Superšportový Mercedes-Benz SLS AMG oslávil svoju svetovú premiéru na autosalóne v nemeckom Frankfurte. Dostal, obdobne ako jeho charizmatický predchodca 300 SL, puristicky výrazné tvary, dizajn i pohodlné - otvárajúce sa bočne zospodu nahor - krídlové dvere.
Novinka vyniká dôsledne odľahčenou aerodynamickou konštrukciou, novými technológiami a poskytuje výnimočnú dynamickú jazdu. Nový SLS AMG poháňa nízko a v strede medzi nápravami umiestnený vysokootáčkový 32-ventilový osemvalec 6,3 l (420 kW/571 k, 650 Nm). V kombinácii so športovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT spojenou s mechanickou uzávierkou diferenciálu v usporiadaní transaxle má SLS AMG z 0 na 100 km/h zrýchliť za 3,8s a dosiahnuť maximálnych 317 km/h (elektronicky obmedzených) pri priemernej kombinovanej spotrebe 13,2 l/100 km (čo predstavuje špičkovú hodnotu v tomto segmente).
Dodávať sa začne v lete budúceho roku ako vôbec prvý samostatný model z tuningových dielní AMG, ktoré už štyridsať rokov upravujú špičkové športové vozidlá a pretekárske špeciály.
Nový SLS AMG je tiež prvý mercedes, ktorý má podvozkové časti a celú osobitne ľahkú a pevnú optimalizovanú karosériu (vyrobenú najmä z hliníku, iba 4 percentá pripadá na oceľ) konštrukcie Spaceframe. Aktívnu bezpečnosť vo vozidle zasa zvyšuje vysokovýkonná brzdová sústava s kompozitnou technológiou a trojstupňové ESP s tromi voliteľnými režimami.
Dokonalú jazdnú dynamiku s precíznym správaním sa pri zatáčaní, prvotriednou agilitou, nízkou zotrvačnosťou pri spontánnych zmenách smeru a vynikajúcou trakciou garantuje pre Mercedes-Benz SLS AMG tiež nízke v strede vozidla umiestnené ťažisko pri rozmiestnení hmotnosti na prednú a zadnú nápravu v pomere 47 ku 53, ďalej vo svojej kategórii jeden z najpriaznivejších ukazovateľov hmotnosti na jednotku výkonu 2,84 kg/k, rovnako ako uplatnenie viacerých opatrení na zvýšenie účinnosti využitia pohonných látok.
Nový fascinujúci superšportový Mercedes-Benz SLS AMG poteší srdce každého automobilového fanúšika a určite sa stane jedným z najvytúženejších športových automobilov všetkých čias“. Predpovedá svetlú budúcnosť nevšednému vozidlu predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.