Internetový zábavný a informačný systém myCOMAND úspešne podstúpil svoj prvý praktický test v prototype vozidla Mercedes-Benz tiedy S na mníchovskej dráhe v bezdrôtovej vysokorýchlostnej mobilnej sieti 4G LTE (Long Term Evolution)*.
Všetky funkcie systému bežali hladko a s vysokým výkonom, pri vyššej rýchlosti i rozlíšení a v optimalizovanej kvalite. Vývoj a spustenie systému myCOMAND predstavuje kvalitatívny skok oproti bežným systémom, ktoré sa dnes používajú vo vozidlách. Stavia však na predpoklade, že internet bude dostupný cez rádiovú sieť prakticky všade a s výrazne vyššou šírkou pásma rádiových sietí ako dnes.
Internetový systém myCOMAND v aute má jednoduché intuitívne ovládanie. Priebežne aktualizuje navigáciu, ktorá zohľadňuje pri výbere trasy situáciu na ceste, vyhľadá a objedná napríklad vhodný hotel, či nájde najvýhodnejšiu čerpaciu stanicu. Umožňuje tiež príjem rozhlasového vysielania z celého sveta, prehrávanie na internete uloženej hudobnej knižnice, surfovanie po internete, či bezplatné resp. cenovo zvýhodnené telefonovanie alebo posielanie krátkych textových správ prostredníctvom protokolu VoIP (Voice over Internet Protocol).
Pri každom štarte vozidla sa myCOMAND automaticky aktualizuje, individuálne vyvolané údaje a informácie ponúkne aktuálne k dispozícii, bez potreby komplikovaných krokov obsluhy. V porovnaní so súčasnými mobilnými zariadeniami, ale aj s dnes dostupnými pevne zabudovanými prístrojmi sa funkcie a obsahy pomocou systému myCOMAND cez internet nielenže udržiavajú v aktuálnom stave, ale ich integrácia je zároveň aj oveľa ústretovejšia voči používateľovi, a teda bezpečnejšia. V závislosti od situácie poskytuje vodičovi individuálne prispôsobené internetové služby. Systém je pritom naprogramovaný tak, aby si v internete samočinne vyhľadal a poskytol všetky informácie k danej službe bez zdĺhavého hľadania pomocou prehliadača.
Atraktívnosť tohto nového zariadenia zvyšuje jeho príťažlivý vzhľad, centrálne a optimálne v zornom uhle vodiča umiestnený displej s vysokým rozlíšením ako aj jeden hlavný otočný a dva pomocné, všetky ergonomicky vyhotovené ovládače. Pre myCOMAND sa chystá zároveň aj ovládanie hlasovými príkazmi prostredníctvom LINGUATRONIC-u.
Doteraz sa funkcie myCOMAND testovali cez káblové alebo bezdrôtové pripojenia s malou šírkou pásma, ako je UMTS. Na vyčerpanie úplného potenciálu takýchto nekonvenčných aplikácií telematiky a infotainmentu v aute však musí byť k dispozícii internetové pripojenie s väčšou šírkou pásma než v súčasnosti.
* LTE (Long Term Evolution) predstavuje ďalší krok na ceste k rádiovým technológiám 4. generácie a má značne zvýšiť kapacitu a rýchlosť mobilných sietí. Zatiaľ čo aktuálna generácia mobilných sietí sa dohromady označuje ako siete tretej generácie (3G), považuje sa LTE za sieť 4. generácie (4G). LTE zahŕňa rad rozšírení štandardu UMTS (Universal Mobile Telecommunications System).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).