Bridgestone představil ekologickou pneumatiku ECOPIA EP150

Dayton D320
Dayton D320, foto: Bridgestone
Braňo Porubčan 30. září 2009 17:26
Sdílej:

Společnost Bridgestone představila na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem novou ekologickou pneumatiku ECOPIA EP150. Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu. Výsledkem je nižší spotřeba paliva s odpovídajícím snížením emisí CO2.

Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli tohoto průlomu vývojem a aplikací technologie materiálů NanoPro-TechTM v kombinaci s novým dezénem pneumatiky. NanoPro-TechTM snižuje součinitel valivého odporu tím, že redukuje energetické ztráty ve vrchní vrstvě směsi během otáčení pneumatiky. Nový dezén pneumatiky je tvořen propojenými bloky a tenkým žebrem. Tato nová konfigurace zvyšuje dosedací tlak a zlepšuje brzdný výkon na mokru.

Pneumatika ECOPIA EP150 má o 15 % menší valivý odpor (v porovnání se současnými produkty Bridgestone shodné velikosti), což vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 3 %.

Pneumatika ECOPIA EP150 bude uvedena na trh v průběhu roku 2010 jako originální výbava nových vozů a zároveň obohatí nabídku na trhu náhradních pneumatik. Je určena pro kompaktní a středně velké osobní vozy a bude k dispozici s profilovými čísly 55 až 70 pro kola s průměrem ráfku 14“ až 16“.

Pneumatiky řady ECOPIA jsou v rámci strategie společnosti Bridgestone účinnou zbraní ve snaze zastavit globální oteplování snižováním emisí oxidu uhličitého, jež jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Tohoto cíle lze dosáhnout zmenšováním valivého odporu a/nebo menší surovinovou náročností. Zároveň je však nezbytné udržet na vysoké úrovni jednotlivé výkonové parametry pneumatik zejména v oblasti bezpečnosti.

První pneumatiky ECOPIA nalezly uplatnění v Japonsku v roce 1991 u elektromobilů. V roce 2002 byly na trh náhradních pneumatik uvedeny řady pneumatik ECOPIA M881 a ECOPIA R221 pro nákladní vozidla a autobusy. V roce 2005 představil Bridgestone na japonském trhu pneumatiku ECOPIA M812 pro lehké užitkové vozy a v dubnu 2008 následovala pneumatika ECOPIA EP100 pro osobní vozy.

V Evropě se značka ECOPIA objevila poprvé v roce 1999, kdy na pneumatikách ECOPIA B381 začaly jezdit vozy VW 3L Lupo, následované modely Audi A2. Od roku 2008 vyjíždí z výrobních pásů na pneumatikách ECOPIA EP25 městský vůz Toyota iQ.

V dubnu 2009 představilo evropské zastoupení společnosti Bridgestone řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 ECOPIA. Tyto pneumatiky se již osvědčily mimo jiné jako originální výbava u několika modelů. S novou pneumatikou ECOPIA EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přednosti pneumatik ECOPIA také uživatelům malých a středně velkých vozů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.