„Již od svého založení si značka Infiniti stanovila cíl vytvořit novou koncepci luxusních vozů, u nichž je osobní a odměňující zážitek z jízdy důležitější než samotný automobil.“
Tato slova, která shrnují vizi inspirovaného výkonu Infiniti, by mohla být napsána loni, minulý měsíc nebo i dnes. Zrodila se však již téměř před 20 lety v souvislosti s představením nové luxusní značky, která vstoupila na trh 8. listopadu 1989 – tehdy s pouhými 51 prodejními místy a dvěma modely ve výrazně odlišných předváděcích centrech.
Obchodní zastoupení se vyznačovala skutečným luxusem, který je dnes u obchodníků s auty obvyklý: byla vybavena recepcí, otevřenými kancelářemi a kladla stejný důraz na prodej i na služby zákazníkům. Samotné vozy byly rovněž jedinečné – vyznačovaly se japonskou nápaditostí, tichým luxusem a nepřekonatelnými jízdními vlastnostmi.
Za dvě uplynulá desetiletí se mnohé změnilo. Předváděcí centra se zvětšila, aby mohla pojmout úplnou nabídku luxusních výkonných automobilů včetně kabrioletů, sedanů, vozů třídy coupé a SUV. Původní inspirace (charakterizovaná slogany Komplexní zákaznická zkušenost a Inspirovaný výkon) však zůstala zachována dodnes, kdy se z hrstky původních prodejních míst v USA stala vyspělá síť prodejců Infiniti v 35 zemích po celém světě.
„Sen, který vznikl před 20 lety v USA, se stal základem globální luxusní značky automobilů,“ uvedl Toru Saito, vicepresident pověřený vedením globální obchodní divize Infiniti. „Značka Infiniti byla od samého začátku založena na inovaci v designu, výkonu, technologii a péči o zákazníky s důrazem na celkovou zákaznickou zkušenost – a stejně je tomu i dnes.“
A jaké jsou plány pro nejbližší budoucnost? Stále se rozšiřující nabídka modelů se na jaře 2010 rozroste o sedan nové generace Infiniti M, který bude v létě následován zbrusu novým modelem Infiniti QX SUV. Společnost Infiniti navíc nedávno ohlásila svůj první hybridní vůz – model Infiniti M Hybrid připravovaný na rok 2012 a budoucí řadu Infiniti EV.
Infiniti – stručná historie
Vozy Infiniti oficiálně vstoupily na trh 8. listopadu 1989 v USA. Jejich kořeny však sahají až do roku 1985, kdy ve společnosti Nissan vznikla přísně tajná skupina „Horizon Task Force“, jejímž cílem bylo vytvořit koncepci nové výkonné a luxusní značky.
Existující americké a evropské luxusní značky byly v té době v USA velmi dobře zavedené. Hrozilo, že investiční náklady budou velké a rizika značná. Skupina Horizon Task Force se proto chopila šance začít „s nepopsaným listem“ a načrtla velkolepou vizi luxusních vozů, u nichž by se luxus netýkal jen samotného výrobku, ale celého procesu nákupu a vlastnictví.
Skupina Horizon Task Force přizvala ke spolupráci na podrobnější studii několik předních společností zaměřených na služby mimo automobilový průmysl, jako například Federal Express, Four Seasons Hotels a obchodní síť Nordstrom. Výsledky této spolupráce měly přímý vliv na celou koncepci značky Infiniti, od návrhu prvních předváděcích center, která více než prodejny automobilů připomínala luxusní hotely, až po takové detaily, jako je vzhled vizitek nebo obaly dílů a příslušenství vozů.
Tato nová filozofie přístupu k zákazníkům (která později vešla ve známost pod názvem „Komplexní zákaznická zkušenost Infiniti“) se měla týkat i servisu a zahrnovala do té doby nevídanou možnost bezplatného zapůjčení náhradního vozu.
Název nové luxusní značky, který vznikl v roce 1987, symbolizoval neustálý pohled vpřed k novým horizontům. Tak se zrodila značka Infiniti – se čtyřmi písmeny „i“ v názvu a dvěma liniemi v logu, které ukazují do bodu v nekonečnu na horizontu.
Pokud jde o vlastní výrobky, značka Infiniti se na americkém trhu uvedla dvěma modely: revolučním výkonným a luxusním sedanem Infiniti Q45 a luxusním coupé M30 zcela orientovaným na řidiče.
Těmito dvěma modely vyslala Infiniti do světa automobilismu jasný signál, že filozofie jejích výrobků vychází z originality, výkonu, kvality a nadšení pro řízení.
Zásadní význam pro úspěch značky Infiniti v prvních letech měla její koncepce komplexní zákaznické zkušenosti. Za prvních deset let své existence získala značka Infiniti vedoucí postavení ve spokojenosti zákazníků včetně řady ocenění, jako například trojnásobné nejvyšší hodnocení ve studii CSI (Customer Service Index) společnosti J.D. Power & Associates a trvalé umístění na prvních třech místech v předních nezávislých průzkumech kvality obchodu a služeb.
První roky působení společnosti Infiniti na americkém a kanadském trhu se nesly ve znamení soustavného a koncepčního rozšiřování modelové řady i obchodní sítě. K modelu Q45 během několika dalších let přibyl kompaktní sportovní sedan Infiniti G20, výrazně stylizovaný luxusní sedan J30, výkonný sedan I30 a luxusní SUV QX4. Na konci prvního desetiletí společnost Infiniti prodávala každým rokem přibližně 75 000 vozů.
V březnu 2002 byl uveden na trh mnohokrát oceněný sedan Infiniti G, po něm přišel v listopadu model G Coupe a následně pak v lednu 2003 kultovní crossover Infiniti FX SUV. Všechny tyto vozy se dočkaly výjimečných recenzí v médiích a jejich špičkový design a výkon byl neustále porovnáván s předními evropskými značkami.
Začátek druhého desetiletí se v Severní Americe nesl ve znamení dvou nových modelů – luxusního SUV plné velikosti Infiniti QX vyráběného v USA, které spatřilo světlo světa v lednu 2004, a výkonného luxusního sedanu Infiniti uvedeného na trh v květnu 2005. Ve druhé polovině roku 2007 byla nabídka rozšířena o řadu Infiniti EX následovanou druhou generací verzí G a FX. Výrazný kabriolet G Cabrio debutoval v létě 2009. Na jaře 2010 můžeme očekávat druhou generaci modelu Infiniti M a rok 2011 bude ve znamení prvního hybridního vozu s označením Infiniti M Hybrid.
Aktivity společnosti Infiniti byly v prvních letech soustředěny na oblast Severní Ameriky. Již v roce 1996 však začala její globální obchodní expanze vstupem do oblasti Blízkého východu. V roce 1997 následoval Tchaj-wan, v roce 2005 Jižní Korea, v roce 2006 Rusko a v roce 2007 Ukrajina a Čína. Na západoevropském trhu se značka Infiniti objevila v druhé polovině roku 2008. V současné době se vozy Infiniti prodávají ve 35 zemích, což představuje 93 procent globálního trhu luxusních automobilů.
Původní vize značky Infiniti – neustálé zaměření na nové horizonty, symbolizované jejím názvem i logem – určuje její tvář i v současné době.
„I když se automobilový trh za poslední léta změnil, naše tradice maximálního výkonu, luxusu a péče o zákazníky zůstává stejná,“ uvedl Jim Wright, vicepresident společnosti Infiniti pro Evropu a Blízký východ. „I v dalších dvaceti letech hodláme nabízet inovativní výrobky a špičkové služby zákazníkům.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?