V decembri 2009 bolo dodaných 97,7-tisíca osobných automobilov Mercedes-Benz, čo je o 12,4 percent viac ako v decembri 2008. „V druhej polovici roka sme sa v odbyte dokázali postupne zlepšovať po tom, čo bol prvý polrok poznamenaný silnými poklesmi trhov.
V štvrtom kvartáli bol odbyt so zvýšením o 13 percent zreteľne nad úrovňou predchádzajúceho roka. K tomu prispela najmä nová trieda E a nová generácia triedy S.“ Uviedol k minuloročnému vývoju odbytu vozidiel značky s hviezdou predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Vďaka uvedenej eliminácii prepadu z prvej polovice uplynulého roku sa za celý rok 2009 na svetových trhoch umiestnilo 1 012 300 mercedesov, čo je iba o 9,7-percenta menej oproti rekordným dodávkam roku 2008. Na mnohých odbytištiach pritom značka s hviezdou dosiahla lepšie výsledky ako celkový trh a dokázala si zvýšiť trhové podiely. Najväčšie medziročné nárasty zaznamenali mercedesy vlani spomedzi krajín v Číne 68,7 %, Japonsku 22,8 % a Kanade 19,0 %; z kontinentov v Ázii 14,1 %.
„V roku 2010 očakávame s atraktívnymi novými produktmi mierne vyšší odbyt ako v predchádzajúcom roku“, predpovedá D. Zetsche. Daimler sa pritom spolieha v očakávaní lepšieho roku popri triedach E a S tiež na predpokladaný pokračujúci záujem napríklad o prepracovanú generáciu modelu GL, prvý sériový európsky hybridný automobil s lítiovo-iónovým akumulátorom S 400 HYBRID, elektrické autá bez lokálnych emisií vhodné na každodenné použitie, rozšírenú paletu 76 modelov automobilov BlueEFFICIENCY s optimalizovanou spotrebou, či prichádzajúci výnimočný Mercedes-Benz SLS AMG.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.