Najvýkonnejší Mercedes svojej triedy - E 63 AMG (dodáva sa od augusta 2009, vo februári 2010 príde i ako kombi: T-model) po jeho kvalifikácii do súťaže v porovnávacích testoch v areáli Contidrom zvolilo vyše 50-tisíc čitateľov špecializovaného magazínu „Auto Bild Sportscars“ za najlepšiu športovú limuzínu roka.
Vysokootáčkový atmosférický vidlicový osemvalec 6, 208 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) so športovou sedemstupňovou prevodovkou poskytuje pre E 63 AMG zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a maximálnych (elektronicky obmedzených) 250, respektíve za príplatok 300 km/h.
Oproti svojej predchodkyni je táto športová limuzína o 12 percent úspornejšia. Ešte lepšie jazdné vlastnosti jej dáva novo vyvinutý športový podvozok AMG RIDE CONTROL s elektronicky riadeným tlmením a novou prednou nápravou.
S jedinečnou kombináciou priekopníckych asistenčných systémov vodiča si E 63 AMG ďalej upevňuje svoje vedúce postavenie v oblasti bezpečnosti. Od sériových modelov Mercedes-Benz triedy E sa špičkový model AMG odlišuje i osobitným vonkajším a vnútorným dizajnom.
Vlastnostiam a kvalite vyhotovenia vozidla zodpovedá tiež jeho cena (vrátane 19% DPH), ktorá sa odvíja od 105 791 € (v prepočte takmer 3,19 milióna Sk).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.