Európski nadšenci pre autá odovzdali včera večer v Berlíne Opelu Astra prvú významnú trofej – Zlatý volant (Goldene Lenkrad) v kompaktnej triede. Je to najprestížnejšie ocenenie, ktoré udeľuje časopis Auto Bild (Axel Springer Group). Na tohtoročnom hlasovaní sa zúčastnili čitatelia z 26 európskych krajín, reprezentujúc vyše 40 miliónov čitateľov.
Nový Opel Astra zvíťazil s komfortným odstupom, pričom získal najvyššie ocenenia v kategóriách motor, spotreba energie, podvozok, brzdenie, riadenie a v pre bezpečnosť vodiča relevantných kategóriách. Automobiloví pretekári a technickí experti dali Astru na najvyššie miesto. Pretekári jej udelili sedem z ôsmich bodov. Technickí experti ju ocenili piatimi z ôsmich bodov.
„Astra sleduje stopu Insignie ako víťazného vozidla. Sme veľmi nadšení tým, že 10. generácia Opelovho kompaktu získala toto ocenenie ešte predtým, než dorazila do showroomov,“ povedal Carl-Peter Foster, predseda dozornej rady Adam Opel GmbH. Nová 5- dverová Astra, predstavená na jeseň na Frankfurtskom autosalóne IAA, prináša do kompaktnej triedy vlastnú interpretáciu oceňovaného dizajnérskeho jazyka značky, kombinujúceho výtvarné umenie s nemeckou precíznosťou a radom technických inovácií, po prvý krát využitých v Insignii.
Hlasovanie v Zlatom volante prebieha vo dvoch fázach. V prvom kole hlasujú európski čitatelia za svojich favoritov, čím vyberú 46 vozidiel v šiestich kategóriách (malé, kompaktné, stredná-vyššia, luxusné, superšportové a vany). Následne skupina 50 expertov skladajúca sa z technikov, pretekárov, šéfredaktorov a VIP- ov testuje a hodnotí nominované vozidlá pokiaľ ide o dynamiku, komfort a kvalitu. Na hodnotení sa navyše zúčastňujú aj mnohé nemecké celebrity a petekári, ako dvojnásobní majstri sveta v rally Walter Röhrl a Isolde Holderied, DTM piloti Mattias Ekström a Ralf Schumacher; nemecká legenda Hans-Joachim Stuck a švajčiarska „star driver“ Christina Surer.
Opel vyhral Zlatý volant 12 krát počas 33 ročníkov súťaže. Ostatný krát bol víťazom Opel Zafira v roku 2005.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.