V decembri 2009 bolo dodaných 97,7-tisíca osobných automobilov Mercedes-Benz, čo je o 12,4 percent viac ako v decembri 2008. „V druhej polovici roka sme sa v odbyte dokázali postupne zlepšovať po tom, čo bol prvý polrok poznamenaný silnými poklesmi trhov.
V štvrtom kvartáli bol odbyt so zvýšením o 13 percent zreteľne nad úrovňou predchádzajúceho roka. K tomu prispela najmä nová trieda E a nová generácia triedy S.“ Uviedol k minuloročnému vývoju odbytu vozidiel značky s hviezdou predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Vďaka uvedenej eliminácii prepadu z prvej polovice uplynulého roku sa za celý rok 2009 na svetových trhoch umiestnilo 1 012 300 mercedesov, čo je iba o 9,7-percenta menej oproti rekordným dodávkam roku 2008. Na mnohých odbytištiach pritom značka s hviezdou dosiahla lepšie výsledky ako celkový trh a dokázala si zvýšiť trhové podiely. Najväčšie medziročné nárasty zaznamenali mercedesy vlani spomedzi krajín v Číne 68,7 %, Japonsku 22,8 % a Kanade 19,0 %; z kontinentov v Ázii 14,1 %.
„V roku 2010 očakávame s atraktívnymi novými produktmi mierne vyšší odbyt ako v predchádzajúcom roku“, predpovedá D. Zetsche. Daimler sa pritom spolieha v očakávaní lepšieho roku popri triedach E a S tiež na predpokladaný pokračujúci záujem napríklad o prepracovanú generáciu modelu GL, prvý sériový európsky hybridný automobil s lítiovo-iónovým akumulátorom S 400 HYBRID, elektrické autá bez lokálnych emisií vhodné na každodenné použitie, rozšírenú paletu 76 modelov automobilov BlueEFFICIENCY s optimalizovanou spotrebou, či prichádzajúci výnimočný Mercedes-Benz SLS AMG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.