V novembri 2009 bolo dodaných 88,6-tisíca osobných automobilov Mercedes-Benz, čo je o 19,1 percenta viac ako v novembri 2008. Opäť sa tak zmiernil prepad zo začiatku roku 2009, keď po jedenástich mesiacoch sa na svetových trhoch umiestnilo 914,7-tisíca mercedesov, čo je o 11,6-percenta menej oproti rovnakému obdobiu vlani.
Najväčší, 224-percentný medziročný nárast zaznamenala značka s hviezdou počas novembra v Číne. Vzostup pritom dosiahli takmer všetky kľúčové odbytištia, vrátane ázijského, amerického a západoeurópskeho.
„Ako sme očakávali, pozitívny vývoj z októbra pokračoval v novembri a náš odbyt na celom svete opäť výrazne vzrástol. Na mnohých trhoch sme si upevnili svoju pozíciu a získali ďalšie podiely.“ Komentoval novembrové výsledky predstaviteľ divízie Mercedes-Benz Cars spoločnosti Daimler Dr. Joachim Schmidt. Ako ďalej uviedol, vo štvrtom štvrťroku spoločnosť počíta s odbytom výrazne nad úrovňou predchádzajúceho roka, najmä vďaka novej triede E (vrátane jej práve uvádzaného kombi: modelu T) a novej generácie triedy S. V rastových trendoch však po novembrových predajoch pokračujú tiež ďalšie mercedesy, ako A, B, C, či GLK.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.