Nový model Astra si pre všetkých priaznivcov značky Opel pripravil skvelý predvianočný darček: Čerstvý prírastok modelového radu značky s bleskom na znaku sa ozdobil titulom „Auto roka 2010 na Slovensku“!
O prestížnom ocenení rozhodovalo sedemnásť motoristických publicistov z popredných slovenských médií. Astra bojovala o priazeň novinárov v konkurencii 31 štvorkolesových noviniek, prvým úspechom bol postup do finálovej osmičky. Z tej potom po víkendových testovacích jazdách vyšiel víťaz.
Konečné výsledky ankety „Auto roka 2010 na Slovensku“:
1. Opel Astra 82 bodov 2. Škoda Yeti 73 3. Volkswagen Polo 67 4. Citroën C3 Picasso 43 5. Peugeot 3008 40 6. Mercedes-Benz E 26 7. Chevrolet Cruze 24 8. Toyota Prius 20„Astra sa ešte len udomácňuje v autosalónoch našich predajcov - a už má na konte rad významných ocenení,“ komentuje zisk titulu „Auto roka 2010 na Slovensku“ Stephane Chauville, riaditeľ zastúpenia automobilky Opel pre Slovensko a Českú republiku. „Astra už stihla vybojovať tretie miesto v európskej ankete “Car of the Year 2010“, v ČR získala v ankete „Auto roka 2010 Klubu motoristických novinárov“ striebro za domácou Škodou. A na Slovensku teraz všetko zavŕšila zlatým triumfom! Sme samozrejme nadšení, že nároční motoristickí novinári oceňujú kvalitu nášho nováčika, pretože ich názor je najlepším odporúčaním a vodítkom i pre bežných zákazníkov.“
Nový Opel Astra je v ponuke s ôsmimi rôznymi zážihovými a vznetovými motormi s výkonom od 74 kW/100k až po 132 kW/180k. Štandardná cena za veľmi dobre vybavený základný model Astra Essentia začína pri sume 14 310 €/431 103 Sk, pre prvých zákazníkov, ktorí si Astru kúpia do konca tohto roka, má Opel špeciálne uvádzacie ceny, začínajúce už od 13 310 €/400 977 Sk.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.