V roku 2010 dodá Daimler do užívania 50 ekologických, takmer bezhlučných transportérov Mercedes-Benz výlučne na elektrický pohon bez emisií.
Nemecké spolkové ministerstvo životného prostredia, ochrany prírody a jadrovej bezpečnosti poskytlo divizii Mercedes-Benz Vans na výskum, vývoj, odskúšanie a skúšobnú prevádzku elektrických transportérov čiastku deväť miliónov € z takzvaného konjunkturálneho programu 2.
Daimler sa stane prvým producentom automobilov, ktorý začlení výrobu čisto elektrických transportérov pre praktickú prevádzku priamo do svojich závodov. Zavŕši tak mnohoročné úsilie výskumníkov a konštruktérov i zúročí skúsenosti získané pri takýchto vozidlách za desaťročia od olympijských hier v Mníchove, kde bol už v roku 1972 transportér s ekologickým elektrickým pohonom na akumulátory skonštruovaný Daimlerom prvý krát vo svete úspešne nasadený.
Elektrické transportéry jazdiace úplne bez spaľovacieho motoru sa uplatnia najmä v ekologicky citlivej vnútromestskej oblasti. Poznatky z praktického prevádzkovania 50 elektrotransportérov sa použijú v rámci projektu tiež na ďalšie zdokonalenie ich pohonu, správy energie, spätného využitia energie počas brzdenia (rekuperácia), distribúcie náhradných dielcov, nabíjacích a diagnostických zariadení, lítium-iónového akumulátora ako aj pri vytváraní pre ne náležitej infraštruktúry. Zámerom je najmä ponuka vozidla s dostatočne hospodárnou prevádzkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.