Predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche prevzal v Berlíne pre Mercedes-Benz SLS AMG ocenenie Zlatý volant v kategórii superšportových vozidiel. Dnes osobitne žiadané a výnimočné automobilové ocenenie - Zlatý volant začalo udeľovať pred vyše tridsiatimi rokmi nemecké nakladateľstvo Axel Springer.
Zlatý volant mercedesu SLS AMG je už v poradí osemnásty, ktorý vybojovali vozidlá značky s hviezdou. Ako jedno z najdôležitejších automobilových ocenení bol tohto roku Zlatý volant prvý krát udeľovaný na základe celoeurópskej čitateľskej ankety, ktorú uskutočnili Bild am Sonntag, Auto Bild a ďalších 25 sesterských odborných časopisov.
Mercedes-Benz SLS AMG získal najnovší Zlatý volant s prevahou v konkurencii spomedzi jedenástich superšportových vozidiel, pričom zaň hlasovala takmer tretina z vyše štvrť milióna tohtoročných účastníkov tejto celoeurópskej ankety.
Technologicky najmodernejší charizmatický SLS AMG (osemvalec 6,3 litra, 420 kW/571 k, 650 Nm), ktorý z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,8 sekundy a vyvinie (elektronicky obmedzenú) rýchlosť 317 km/h upútava tiež koncepciou krídlových dverí legendárneho Mercedesu 300 SL z päťdesiatych rokov minulého storočia.
Kvalitám a imidžu Mercedesu SLS AMG zodpovedá i jeho cena 177 310 € (zhruba 5,34 milióna Sk). Od druhej polovice novembra sa dá objednať i na Slovensku. Dodávať sa začne na jar budúceho roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.