Úspech pilotov a súťažných vozidiel závisí tiež od transportérov na ich prepravu, bez ktorých by sa žiadne preteky nemohli konať. Optimálne podmienky pre to vytvára najnovší pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros poháňaný osemvalcovým turbodieselom o objeme 15,9 litra.
Spolu s návesom, ktorého výška v sedle dosahuje štyri metre, je dlhý 16,5 metra. Zabezpečí prepravu pre závodný tím s hviezdou Formuly 1 ale napríklad aj pre preteky Tourenwagen.
Najnovší pretekársky Actros má okrem iného komfortne vybavenú, na najvyššom mieste nad sedlom návesu umiestnenú, pobytovú a návratovú zónu pre pretekárov. Je v nej i pohodlná okrúhla sedacia súprava na odpočinok, chladnička, či skrinka s miestom na prilbu, pretekársku obuv a kombinézu. V hornom podlaží ponúka náves Actrosu miesto pre dva pretekárske automobily za sebou. Nakladá a vykladá ich zdvíhacia plošina. V spodnom podlaží je dostatok priestoru pre skrinky s nástrojmi. Niektoré nástroje sú umiestnené i v pohyblivých kontajneroch na kolieskach určených pre prácu v boxoch pretekárskych tratí. Časť bočnice návesu je sklopná a v jej úložných priestoroch, prístupných zvonka, je pripravený ďalší materiál.
Pretekársky transportér s hviezdou dostal obdobne ako samotné pretekárske vozidlá bohatú sériovú bezpečnostnú výbavu. Nechýba mu bezpečnostný balík s reguláciou stability a kolísania karosérie, asistentom udržiavania jazdného pruhu ako aj reguláciou odstupu od predného vozidla s aktívnym brzdovým asistentom. Ten pri hrozbe nárazu do prekážky samočinne spustí maximálne brzdenie. Takúto bezpečnostnú technikou nemá žiadny pretekársky automobil.
Pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros nadväzuje na 75-ročnú históriu, ktorú začali prepravou legendárnych Strieborných šípov jeho predchodcovia. Ich prvú generáciu predstavoval transportér Lo 2750 (číslo označuje hmotnosť bez záťaže v kilogramoch) s nízkym rámom z 30-rokov. Druhú, v čase svojho zrodu roku 1955 neslýchane rýchly transportér dlhý 6,75 metra, široký dva metre a vysoký ako človek. Podnes fascinuje svojimi tvarmi odvodenými od pretekárskej formuly. Platformu mu poskytol predĺžený trubkový rám luxusného kupé Mercedes-Benz 300 S. Výkonný motor – už vtedy s priamym vstrekovaním benzínu – dostal zo športového automobilu 300 SL. Dielce karosérie ako dvere a blatníky aj prvky výbavy zasa z limuzíny Mercedes-Benz 180.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?