Společnost Bridgestone představila na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem novou ekologickou pneumatiku ECOPIA EP150. Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu. Výsledkem je nižší spotřeba paliva s odpovídajícím snížením emisí CO2.
Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli tohoto průlomu vývojem a aplikací technologie materiálů NanoPro-TechTM v kombinaci s novým dezénem pneumatiky. NanoPro-TechTM snižuje součinitel valivého odporu tím, že redukuje energetické ztráty ve vrchní vrstvě směsi během otáčení pneumatiky. Nový dezén pneumatiky je tvořen propojenými bloky a tenkým žebrem. Tato nová konfigurace zvyšuje dosedací tlak a zlepšuje brzdný výkon na mokru.
Pneumatika ECOPIA EP150 má o 15 % menší valivý odpor (v porovnání se současnými produkty Bridgestone shodné velikosti), což vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 3 %.
Pneumatika ECOPIA EP150 bude uvedena na trh v průběhu roku 2010 jako originální výbava nových vozů a zároveň obohatí nabídku na trhu náhradních pneumatik. Je určena pro kompaktní a středně velké osobní vozy a bude k dispozici s profilovými čísly 55 až 70 pro kola s průměrem ráfku 14“ až 16“.
Pneumatiky řady ECOPIA jsou v rámci strategie společnosti Bridgestone účinnou zbraní ve snaze zastavit globální oteplování snižováním emisí oxidu uhličitého, jež jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Tohoto cíle lze dosáhnout zmenšováním valivého odporu a/nebo menší surovinovou náročností. Zároveň je však nezbytné udržet na vysoké úrovni jednotlivé výkonové parametry pneumatik zejména v oblasti bezpečnosti.
První pneumatiky ECOPIA nalezly uplatnění v Japonsku v roce 1991 u elektromobilů. V roce 2002 byly na trh náhradních pneumatik uvedeny řady pneumatik ECOPIA M881 a ECOPIA R221 pro nákladní vozidla a autobusy. V roce 2005 představil Bridgestone na japonském trhu pneumatiku ECOPIA M812 pro lehké užitkové vozy a v dubnu 2008 následovala pneumatika ECOPIA EP100 pro osobní vozy.
V Evropě se značka ECOPIA objevila poprvé v roce 1999, kdy na pneumatikách ECOPIA B381 začaly jezdit vozy VW 3L Lupo, následované modely Audi A2. Od roku 2008 vyjíždí z výrobních pásů na pneumatikách ECOPIA EP25 městský vůz Toyota iQ.
V dubnu 2009 představilo evropské zastoupení společnosti Bridgestone řadu ekologických prémiových pneumatik Turanza ER300 ECOPIA. Tyto pneumatiky se již osvědčily mimo jiné jako originální výbava u několika modelů. S novou pneumatikou ECOPIA EP150 přinese Bridgestone bezpečnostní a ekologické přednosti pneumatik ECOPIA také uživatelům malých a středně velkých vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.