Novo dodávané úžitkové vozidlá značky Mercedes-Benz hmotnosti do 3,5 tony (kategória N1) obdobne ako u viacerých iných značiek už na Slovensku nemusia mať deliace steny (nazývané mreže). Stačia im nainštalované bezpečnostné fólie a označenie.
Odmrežovanie sa vzťahuje iba na novo evidované modely mercedesov tried: B (pri tomto vyhotovení štvormiestne), ML (päťmiestne), GLK (zvyšuje sa na päťmiestne i pri inštalácii ťažného zariadenia) a GL (podľa variantu vyhotovenia a motorizácie päť alebo šesťmiestne).
Vozidlá, ktoré už sú prihlásené do evidencie a majú inštalovanú deliacu stenu (mrežu) sa odmrežovať nesmú.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?