Peugeot 407 Coupé s novým motorem 3.0 V6 HDi

407 Coupe
407 Coupe, foto: Peugeot
Braňo Porubčan 18. září 2009 12:33
Sdílej:

Estetika a jízdní potěšení jsou základní hodnoty zapsané v genech každého nového vozu Peugeot. Jsou však modely, které tyto hodnoty vyznávají ještě více. Patří mezi ně i Peugeot 407 Coupé, vůz « pro potěšení », který v sobě koncentruje know-how značky.

Peugeot 407 Coupé, jenž byl na trh uveden koncem roku 2005, vychází z bohaté tradice luxusních sportovních kupé se znakem lva na přídi. Tradice a styl se spojují s noblesou a ušlechtilostí a dávají tak vzniknout modernímu a mimořádně výkonnému celku. Efektivita vozu se projevuje v prvé řadě jeho podvozkovými částmi. S dvojitými lichoběžníkovými závěsy s odděleným čepem vpředu a víceramennou nápravou vzadu nabízí Peugeot 407 Coupé výborné jízdní vlastnosti, přesnost, dynamiku a komfort.

A jsou to i motory, které podporují ušlechtilý charakter vozu, a zejména pak vrchol dieselové řady - šestiválec HDi FAP : výkonný, pružný a dynamický dieselový motor. V souladu se současným vývojem a jako důkaz možného harmonického spojení automobilové vášně s respektem k životnímu prostředí se řada pohonných jednotek dnes dále rozšiřuje.

Nový motor 3.0 V6 HDi FAP s automatickou sekvenční šestistupňovou převodovkou dosahuje maximálního výkonu 177 kW (240 k) při 3 800 ot/min. Točivý moment 450 Nm je k dispozici již od 1 600 ot/min a tato hodnota zůstává neměnná až do 3 600 ot/min. S tímto motorem se Coupé 407 stává nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky za její bezmála 120-letou automobilovou historii.

Jeho výkony (z 80 na 120 km/h za 4,7 s; z 0 na 100 km/h za 7,7 s) jsou doprovázeny také velmi zajímavou spotřebou paliva v rámci tohoto segmentu. V porovnání s předcházející verzí V6 HDi je spotřeba nižší o více než 15 % (přičemž výkon se zvyšuje o 18 %) a v kombinovaném provozu dosahuje 7,2 l/100 km a 189 g CO2/km (místo původních 225 g). Tento technologický skvost, který je vybaven filtrem pevných částic FAP a již dnes splňuje emisní normy Euro 5, je důkazem, že jízdní potěšení nemusí být nutně v rozporu s příznivou spotřebou paliva a emisí škodlivin.

Verze Coupé 407 poháněné tímto motorem se z exteriéru na první pohled odlišují dvěma koncovkami výfuku symetricky umístěnými po stranách difuzéru. Svými vlastnostmi (živostí, tichým chodem, komfortem) symbolizuje Coupé 407 vizi světa Grand Tourisme. Plně je ocení nejen řidič, ale také všichni ostatní cestující ve voze.

Další vývojovou změnou jsou například vnější zpětná zrcátka, která jsou znatelně větší a poskytují plochu pro zpětný výhled. Dále je nyní k dispozici i kompletní řada telematických systémů WIP Com , WIP Nav (dostupná nabídka navigačního systému s hands-free sadou Bluetooth™) i nový WIP Bluetooth™ (doplněk na přání, který může být spojen s autorádiem WIP Sound a zahrnuje USB vstup a hands-free sadu).

Verze s motorem V6 HDi FAP dostává exkluzivní monogram «GT». V České republice je Peugeot 407 Coupé Pack 3.0 HDi FAP V6 AUT6 s bohatou výbavou v sérii nabízen za cenu 1 190 000 Kč.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.