Šest měsíců po svém evropském obchodním uvedení pokračuje model Peugeot 3008 v úspěšném tažení, které zahájil na jaře roku 2009 vstupem na hlavní evropské trhy. Tento nový crossover Peugeot, který je nyní v prodeji ve většině evropských zemí, zaznamenal doposud téměř 50 000 zákaznických objednávek, což překračuje cíle stanovené Značkou o 15%.
Nejvýznamnější trhy pro Peugeot 3008 jsou nyní ve Francii, Itálii, Španělsku, Německu, Nizozemí a Belgii. Počátkem listopadu byl vůz uveden také na trh ve Velké Británii.
Z hlediska úrovní výbavy disponuje Peugeot 3008 bohatou nabídkou. V 60 % preferují evropští zákazníci vyšší úrovně výbavy – Premium Pack a Féline (k dispozici dle země určení). Motorizace HDi FAP – 1.6 a 2.0 - představují z hlediska produktového mixu 75 % objednávek (z čehož motor 1.6 zaujímá téměř 80 %), zatímco benzinové motory (25 %) 1.6 VTi a 1.6 THP se prodávají v poměru 55 :45.
Celková produkce vozů Peugeot 3008 překročila 50 000 jednotek. Z výrobního závodu v Sochaux, jehož kapacita je vytížena na maximum, vyjíždí denně 530 vozů. Silná obchodní poptávka po Peugeotu 3008 a obchodní uvedení kompaktního MPV Peugeotu 5008, který je vyráběn na stejných výrobních linkách v aktuálním počtu 360 jednotek denně, vedly v polovině října k zavedení třetí výrobní směny, což přineslo 800 nových pracovních míst.
Prodejní cíl pro Peugeot 3008 v roce 2010, stanovený na 90 000 jednotek, byl potvrzen.
Svým rozmanitým charakterem, inovativním konceptem a technologickým obsahem přesvědčil Peugeot 3008 různorodou klientelu hledající originální, odlišující se produkt. O svých kvalitách ale přesvědčil tento model také evropská média : byl nominován mezi finalisty « Car of the Year » 2010 a ověnčen titulem AUTO EUROPA 2010 v Itálii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.