Estetika a jízdní potěšení jsou základní hodnoty zapsané v genech každého nového vozu Peugeot. Jsou však modely, které tyto hodnoty vyznávají ještě více. Patří mezi ně i Peugeot 407 Coupé, vůz « pro potěšení », který v sobě koncentruje know-how značky.
Peugeot 407 Coupé, jenž byl na trh uveden koncem roku 2005, vychází z bohaté tradice luxusních sportovních kupé se znakem lva na přídi. Tradice a styl se spojují s noblesou a ušlechtilostí a dávají tak vzniknout modernímu a mimořádně výkonnému celku. Efektivita vozu se projevuje v prvé řadě jeho podvozkovými částmi. S dvojitými lichoběžníkovými závěsy s odděleným čepem vpředu a víceramennou nápravou vzadu nabízí Peugeot 407 Coupé výborné jízdní vlastnosti, přesnost, dynamiku a komfort.
A jsou to i motory, které podporují ušlechtilý charakter vozu, a zejména pak vrchol dieselové řady - šestiválec HDi FAP : výkonný, pružný a dynamický dieselový motor. V souladu se současným vývojem a jako důkaz možného harmonického spojení automobilové vášně s respektem k životnímu prostředí se řada pohonných jednotek dnes dále rozšiřuje.
Nový motor 3.0 V6 HDi FAP s automatickou sekvenční šestistupňovou převodovkou dosahuje maximálního výkonu 177 kW (240 k) při 3 800 ot/min. Točivý moment 450 Nm je k dispozici již od 1 600 ot/min a tato hodnota zůstává neměnná až do 3 600 ot/min. S tímto motorem se Coupé 407 stává nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky za její bezmála 120-letou automobilovou historii.
Jeho výkony (z 80 na 120 km/h za 4,7 s; z 0 na 100 km/h za 7,7 s) jsou doprovázeny také velmi zajímavou spotřebou paliva v rámci tohoto segmentu. V porovnání s předcházející verzí V6 HDi je spotřeba nižší o více než 15 % (přičemž výkon se zvyšuje o 18 %) a v kombinovaném provozu dosahuje 7,2 l/100 km a 189 g CO2/km (místo původních 225 g). Tento technologický skvost, který je vybaven filtrem pevných částic FAP a již dnes splňuje emisní normy Euro 5, je důkazem, že jízdní potěšení nemusí být nutně v rozporu s příznivou spotřebou paliva a emisí škodlivin.
Verze Coupé 407 poháněné tímto motorem se z exteriéru na první pohled odlišují dvěma koncovkami výfuku symetricky umístěnými po stranách difuzéru. Svými vlastnostmi (živostí, tichým chodem, komfortem) symbolizuje Coupé 407 vizi světa Grand Tourisme. Plně je ocení nejen řidič, ale také všichni ostatní cestující ve voze.
Další vývojovou změnou jsou například vnější zpětná zrcátka, která jsou znatelně větší a poskytují plochu pro zpětný výhled. Dále je nyní k dispozici i kompletní řada telematických systémů WIP Com , WIP Nav (dostupná nabídka navigačního systému s hands-free sadou Bluetooth™) i nový WIP Bluetooth™ (doplněk na přání, který může být spojen s autorádiem WIP Sound a zahrnuje USB vstup a hands-free sadu).
Verze s motorem V6 HDi FAP dostává exkluzivní monogram «GT». V České republice je Peugeot 407 Coupé Pack 3.0 HDi FAP V6 AUT6 s bohatou výbavou v sérii nabízen za cenu 1 190 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?