Chevrolet Cruze, ktorý je v Európe na trhu od jari rohto roka, získal titul „AUTOBEST 2010“ udelený porotou zloženou z popredných automobilových novinárov zo Strednej a Východnej Európy. Novinári z 15 krajín postavili Cruze na prvé miesto v ich „best buy“ (najlepšia kúpa) súťaži pred Hyundai i20, Škodu Yeti a Volkswagen Polo.
Členovia jury udeľovali body za celkom 13 kritérií. Medzi ne patrí dizajn i technické charakteristiky, ako sú ovládateľnosť, spotreba, vplyv na životné prostredie, priestornosť, ako aj niekoľko ďalších hľadísk považovaných za obzvlášť dôležité na rastúcich trhoch v Strednej a Východnej Európe, napríklad: rozsiahlosť distribučnej siete a ľahká dostupnosť dielcov i príslušenstva.
Predseda AUTOBEST Ilja Seliktar, v mene jury vyhlásil: „Cruze je najlepšou kúpu automobilu v regióne" a dodal, že kompaktný sedan Chevrolet sa stal „celkovým víťazom s vynikajúcou hodnotou za vynaložené peniaze (value for money).“
Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe, povedal: „Predaj modelu Cruze v celej Európe predbehol naše najoptimistickejšie predpovede. Toto auto má všetko, čo očakávame od Chevroleta pokiaľ ide o hodnotu: spája vynikajúci vzhľad s vysokou úrovňou bezpečnosti a spoľahlivosti – a to všetko za veľmi prijateľnú cenu.“
Začiatkom tohto mesiaca ocenilo EuroNCAP nový Chevrolet Cruze 5 hviezdičkami za bezpečnosť. Podľa hodnotenia EuroNCAP získal Cruze 79 bodov zo 100, čím sa stal jedným z najbezpečnejších vozidiel v triede osobných automobilov. Cruze dosiahol 96 percent v ochrane dospelých členov posádky, čo ho vynieslo na druhé miesto v tohtoročných hodnoteniach a porazil tým všetky testované prémiové značky.
Cruze získal aj plný počet 16 bodov v teste čelného nárazu s presahom (offset) a maximálny počet bodov za skúšku bočného nárazu na deformovateľnú prekážku. Cruze je prvý osobný automobil, ktorý získal súčasne maximum bodov v obidvoch testoch odkedy začala EuroNCAP hodnotiť v roku 1997 nárazové skúšky.
V Strednej a Východnej Európe sa do konca októbra 2010 predalo 5622 vozidiel Chevrolet Cruze. V Českej republike to bolo 300 a v segmente kompaktných sedanov tak dosiahol trhový podiel takmer 15 percent.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?