Na nedělní tiskové konferenci v rámci summitu COP 15 v Kodani vystoupila značka Peugeot s prohlášením, ve kterém shrnuje své záměry v oblasti udržitelné mobility a snižování dopadu automobilismu na životní prostředí.
50% vozů značky Peugeot prodaných na evropském trhu za prvních devět měsíců roku 2009 emituje méně než 130 g CO2/km a 47,5% vozů v rámci celosvětových prodejů Značky za stejné období má emise nižší než 140 g CO2/km. Tato fakta staví z pohledu ekologické účinnosti produktů značku Peugeot v automobilovém sektoru mezi světovou špičku.Této pozice Peugeot dosáhl optimalizací svých současných technologií (motor HDi, common rail + FAP, atmosférický benzinový motor s variabilním zdvihem ventilů VVT nebo přímé turbo vstřikování).
Ukázkou schopnosti Značky využívat všechny automobilové technologie, které dospěly do stádia možného uvedení na trh, je elektrický vůz vůz i0n, jehož obchodní uvedení je plánováno na konec roku 2010 a v nedávné době byla otevřena možnost zadávání prvních objednávek. Peugeot tímto ohlašuje svůj návrat na trh elektrických vozů, kde si až dodnes drží prvenství v počtu prodaných vozidel.
Systém Stop & Start bude ve velkém rozsahu zaváděn u sériových vozů a nejprodávanějších modelů řady. Nebude se tedy jednat o vybrané modely, ale o plošné zavádění této technologie u co největšího počtu vozidel, a to za dostupnou a konkurenceschopnou cenu. Podle podmínek provozu umožňuje tento systém při běžném používání vozu snížit spotřebu a emise o 8 až 15 %. V roce 2011 bude na trh uveden Peugeot 3008 HYbrid4 - první nositel hybridní technologie budoucnosti, která nabízí prvotřídní jízdní potěšení (pohon 4x4) a současně až 35 procentní úsporu paliva a emisí CO2. V budoucnu budou tuto technologii využívat i další modely.V roce 2012 Peugeot uvede na trh verzi 3008 plug-in HYbrid4 určenou v první fázi pro firemní vozové parky, kde má tato technologie své opodstatnění.
zdroj: Tisková zpráva Peugeot ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.