V roku 2012 zíde z výrobného pásu novo budovaného závodu v maďarskom Kecskeméte nasledujúca generácia kompaktných automobilov značky s hviezdou. Základný kameň tejto ďalšej automobilky Mercedes-Benz postavenej na ploche 440 hektárov s celkovými investíciami okolo 800 miliónov eur položili za prítomnosti maďarského predsedu vlády Gordona Bajnaia.
Nová automobilka svojou produkciou nadviaže na centrálny závod v nemeckom Rastatte, ktorý sa tiež rozšíri vďaka investíciám vo výške rádovo stoviek miliónov eur. Spoločne tak budú produkovať štyri modelové rady kompaktných mercedesov namiesto doterajších dvoch (tried A a B). Tak budú pokryté požiadavky na ďalšie dodatočné kapacity i pre nové trhy, ktoré by základný závod v Rastatte už nemohol plne pokryť.
"Nová výrobná lokalita v Maďarsku značne posilní našu konkurencieschopnosť v tomto citlivom segmente prémiových kompaktných automobilov a navyše pomôže získať nové trhy", uviedol pri položení základného kameňa Rainer Schmückle, hlavný prevádzkový riaditeľ divízie Mercedes-Benz Cars.
Stavba novej automobilky v Maďarsku sa začala v júli tohto roku úpravami pozemku, teraz pokračuje budovaním lakovne a od začiatkom budúceho roka karosárne a montážnych hál. Súbežne sú prijímaní a pripravovaní jej prví zamestnanci, ktorých má byť v dlhodobom horizonte 2,5-tisíca.
Kecskemét, kde je automobilka lokalizovaná, leží 90 km juhovýchodne od Budapešti a má zhruba 110 000 obyvateľov. Spĺňa kvalitatívne i kvantitatívne predpoklady pre úspešnú výrobu automobilov Mercedes-Benz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.