Elegantní a dynamické kupé Passat CC je nyní možné s rozšířenou sériovou výbavou pořídit o 72 000 Kč výhodněji než v loňském roce a to i přes zvýšení DPH z 19 na 20 %. Za model s motorem 1.8 TSI (118 kW) tak zákazník zaplatí 703 300 Kč. Nejsilnější Passat CC s motorem 3.6 V6 (220 kW) a pohonem všech kol 4Motion vyjde na 957 800 Kč.
Od Nového roku Volkswagen rozšiřuje sériovou výbavu komfortního kupé Passat CC o nové prvky v hodnotě 30 000 Kč. Jedná se o multifunkční volant, tempomat, parkovací senzory Parkpilot, elektricky sklopná zpětná zrcátka a multimediální konektor MEDIA-IN, pro připojení oblíbeného zdroje hudby.
Zřetelně výhodněji zákazníky v novém roce přijdou také vybrané prvky příplatkové výbavy - např. automatický parkovací asistent Park Assist je v nabídce za pouhých 5 800 Kč, čímž zákazník získá výhodu 12 400 Kč.
Velmi atraktivní je také R-line paket pro Passat CC, nově v nabídce za 36 500 Kč, který obsahuje 17palcová stříbrně lakovaná kola z lehkých slitin "Mallory", samozacelující pneumatiky, nástupní hliníkové lišty s logem R-line, multifunkční volant s hliníkovou dekorací a možností řazení v případě provedení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, mlhové světlomety, zadní ztmavená světla a prahy a přední nárazníky v designu R-line.
Navíc k výše zmíněnému rozšíření sériové výbavy v hodnotě 30 000 Kč, se ceny Passatu CC snižují v průměru o 42 000 Kč, a to navzdory zvýšení sazby DPH z 19 na 20 %. Celková výhoda pro zákazníka tak ve srovnání s rokem 2009 činí 72 000 Kč.
V nabídce značky Volkswagen dále přibylo provedení Passat CC BlueMotion Technology s motorem 2.0 TDI (103kW / 140k). Za příplatek 13 000 Kč získá zákazník vůz, který spotřebuje v průměru pouhých 4,9 l / 100km oproti 5,6 l / 100 km u klasického modelu s motorem 2.0 TDI. Passat CC BlueMotion Technology je pro úsporu paliva vybaven mj. systémem Start-Stop, či systémem pro obnovu kinetické energie při brzdění.
„Passat CC je perfektním doplněním řady Passat. Jeho originální karoserie, interiér vybavený i vzadu sportovními samostatnými sedadly, suverénní pohonné jednotky a technologické lahůdky ze světa luxusních vozů, z něj dělají jedinečný automobil. Protože obliba této verze stále roste, vycházíme naší novou nabídkou vstříc všem potenciálním zákazníkům,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import VOLKSWAGEN Group.
V Passatu CC se uplatňuje řada pomocných systémů a zařízení podporujících dynamiku a bezpečnost jízdy, jako je „Lane Assist“, systém pro zachování směru jízdy v jízdním pruhu, nebo adaptivní řízení podvozku DCC pracující se třemi režimy tuhosti odpružení. Jedinečné je rovněž vedení bočních oken v bezrámových dveřích ve stylu kupé, či vysoce účinná klimatizační funkce sedadel, která byla dříve vyhrazena jen luxusní limuzíně Phaeton.
Volkswagen Passat CC je v nabídce výhradně s motory s přímým vstřikováním. Zážehové motory (TSI a FSI) podávají výkony 118 kW (160 k), 147 kW (200 k) a 220 kW (300 k), vznětové jednotky se vstřikováním common rail jsou k dispozici ve verzích 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).
Rozsáhlá sériová výbava Passat CC zahrnuje mj. sedmnáctipalcová hliníková kola „Phoenix“ s pneumatikami širokými 235 mm, chromované ozdobné doplňky v interiéru i exteriéru, čtyři ergonomická sportovní sedadla (samostatná sedadla vzadu), tříramenný kožený volant, automatická klimatizace, rádio s CD a MP3 přehrávačem (4 x 20 W), elektronický stabilizační systém ESP a automatické zapínání světlometů. Během první poloviny letošního roku pak bude nově možné přeměnit Passat CC objednáním třímístného zadního sedadla na pětimístnou verzi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.