Společnost Bridgestone představila na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem novou ekologickou pneumatiku ECOPIA EP150. Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu. Výsledkem je nižší spotřeba paliva s odpovídajícím snížením emisí CO2.
Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli tohoto průlomu vývojem a aplikací technologie materiálů NanoPro-TechTM v kombinaci s novým dezénem pneumatiky. NanoPro-TechTM snižuje součinitel valivého odporu tím, že redukuje energetické ztráty ve vrchní vrstvě směsi během otáčení pneumatiky. Nový dezén pneumatiky je tvořen propojenými bloky a tenkým žebrem. Tato nová konfigurace zvyšuje dosedací tlak a zlepšuje brzdný výkon na mokru.
Pneumatika ECOPIA EP150 má o 15 % menší valivý odpor (v porovnání se současnými produkty Bridgestone shodné velikosti), což vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 3 %.
Pneumatika ECOPIA EP150 bude uvedena na trh v průběhu roku 2010 jako originální výbava nových vozů a zároveň obohatí nabídku na trhu náhradních pneumatik. Je určena pro kompaktní a středně velké osobní vozy a bude k dispozici s profilovými čísly 55 až 70 pro kola s průměrem ráfku 14“ až 16“.
Pneumatiky řady ECOPIA jsou v rámci strategie společnosti Bridgestone účinnou zbraní ve snaze zastavit globální oteplování snižováním emisí oxidu uhličitého, jež jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Tohoto cíle lze dosáhnout zmenšováním valivého odporu a/nebo menší surovinovou náročností. Zároveň je však nezbytné udržet na vysoké úrovni jednotlivé výkonové parametry pneumatik zejména v oblasti bezpečnosti.
První pneumatiky ECOPIA nalezly uplatnění v Japonsku v roce 1991 u elektromobilů. V roce 2002 byly na trh náhradních pneumatik uvedeny řady pneumatik ECOPIA M881 a ECOPIA R221 pro nákladní vozidla a autobusy. V roce 2005 představil Bridgestone na japonském trhu pneumatiku ECOPIA M812 pro lehké užitkové vozy a v dubnu 2008 následovala pneumatika ECOPIA EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se značka ECOPIA objevila poprvé v roce 1999, kdy na pneumatikách ECOPIA B381 začaly jezdit vozy VW 3L Lupo, následované modely Audi A2. Od roku 2008 vyjíždí z výrobních pásů na pneumatikách ECOPIA EP25 městský vůz Toyota iQ.
V dubnu 2009 představilo evropské zastoupení společnosti Bridgestone řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 ECOPIA. Tyto pneumatiky se již osvědčily mimo jiné jako originální výbava u několika modelů. S novou pneumatikou ECOPIA EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přednosti pneumatik ECOPIA také uživatelům malých a středně velkých vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.