V decembri 2009 bolo dodaných 97,7-tisíca osobných automobilov Mercedes-Benz, čo je o 12,4 percent viac ako v decembri 2008. „V druhej polovici roka sme sa v odbyte dokázali postupne zlepšovať po tom, čo bol prvý polrok poznamenaný silnými poklesmi trhov.
V štvrtom kvartáli bol odbyt so zvýšením o 13 percent zreteľne nad úrovňou predchádzajúceho roka. K tomu prispela najmä nová trieda E a nová generácia triedy S.“ Uviedol k minuloročnému vývoju odbytu vozidiel značky s hviezdou predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Vďaka uvedenej eliminácii prepadu z prvej polovice uplynulého roku sa za celý rok 2009 na svetových trhoch umiestnilo 1 012 300 mercedesov, čo je iba o 9,7-percenta menej oproti rekordným dodávkam roku 2008. Na mnohých odbytištiach pritom značka s hviezdou dosiahla lepšie výsledky ako celkový trh a dokázala si zvýšiť trhové podiely. Najväčšie medziročné nárasty zaznamenali mercedesy vlani spomedzi krajín v Číne 68,7 %, Japonsku 22,8 % a Kanade 19,0 %; z kontinentov v Ázii 14,1 %.
„V roku 2010 očakávame s atraktívnymi novými produktmi mierne vyšší odbyt ako v predchádzajúcom roku“, predpovedá D. Zetsche. Daimler sa pritom spolieha v očakávaní lepšieho roku popri triedach E a S tiež na predpokladaný pokračujúci záujem napríklad o prepracovanú generáciu modelu GL, prvý sériový európsky hybridný automobil s lítiovo-iónovým akumulátorom S 400 HYBRID, elektrické autá bez lokálnych emisií vhodné na každodenné použitie, rozšírenú paletu 76 modelov automobilov BlueEFFICIENCY s optimalizovanou spotrebou, či prichádzajúci výnimočný Mercedes-Benz SLS AMG.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?