Na nedělní tiskové konferenci v rámci summitu COP 15 v Kodani vystoupila značka Peugeot s prohlášením, ve kterém shrnuje své záměry v oblasti udržitelné mobility a snižování dopadu automobilismu na životní prostředí.
50% vozů značky Peugeot prodaných na evropském trhu za prvních devět měsíců roku 2009 emituje méně než 130 g CO2/km a 47,5% vozů v rámci celosvětových prodejů Značky za stejné období má emise nižší než 140 g CO2/km. Tato fakta staví z pohledu ekologické účinnosti produktů značku Peugeot v automobilovém sektoru mezi světovou špičku.Této pozice Peugeot dosáhl optimalizací svých současných technologií (motor HDi, common rail + FAP, atmosférický benzinový motor s variabilním zdvihem ventilů VVT nebo přímé turbo vstřikování).
Ukázkou schopnosti Značky využívat všechny automobilové technologie, které dospěly do stádia možného uvedení na trh, je elektrický vůz vůz i0n, jehož obchodní uvedení je plánováno na konec roku 2010 a v nedávné době byla otevřena možnost zadávání prvních objednávek. Peugeot tímto ohlašuje svůj návrat na trh elektrických vozů, kde si až dodnes drží prvenství v počtu prodaných vozidel.
Systém Stop & Start bude ve velkém rozsahu zaváděn u sériových vozů a nejprodávanějších modelů řady. Nebude se tedy jednat o vybrané modely, ale o plošné zavádění této technologie u co největšího počtu vozidel, a to za dostupnou a konkurenceschopnou cenu. Podle podmínek provozu umožňuje tento systém při běžném používání vozu snížit spotřebu a emise o 8 až 15 %. V roce 2011 bude na trh uveden Peugeot 3008 HYbrid4 - první nositel hybridní technologie budoucnosti, která nabízí prvotřídní jízdní potěšení (pohon 4x4) a současně až 35 procentní úsporu paliva a emisí CO2. V budoucnu budou tuto technologii využívat i další modely.V roce 2012 Peugeot uvede na trh verzi 3008 plug-in HYbrid4 určenou v první fázi pro firemní vozové parky, kde má tato technologie své opodstatnění.
zdroj: Tisková zpráva Peugeot ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.