Oznámení Rady pro design, že „Cenu za design Spolkové republiky Německo 2010“ udělí vozu Audi A5 Coupé, vyvolalo velkou radost u „otce“ tohoto modelu.
Walter de Silva, od roku 2007 šéfdesignér koncernu Volkswagen a předtím vedoucí designu Audi, k tomu říká: „Audi A5 Coupé je nejkrásnějším vozem, který jsem kdy navrhl, a je na nejlepší cestě stát se designérskou ikonou. Proto mám z tohoto ocenění velkou radost, protože je to také potvrzení mé práce.“ Nejvyšší oficiální ocenění za design v Německu bude předáno 12. února 2010 u příležitosti otevření mezinárodní výstavy Ambiente ve Frankfurtu.
Audi A5 Coupé navazuje na tradici klasických dvoudveřových sportovních a cestovních kupé, přičemž ji výrazně a s vytříbeným stylem interpretuje prostřednictvím prvků progresivního designérského jazyka značky Audi. Lidé, kteří si kupují kupé, si vybírají svůj vůz s velkými emocemi, takže nejdůležitější roli v kupním rozhodování hraje u sportovního dvoudveřového vozu design.
A v této oblasti je Audi A5 přesvědčivé už na první pohled: „Kupé je na automobilovém jevišti jednoznačně charakterovou postavou. A5 je vyvrcholením progresivního a stylově vytříbeného designérského jazyka značky Audi,“ vyjadřuje de Silva své přesvědčení.
Oceněné kupé je pro italského designéra již z principu velmi důležitým vozem: „Mimořádně intenzivním způsobem sjednocuje sportovní charakter, vysokou výkonnost, kvalitu a eleganci, což jsou klíčové prvky v ‚genetickém kódu’ značky Audi. Sportovně nízká silueta, nepočetné, zato však precizně vedené linie, expresivní příď a právě tak výrazná záď, to vše tvoří vysoce přitažlivé kupé snů.“
De Silva pokračuje: „A5 je přirozeně velmi silným a nadmíru sportovním automobilem. Přitom však vůbec nevypadá agresivně nebo arogantně.“ Dvoudveřové Audi se podle de Silvy vyznačuje naopak klasickou elegancí, harmonií proporcí, linií a ploch.
Proporce tohoto kupé jsou definovány velmi širokou a nízkou karoserií, dlouhým rozvorem s krátkým předním převisem a ladným přechodem protaženého sloupku C do krátké zádě.
„Průběhem ramenní linie a začleněním zadního střešního sloupku do celkových tvarů, které ústí v krátkou záď, se A5 prezentuje jako typické Grand Turismo, vysoce kvalitní cestovní sportovní vůz,“ vysvětluje Walter de Silva.
Zdařilý design kupé A5 oceňují také zákazníci. Od uvedení na trh v červnu 2007 do konce září 2009 bylo novým majitelům po celém světě dodáno přibližně 112 000 vozů A5 Coupé. Mezi největší trhy patří Německo, USA, Velká Británie, Francie a Itálie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.