Nový Mercedes-Benz E 63 AMG vo vyhotovení kombi - ako model T sa od februára 2010 začne dodávať aj na Slovensko. Vysokootáčkový agregát V8 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) v spojení so 7-stupňovou športovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT (má štyri jazdné programy, vrátane úsporného a športového, ktorý umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd) zrýchlia pri efektnej zvukovej kulise vozidlo z nuly na 100 km/h iba za 4,6 sekundy.
Nové kombi AMG vykazuje oproti svojmu predchodcovi o 12 % nižšiu celkovú spotrebu na úrovni 12,8 litra na 100 km (kombinovaná, predbežné údaje podľa NEFZ). Maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Pri objeme batožinového priestoru 695 až 1 950 litrov je tak nový E 63 AMG model T zároveň symbolom mimoriadnej kombinácie jazdnej dynamiky a vysokej úžitkovej hodnoty.
Špičkový model triedy E dostal nielen svojský dizajn, novo navrhnutý funkčný interiér s kvalitnými materiálmi ale aj úplne novo vyvinutý (oproti predchodcovi má o 20 mm väčší rázvor) športový podvozok AMG RIDE CONTROL vrátane elektronicky regulovaného tlmenia a novej prednej nápravy.
Komfort cestovania vo vozidle tiež zvyšujú elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním. Prvý raz je pre tento model dostupná keramická kompozitná brzdová sústava. Jedinečná kombinácia priekopníckych asistenčných systémov posúva aktívnu a pasívnu bezpečnosť v tejto triede vozidiel na novú úroveň. E 63 AMG model T tak poskytuje najvyšší štandard komfortu, bezpečnosti (vrátane trojstupňového ESP) i praktického využitia medzi vozidlami kombi svojej triedy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.