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, - jedna benzínová verzia (1,6 16V 110 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou)Pevné základy- kvalita, bezpečnosť a rešpektovanie životného prostredia
Renault Fluence bol starostlivo navrhnutý a počas vývoja bol podrobený záťažovým testom v extrémnych podmienkach. Tým sa preveril jeho výnimočný štandard v spoľahlivosti a životnosti, najmä vo svetle náročných cestných podmienok, ktorým bude na niektorých trhoch pravdepodobne čeliť. Zároveň bol vyvinutý tak, aby sa výkon spojil s vysokou bezpečnosťou a to na všetkých trhoch. Je to vďaka obsiahlej výbave, vrátane ABS s podporou pri núdzovom brzdení AFU, šiestim airbagom, trojbodovým bezpečnostným pásom s prepínačmi a obmedzovačmi záťaže, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti atď.
Nové vozidlo s globálnym zameraním
Renault Fluence vyvinul medzinárodný tím inžinierov z aliancie Renault-Nissan. Bude sa predávať vo viac ako 80 krajinách sveta s globálnym zameraním na podporu línie Renaultu v segmente na trhoch ako Turecko, Rumunsko, Rusko, Stredomorská oblasť, Austrália, Stredný Východ a Európa.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.