Peugeot 407 Coupé s novým motorem 3.0 V6 HDi

407 Coupe
407 Coupe, foto: Peugeot
Braňo Porubčan 18. září 2009 12:33
Sdílej:

Estetika a jízdní potěšení jsou základní hodnoty zapsané v genech každého nového vozu Peugeot. Jsou však modely, které tyto hodnoty vyznávají ještě více. Patří mezi ně i Peugeot 407 Coupé, vůz « pro potěšení », který v sobě koncentruje know-how značky.

Peugeot 407 Coupé, jenž byl na trh uveden koncem roku 2005, vychází z bohaté tradice luxusních sportovních kupé se znakem lva na přídi. Tradice a styl se spojují s noblesou a ušlechtilostí a dávají tak vzniknout modernímu a mimořádně výkonnému celku. Efektivita vozu se projevuje v prvé řadě jeho podvozkovými částmi. S dvojitými lichoběžníkovými závěsy s odděleným čepem vpředu a víceramennou nápravou vzadu nabízí Peugeot 407 Coupé výborné jízdní vlastnosti, přesnost, dynamiku a komfort.

A jsou to i motory, které podporují ušlechtilý charakter vozu, a zejména pak vrchol dieselové řady - šestiválec HDi FAP : výkonný, pružný a dynamický dieselový motor. V souladu se současným vývojem a jako důkaz možného harmonického spojení automobilové vášně s respektem k životnímu prostředí se řada pohonných jednotek dnes dále rozšiřuje.

Nový motor 3.0 V6 HDi FAP s automatickou sekvenční šestistupňovou převodovkou dosahuje maximálního výkonu 177 kW (240 k) při 3 800 ot/min. Točivý moment 450 Nm je k dispozici již od 1 600 ot/min a tato hodnota zůstává neměnná až do 3 600 ot/min. S tímto motorem se Coupé 407 stává nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky za její bezmála 120-letou automobilovou historii.

Jeho výkony (z 80 na 120 km/h za 4,7 s; z 0 na 100 km/h za 7,7 s) jsou doprovázeny také velmi zajímavou spotřebou paliva v rámci tohoto segmentu. V porovnání s předcházející verzí V6 HDi je spotřeba nižší o více než 15 % (přičemž výkon se zvyšuje o 18 %) a v kombinovaném provozu dosahuje 7,2 l/100 km a 189 g CO2/km (místo původních 225 g). Tento technologický skvost, který je vybaven filtrem pevných částic FAP a již dnes splňuje emisní normy Euro 5, je důkazem, že jízdní potěšení nemusí být nutně v rozporu s příznivou spotřebou paliva a emisí škodlivin.

Verze Coupé 407 poháněné tímto motorem se z exteriéru na první pohled odlišují dvěma koncovkami výfuku symetricky umístěnými po stranách difuzéru. Svými vlastnostmi (živostí, tichým chodem, komfortem) symbolizuje Coupé 407 vizi světa Grand Tourisme. Plně je ocení nejen řidič, ale také všichni ostatní cestující ve voze.

Další vývojovou změnou jsou například vnější zpětná zrcátka, která jsou znatelně větší a poskytují plochu pro zpětný výhled. Dále je nyní k dispozici i kompletní řada telematických systémů WIP Com , WIP Nav (dostupná nabídka navigačního systému s hands-free sadou Bluetooth™) i nový WIP Bluetooth™ (doplněk na přání, který může být spojen s autorádiem WIP Sound a zahrnuje USB vstup a hands-free sadu).

Verze s motorem V6 HDi FAP dostává exkluzivní monogram «GT». V České republice je Peugeot 407 Coupé Pack 3.0 HDi FAP V6 AUT6 s bohatou výbavou v sérii nabízen za cenu 1 190 000 Kč.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.