Nový Mercedes-Benz E 63 AMG vo vyhotovení kombi - ako model T sa od februára 2010 začne dodávať aj na Slovensko. Vysokootáčkový agregát V8 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) v spojení so 7-stupňovou športovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT (má štyri jazdné programy, vrátane úsporného a športového, ktorý umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd) zrýchlia pri efektnej zvukovej kulise vozidlo z nuly na 100 km/h iba za 4,6 sekundy.
Nové kombi AMG vykazuje oproti svojmu predchodcovi o 12 % nižšiu celkovú spotrebu na úrovni 12,8 litra na 100 km (kombinovaná, predbežné údaje podľa NEFZ). Maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Pri objeme batožinového priestoru 695 až 1 950 litrov je tak nový E 63 AMG model T zároveň symbolom mimoriadnej kombinácie jazdnej dynamiky a vysokej úžitkovej hodnoty.
Špičkový model triedy E dostal nielen svojský dizajn, novo navrhnutý funkčný interiér s kvalitnými materiálmi ale aj úplne novo vyvinutý (oproti predchodcovi má o 20 mm väčší rázvor) športový podvozok AMG RIDE CONTROL vrátane elektronicky regulovaného tlmenia a novej prednej nápravy.
Komfort cestovania vo vozidle tiež zvyšujú elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním. Prvý raz je pre tento model dostupná keramická kompozitná brzdová sústava. Jedinečná kombinácia priekopníckych asistenčných systémov posúva aktívnu a pasívnu bezpečnosť v tejto triede vozidiel na novú úroveň. E 63 AMG model T tak poskytuje najvyšší štandard komfortu, bezpečnosti (vrátane trojstupňového ESP) i praktického využitia medzi vozidlami kombi svojej triedy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?