V roku 2010 dodá Daimler do užívania 50 ekologických, takmer bezhlučných transportérov Mercedes-Benz výlučne na elektrický pohon bez emisií.
Nemecké spolkové ministerstvo životného prostredia, ochrany prírody a jadrovej bezpečnosti poskytlo divizii Mercedes-Benz Vans na výskum, vývoj, odskúšanie a skúšobnú prevádzku elektrických transportérov čiastku deväť miliónov € z takzvaného konjunkturálneho programu 2.
Daimler sa stane prvým producentom automobilov, ktorý začlení výrobu čisto elektrických transportérov pre praktickú prevádzku priamo do svojich závodov. Zavŕši tak mnohoročné úsilie výskumníkov a konštruktérov i zúročí skúsenosti získané pri takýchto vozidlách za desaťročia od olympijských hier v Mníchove, kde bol už v roku 1972 transportér s ekologickým elektrickým pohonom na akumulátory skonštruovaný Daimlerom prvý krát vo svete úspešne nasadený.
Elektrické transportéry jazdiace úplne bez spaľovacieho motoru sa uplatnia najmä v ekologicky citlivej vnútromestskej oblasti. Poznatky z praktického prevádzkovania 50 elektrotransportérov sa použijú v rámci projektu tiež na ďalšie zdokonalenie ich pohonu, správy energie, spätného využitia energie počas brzdenia (rekuperácia), distribúcie náhradných dielcov, nabíjacích a diagnostických zariadení, lítium-iónového akumulátora ako aj pri vytváraní pre ne náležitej infraštruktúry. Zámerom je najmä ponuka vozidla s dostatočne hospodárnou prevádzkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?