Šest měsíců po svém evropském obchodním uvedení pokračuje model Peugeot 3008 v úspěšném tažení, které zahájil na jaře roku 2009 vstupem na hlavní evropské trhy. Tento nový crossover Peugeot, který je nyní v prodeji ve většině evropských zemí, zaznamenal doposud téměř 50 000 zákaznických objednávek, což překračuje cíle stanovené Značkou o 15%.
Nejvýznamnější trhy pro Peugeot 3008 jsou nyní ve Francii, Itálii, Španělsku, Německu, Nizozemí a Belgii. Počátkem listopadu byl vůz uveden také na trh ve Velké Británii.
Z hlediska úrovní výbavy disponuje Peugeot 3008 bohatou nabídkou. V 60 % preferují evropští zákazníci vyšší úrovně výbavy – Premium Pack a Féline (k dispozici dle země určení). Motorizace HDi FAP – 1.6 a 2.0 - představují z hlediska produktového mixu 75 % objednávek (z čehož motor 1.6 zaujímá téměř 80 %), zatímco benzinové motory (25 %) 1.6 VTi a 1.6 THP se prodávají v poměru 55 :45.
Celková produkce vozů Peugeot 3008 překročila 50 000 jednotek. Z výrobního závodu v Sochaux, jehož kapacita je vytížena na maximum, vyjíždí denně 530 vozů. Silná obchodní poptávka po Peugeotu 3008 a obchodní uvedení kompaktního MPV Peugeotu 5008, který je vyráběn na stejných výrobních linkách v aktuálním počtu 360 jednotek denně, vedly v polovině října k zavedení třetí výrobní směny, což přineslo 800 nových pracovních míst.
Prodejní cíl pro Peugeot 3008 v roce 2010, stanovený na 90 000 jednotek, byl potvrzen.
Svým rozmanitým charakterem, inovativním konceptem a technologickým obsahem přesvědčil Peugeot 3008 různorodou klientelu hledající originální, odlišující se produkt. O svých kvalitách ale přesvědčil tento model také evropská média : byl nominován mezi finalisty « Car of the Year » 2010 a ověnčen titulem AUTO EUROPA 2010 v Itálii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.