Nový model Astra si pre všetkých priaznivcov značky Opel pripravil skvelý predvianočný darček: Čerstvý prírastok modelového radu značky s bleskom na znaku sa ozdobil titulom „Auto roka 2010 na Slovensku“!
O prestížnom ocenení rozhodovalo sedemnásť motoristických publicistov z popredných slovenských médií. Astra bojovala o priazeň novinárov v konkurencii 31 štvorkolesových noviniek, prvým úspechom bol postup do finálovej osmičky. Z tej potom po víkendových testovacích jazdách vyšiel víťaz.
Konečné výsledky ankety „Auto roka 2010 na Slovensku“:
1. Opel Astra 82 bodov 2. Škoda Yeti 73 3. Volkswagen Polo 67 4. Citroën C3 Picasso 43 5. Peugeot 3008 40 6. Mercedes-Benz E 26 7. Chevrolet Cruze 24 8. Toyota Prius 20„Astra sa ešte len udomácňuje v autosalónoch našich predajcov - a už má na konte rad významných ocenení,“ komentuje zisk titulu „Auto roka 2010 na Slovensku“ Stephane Chauville, riaditeľ zastúpenia automobilky Opel pre Slovensko a Českú republiku. „Astra už stihla vybojovať tretie miesto v európskej ankete “Car of the Year 2010“, v ČR získala v ankete „Auto roka 2010 Klubu motoristických novinárov“ striebro za domácou Škodou. A na Slovensku teraz všetko zavŕšila zlatým triumfom! Sme samozrejme nadšení, že nároční motoristickí novinári oceňujú kvalitu nášho nováčika, pretože ich názor je najlepším odporúčaním a vodítkom i pre bežných zákazníkov.“
Nový Opel Astra je v ponuke s ôsmimi rôznymi zážihovými a vznetovými motormi s výkonom od 74 kW/100k až po 132 kW/180k. Štandardná cena za veľmi dobre vybavený základný model Astra Essentia začína pri sume 14 310 €/431 103 Sk, pre prvých zákazníkov, ktorí si Astru kúpia do konca tohto roka, má Opel špeciálne uvádzacie ceny, začínajúce už od 13 310 €/400 977 Sk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.