Po troch rokoch užívania a predpokladaných 60 000 najazdených km dosiahne Mercedes-Benz E spomedzi limuzín svojej triedy najvyššiu zostatkovú hodnotu a to viac ako 60 percent pôvodnej ceny.
Vyplýva to z prognóz nezávislého nemeckého inštitútu pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene. Limuzína E 250 CDI BlueEFFICIENCY si pritom za tri roky zachová až 62,5 percent súčasnej hodnoty nového vozidla. Model T Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY bude mať v roku 2012 podľa uvedenej prognózy ešte 60 percent nadobúdacej hodnoty nového vozidla a kupé E 250 CDI BlueEFFICIENCY stále 58 percent.
Vďaka uvedenému prognózovanému najnižšiemu poklesu hodnoty označil časopis Auto-Bild nový mercedes E (opätovne ako jeho predchodcu) za Maestra hodnoty. Titul Maestro hodnoty pritom aktuálne získali mercedesy v ôsmich z celkovo 14 posudzovaných segmentov trhu.
Prehľad zostatkových hodnôt modelov Mercedes-Benz nájdete na tejto linke: http://www.daimlersk.sk/cms/_addimages/Prehlad_zostatkovych_hodnot.doc?467
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?