Chevrolet Cruze, ktorý je v Európe na trhu od jari rohto roka, získal titul „AUTOBEST 2010“ udelený porotou zloženou z popredných automobilových novinárov zo Strednej a Východnej Európy. Novinári z 15 krajín postavili Cruze na prvé miesto v ich „best buy“ (najlepšia kúpa) súťaži pred Hyundai i20, Škodu Yeti a Volkswagen Polo.
Členovia jury udeľovali body za celkom 13 kritérií. Medzi ne patrí dizajn i technické charakteristiky, ako sú ovládateľnosť, spotreba, vplyv na životné prostredie, priestornosť, ako aj niekoľko ďalších hľadísk považovaných za obzvlášť dôležité na rastúcich trhoch v Strednej a Východnej Európe, napríklad: rozsiahlosť distribučnej siete a ľahká dostupnosť dielcov i príslušenstva.
Predseda AUTOBEST Ilja Seliktar, v mene jury vyhlásil: „Cruze je najlepšou kúpu automobilu v regióne" a dodal, že kompaktný sedan Chevrolet sa stal „celkovým víťazom s vynikajúcou hodnotou za vynaložené peniaze (value for money).“
Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe, povedal: „Predaj modelu Cruze v celej Európe predbehol naše najoptimistickejšie predpovede. Toto auto má všetko, čo očakávame od Chevroleta pokiaľ ide o hodnotu: spája vynikajúci vzhľad s vysokou úrovňou bezpečnosti a spoľahlivosti – a to všetko za veľmi prijateľnú cenu.“
Začiatkom tohto mesiaca ocenilo EuroNCAP nový Chevrolet Cruze 5 hviezdičkami za bezpečnosť. Podľa hodnotenia EuroNCAP získal Cruze 79 bodov zo 100, čím sa stal jedným z najbezpečnejších vozidiel v triede osobných automobilov. Cruze dosiahol 96 percent v ochrane dospelých členov posádky, čo ho vynieslo na druhé miesto v tohtoročných hodnoteniach a porazil tým všetky testované prémiové značky.
Cruze získal aj plný počet 16 bodov v teste čelného nárazu s presahom (offset) a maximálny počet bodov za skúšku bočného nárazu na deformovateľnú prekážku. Cruze je prvý osobný automobil, ktorý získal súčasne maximum bodov v obidvoch testoch odkedy začala EuroNCAP hodnotiť v roku 1997 nárazové skúšky.
V Strednej a Východnej Európe sa do konca októbra 2010 predalo 5622 vozidiel Chevrolet Cruze. V Českej republike to bolo 300 a v segmente kompaktných sedanov tak dosiahol trhový podiel takmer 15 percent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?