Modrá farba karosérie a dva biele pásy sú naspäť! Označenie « Gorde » bolo symbolom francúzskeho úspechu a na pokoji nenechala niekoľko generácií motoristov, ktorí túžili po športovom zážitku za volantom automobilu.
Francúzska modrá, dva biele pásy a « radiátor » vpredu so štyrmi okrúhlymi svetlami prispeli k nesmrteľnej identite, ktorá je dôležitou súčasťou športového dedičstva Renaultu.
Už o niekoľko mesiacov posilnia ponuku športových automobilov Renault nové verzie automobilov nesúce označenie Gordini.
Moderná a športová značka Gordini má aj napriek času stále svoje exkluzívne a športové podtóny. Gordini verzie, derivované od športových modelov, ktoré sú už známe svojim vynikajúcim výkonom, budú opäť pokúšať milovníkov športových automobilov.
Twingo Gordini RS bude prvý krát vystavené 25. novembra 2009 v Ateliéri Renault na Champs Elyséés v Paríži, ako súčasť expozície « Modré Vianoce ». Na trh bude uvedené na jar 2010. Clio Gordini RS bude nasledovať niekoľko mesiacov neskôr.
GORDINI : športové dedičstvo Renaultu
Amédeé Gordini vyrobil takmer 200 000 automobilov Renault počas takmer 20 rokov a dosiahol niektoré z najväčších úspechov v automobilovom športe – jeho R8 Gordini vyhrali prvé, tretie, štvrté a aj piate miesto na Tour of Corsica rally v roku 1964. V roku 1966 stál pri zrode Gordini Cup. R8 Gordini obšťastňovalo milovníkov autošportu počas celej dekády.
Gordini žiarilo aj vo filme popri osobnostiach ako Romy Schneider, Alain Delon a Lino Ventura a verzia malého športového sedanu bola veľmi obľúbená prevažne medzi mladšími vodičmi. Gordini sa stalo trendovým autom a symbolom úspechu pre celú generáciu.
Renault sa prirodzene opiera o reputáciu svojej divízie Renault Sport Technologies (RST) a prebúdza legendu Gordini opäť do reality. RST je známym nielen pre automobily nesúce označenie Renault Sport (Mégane RS, Clio RS, Twingo RS), ktoré sú uznávané ako jedny z najlepších automobilov vo svojich kategóriách, ale je aj jedným z najväčších a najznámejších organizátorov automobilových eventov. Od roku 2005 takmer 3 milióny fanúšikov vzhliadlo preteky World Series by Renault (5 a 6 júna 2010 budú organizované aj v Brne), preteky Mégane Trophy či Clio Cup a ďalšie špeciálne akcie organizované pre fanúšikov motoršportu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.