Oznámení Rady pro design, že „Cenu za design Spolkové republiky Německo 2010“ udělí vozu Audi A5 Coupé, vyvolalo velkou radost u „otce“ tohoto modelu.
Walter de Silva, od roku 2007 šéfdesignér koncernu Volkswagen a předtím vedoucí designu Audi, k tomu říká: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl, a je na nejlepší cestě stát se designérskou ikonou. Proto mám z tohoto ocenění velkou radost, protože je to také potvrzení mé práce.“ Nejvyšší oficiální ocenění za design v Německu bude předáno 12. února 2010 u příležitosti otevření mezinárodní výstavy Ambiente ve Frankfurtu.
Audi A5 Coupé navazuje na tradici klasických dvoudveřových sportovních a cestovních kupé, přičemž ji výrazně a s vytříbeným stylem interpretuje prostřednictvím prvků progresivního designérského jazyka značky Audi. Lidé, kteří si kupují kupé, si vybírají svůj vůz s velkými emocemi, takže nejdůležitější roli v kupním rozhodování hraje u sportovního dvoudveřového vozu design.
A v této oblasti je Audi A5 přesvědčivé už na první pohled: „Kupé je na automobilovém jevišti jednoznačně charakterovou postavou. A5 je vyvrcholením progresivního a stylově vytříbeného designérského jazyka značky Audi,“ vyjadřuje de Silva své přesvědčení.
Oceněné kupé je pro italského designéra již z principu velmi důležitým vozem: „Mimořádně intenzivním způsobem sjednocuje sportovní charakter, vysokou výkonnost, kvalitu a eleganci, což jsou klíčové prvky v ‚genetickém kódu’ značky Audi. Sportovně nízká silueta, nepočetné, zato však precizně vedené linie, expresivní příď a právě tak výrazná záď, to vše tvoří vysoce přitažlivé kupé snů.“
De Silva pokračuje: „A5 je přirozeně velmi silným a nadmíru sportovním automobilem. Přitom však vůbec nevypadá agresivně nebo arogantně.“ Dvoudveřové Audi se podle de Silvy vyznačuje naopak klasickou elegancí, harmonií proporcí, linií a ploch.
Proporce tohoto kupé jsou definovány velmi širokou a nízkou karoserií, dlouhým rozvorem s krátkým předním převisem a ladným přechodem protaženého sloupku C do krátké zádě.
„Průběhem ramenní linie a začleněním zadního střešního sloupku do celkových tvarů, které ústí v krátkou záď, se A5 prezentuje jako typické Grand Turismo, vysoce kvalitní cestovní sportovní vůz,“ vysvětluje Walter de Silva.
Zdařilý design kupé A5 oceňují také zákazníci. Od uvedení na trh v červnu 2007 do konce září 2009 bylo novým majitelům po celém světě dodáno přibližně 112 000 vozů A5 Coupé. Mezi největší trhy patří Německo, USA, Velká Británie, Francie a Itálie.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?