Společnost Bridgestone představila na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem novou ekologickou pneumatiku ECOPIA EP150. Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu. Výsledkem je nižší spotřeba paliva s odpovídajícím snížením emisí CO2.
Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli tohoto průlomu vývojem a aplikací technologie materiálů NanoPro-TechTM v kombinaci s novým dezénem pneumatiky. NanoPro-TechTM snižuje součinitel valivého odporu tím, že redukuje energetické ztráty ve vrchní vrstvě směsi během otáčení pneumatiky. Nový dezén pneumatiky je tvořen propojenými bloky a tenkým žebrem. Tato nová konfigurace zvyšuje dosedací tlak a zlepšuje brzdný výkon na mokru.
Pneumatika ECOPIA EP150 má o 15 % menší valivý odpor (v porovnání se současnými produkty Bridgestone shodné velikosti), což vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 3 %.
Pneumatika ECOPIA EP150 bude uvedena na trh v průběhu roku 2010 jako originální výbava nových vozů a zároveň obohatí nabídku na trhu náhradních pneumatik. Je určena pro kompaktní a středně velké osobní vozy a bude k dispozici s profilovými čísly 55 až 70 pro kola s průměrem ráfku 14“ až 16“.
Pneumatiky řady ECOPIA jsou v rámci strategie společnosti Bridgestone účinnou zbraní ve snaze zastavit globální oteplování snižováním emisí oxidu uhličitého, jež jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Tohoto cíle lze dosáhnout zmenšováním valivého odporu a/nebo menší surovinovou náročností. Zároveň je však nezbytné udržet na vysoké úrovni jednotlivé výkonové parametry pneumatik zejména v oblasti bezpečnosti.
První pneumatiky ECOPIA nalezly uplatnění v Japonsku v roce 1991 u elektromobilů. V roce 2002 byly na trh náhradních pneumatik uvedeny řady pneumatik ECOPIA M881 a ECOPIA R221 pro nákladní vozidla a autobusy. V roce 2005 představil Bridgestone na japonském trhu pneumatiku ECOPIA M812 pro lehké užitkové vozy a v dubnu 2008 následovala pneumatika ECOPIA EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se značka ECOPIA objevila poprvé v roce 1999, kdy na pneumatikách ECOPIA B381 začaly jezdit vozy VW 3L Lupo, následované modely Audi A2. Od roku 2008 vyjíždí z výrobních pásů na pneumatikách ECOPIA EP25 městský vůz Toyota iQ.
V dubnu 2009 představilo evropské zastoupení společnosti Bridgestone řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 ECOPIA. Tyto pneumatiky se již osvědčily mimo jiné jako originální výbava u několika modelů. S novou pneumatikou ECOPIA EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přednosti pneumatik ECOPIA také uživatelům malých a středně velkých vozů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.