V decembri 2009 bolo dodaných 97,7-tisíca osobných automobilov Mercedes-Benz, čo je o 12,4 percent viac ako v decembri 2008. „V druhej polovici roka sme sa v odbyte dokázali postupne zlepšovať po tom, čo bol prvý polrok poznamenaný silnými poklesmi trhov.
V štvrtom kvartáli bol odbyt so zvýšením o 13 percent zreteľne nad úrovňou predchádzajúceho roka. K tomu prispela najmä nová trieda E a nová generácia triedy S.“ Uviedol k minuloročnému vývoju odbytu vozidiel značky s hviezdou predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Vďaka uvedenej eliminácii prepadu z prvej polovice uplynulého roku sa za celý rok 2009 na svetových trhoch umiestnilo 1 012 300 mercedesov, čo je iba o 9,7-percenta menej oproti rekordným dodávkam roku 2008. Na mnohých odbytištiach pritom značka s hviezdou dosiahla lepšie výsledky ako celkový trh a dokázala si zvýšiť trhové podiely. Najväčšie medziročné nárasty zaznamenali mercedesy vlani spomedzi krajín v Číne 68,7 %, Japonsku 22,8 % a Kanade 19,0 %; z kontinentov v Ázii 14,1 %.
„V roku 2010 očakávame s atraktívnymi novými produktmi mierne vyšší odbyt ako v predchádzajúcom roku“, predpovedá D. Zetsche. Daimler sa pritom spolieha v očakávaní lepšieho roku popri triedach E a S tiež na predpokladaný pokračujúci záujem napríklad o prepracovanú generáciu modelu GL, prvý sériový európsky hybridný automobil s lítiovo-iónovým akumulátorom S 400 HYBRID, elektrické autá bez lokálnych emisií vhodné na každodenné použitie, rozšírenú paletu 76 modelov automobilov BlueEFFICIENCY s optimalizovanou spotrebou, či prichádzajúci výnimočný Mercedes-Benz SLS AMG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.