Oznámení Rady pro design, že „Cenu za design Spolkové republiky Německo 2010“ udělí vozu Audi A5 Coupé, vyvolalo velkou radost u „otce“ tohoto modelu.
Walter de Silva, od roku 2007 šéfdesignér koncernu Volkswagen a předtím vedoucí designu Audi, k tomu říká: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl, a je na nejlepší cestě stát se designérskou ikonou. Proto mám z tohoto ocenění velkou radost, protože je to také potvrzení mé práce.“ Nejvyšší oficiální ocenění za design v Německu bude předáno 12. února 2010 u příležitosti otevření mezinárodní výstavy Ambiente ve Frankfurtu.
Audi A5 Coupé navazuje na tradici klasických dvoudveřových sportovních a cestovních kupé, přičemž ji výrazně a s vytříbeným stylem interpretuje prostřednictvím prvků progresivního designérského jazyka značky Audi. Lidé, kteří si kupují kupé, si vybírají svůj vůz s velkými emocemi, takže nejdůležitější roli v kupním rozhodování hraje u sportovního dvoudveřového vozu design.
A v této oblasti je Audi A5 přesvědčivé už na první pohled: „Kupé je na automobilovém jevišti jednoznačně charakterovou postavou. A5 je vyvrcholením progresivního a stylově vytříbeného designérského jazyka značky Audi,“ vyjadřuje de Silva své přesvědčení.
Oceněné kupé je pro italského designéra již z principu velmi důležitým vozem: „Mimořádně intenzivním způsobem sjednocuje sportovní charakter, vysokou výkonnost, kvalitu a eleganci, což jsou klíčové prvky v ‚genetickém kódu’ značky Audi. Sportovně nízká silueta, nepočetné, zato však precizně vedené linie, expresivní příď a právě tak výrazná záď, to vše tvoří vysoce přitažlivé kupé snů.“
De Silva pokračuje: „A5 je přirozeně velmi silným a nadmíru sportovním automobilem. Přitom však vůbec nevypadá agresivně nebo arogantně.“ Dvoudveřové Audi se podle de Silvy vyznačuje naopak klasickou elegancí, harmonií proporcí, linií a ploch.
Proporce tohoto kupé jsou definovány velmi širokou a nízkou karoserií, dlouhým rozvorem s krátkým předním převisem a ladným přechodem protaženého sloupku C do krátké zádě.
„Průběhem ramenní linie a začleněním zadního střešního sloupku do celkových tvarů, které ústí v krátkou záď, se A5 prezentuje jako typické Grand Turismo, vysoce kvalitní cestovní sportovní vůz,“ vysvětluje Walter de Silva.
Zdařilý design kupé A5 oceňují také zákazníci. Od uvedení na trh v červnu 2007 do konce září 2009 bylo novým majitelům po celém světě dodáno přibližně 112 000 vozů A5 Coupé. Mezi největší trhy patří Německo, USA, Velká Británie, Francie a Itálie.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?