Dacia Sandero Stepway je európska verzia Renaultu Sandero Stepway, jedného z najmladších prírastkov do rodiny Renault v Brazílii, ktorý je vyrábaný v továrni Curitiba. Sandero Stepway stavia na úspechu kompaktného a priestranného hatchbacku Dacia Sandero, ktorého predaj v Európe a v krajinách Maghrebu presiahol 60 000 kusov od svojho uvedenia v júli 2008.
Mohutný dizajn Dacie Sandero Stepway by mal osloviť najmä mladších zákazníkov hľadajúcich dostupné vozidlo s veľkou dávkou osobitosti. Vďaka zvýšenej svetlej výške, ochranným krytom nárazníka vpredu i vzadu vo farbe chrómu, chrómovaným prahom dverí, chrómovaným pozdĺžnym strešným lištám a koncovke výfuku je Dacia Sandero Stepway pripravená vydať sa na cestu za dobrodružstvom.
V sérii sú dostupné tri metalické farby: sivá Platine, sivá Com?te a červená Feu. Dacia Sandero Stepway disponuje rovnakými kvalitami, ktorými dosiahol úspech jej súrodenec Dacia Sandero. Ide najmä o bezkonkurenčný vnútorný priestor v pomere k cene (pohodlné sedenie pre 5 dospelých plus 320 dm3 batožinového priestoru), rovnako ako o vyhlásenú a bezchybnú spoľahlivosť.
Dacia Sandero Stepway bude dostupná buď s benzínovým motorom 1,6 64kW/90k alebo s dieselovým 1,5 50kW/70k. Vozidlo je vyrábané v továrni v rumunskom Pitešti, certifikovanej normou ISO 14001. Viac ako 5 % plastov, ktoré obsahuje pochádza z recyklovaných materiálov a 95 % materiálov sa bude dať po skončení životnosti recyklovať. Toto, spolu s motorom 1,5 dCi 50kW/70k, ktorý produkuje iba 140g/km emisií CO2, robí z Dacie Sandero Stepway vhodného adepta na získanie označenia Dacia eco2. Rovnako ako všetky modely Dacia predávané v Európe, aj Sandero Stepway prichádza so zárukou na 3 roky alebo 100 000km.
Priekopnícky vzhľad Dacie Sandero Stepway je jasným znakom, že bola zrodená pre dobrodružstvo. Vďaka vyššej svetlej výške (o 20 mm v porovnaní so Sanderom hatchback), kombinácii čiernych a vo farbe auta lakovaných nárazníkov, hmlovkám a pozdĺžnym strešným lištám (kombinácia čiernej farby a lešteného chrómu) je Dacia Sandero Stepway určená na všetky typy ciest.
Bezpečnostná výbava Dacie Sandero Stepway obsahuje ABS Bosch 8.1 s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (AFU), ako aj airbagy vodiča a spolujazdca.
Dacia Sandero Stepway vychádza z výbavy Ambiance (centrálne uzamykanie, hydraulický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien atď ..) a okrem už spomínaných špecifických štylistických detailov je postavená na 16“ diskoch z ľahkej zliatiny a obsahuje aj širokú paletu komfortnej výbavy vrátane klimatizácie, rádia Pioneer s MP3 prehrávačom a čelným vstupom USB, svetlometov do hmly a deliteľných operadiel zadného sedadla v pomere 1/3 : 2/3.
Zachovávajúc filozofiu značky Dacia, Sandero Stepway sa pýši výnimočným vnútorným priestorom a výbavou v pomere k cene. Na Slovensku je tento automobil možné objednávať už od júla 2009, prvé automobily budú zákazníkom odovzdané už v septembri 2009.
Cena Dacie Sandero Stepway sa predáva za cenu 9 490 € (285 895,74 Sk) pri verzii 1,6 64kW/90k a 10 890 € (328 072,14 Sk) pri dieselovej verzii 1,5 dCi 50kW/70k.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?