Pretekárske transportéry od Mercedesu

Braňo Porubčan, 1. prosince 2009, 07:00 Google+

Úspech pilotov a súťažných vozidiel závisí tiež od transportérov na ich prepravu, bez ktorých by sa žiadne preteky nemohli konať. Optimálne podmienky pre to vytvára najnovší pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros poháňaný osemvalcovým turbodieselom o objeme 15,9 litra.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Spolu s návesom, ktorého výška v sedle dosahuje štyri metre, je dlhý 16,5 metra. Zabezpečí prepravu pre závodný tím s hviezdou Formuly 1 ale napríklad aj pre preteky Tourenwagen.

Najnovší pretekársky Actros má okrem iného komfortne vybavenú, na najvyššom mieste nad sedlom návesu umiestnenú, pobytovú a návratovú zónu pre pretekárov. Je v nej i pohodlná okrúhla sedacia súprava na odpočinok, chladnička, či skrinka s miestom na prilbu, pretekársku obuv a kombinézu. V hornom podlaží ponúka náves Actrosu miesto pre dva pretekárske automobily za sebou. Nakladá a vykladá ich zdvíhacia plošina. V spodnom podlaží je dostatok priestoru pre skrinky s nástrojmi. Niektoré nástroje sú umiestnené i v pohyblivých kontajneroch na kolieskach určených pre prácu v boxoch pretekárskych tratí. Časť bočnice návesu je sklopná a v jej úložných priestoroch, prístupných zvonka, je pripravený ďalší materiál.

Pretekársky transportér s hviezdou dostal obdobne ako samotné pretekárske vozidlá bohatú sériovú bezpečnostnú výbavu. Nechýba mu bezpečnostný balík s reguláciou stability a kolísania karosérie, asistentom udržiavania jazdného pruhu ako aj reguláciou odstupu od predného vozidla s aktívnym brzdovým asistentom. Ten pri hrozbe nárazu do prekážky samočinne spustí maximálne brzdenie. Takúto bezpečnostnú technikou nemá žiadny pretekársky automobil.

Pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros nadväzuje na 75-ročnú históriu, ktorú začali prepravou legendárnych Strieborných šípov jeho predchodcovia. Ich prvú generáciu predstavoval transportér Lo 2750 (číslo označuje hmotnosť bez záťaže v kilogramoch) s nízkym rámom z 30-rokov. Druhú, v čase svojho zrodu roku 1955 neslýchane rýchly transportér dlhý 6,75 metra, široký dva metre a vysoký ako človek. Podnes fascinuje svojimi tvarmi odvodenými od pretekárskej formuly. Platformu mu poskytol predĺžený trubkový rám luxusného kupé Mercedes-Benz 300 S. Výkonný motor – už vtedy s priamym vstrekovaním benzínu – dostal zo športového automobilu 300 SL. Dielce karosérie ako dvere a blatníky aj prvky výbavy zasa z limuzíny Mercedes-Benz 180.

Vytisknout

Diskuze: Pretekárske transportéry od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Dálniční známky pro rok 2010 v prodeji od úterý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud