Superšportový Mercedes-Benz SLS AMG oslávil svoju svetovú premiéru na autosalóne v nemeckom Frankfurte. Dostal, obdobne ako jeho charizmatický predchodca 300 SL, puristicky výrazné tvary, dizajn i pohodlné - otvárajúce sa bočne zospodu nahor - krídlové dvere.
Novinka vyniká dôsledne odľahčenou aerodynamickou konštrukciou, novými technológiami a poskytuje výnimočnú dynamickú jazdu. Nový SLS AMG poháňa nízko a v strede medzi nápravami umiestnený vysokootáčkový 32-ventilový osemvalec 6,3 l (420 kW/571 k, 650 Nm). V kombinácii so športovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT spojenou s mechanickou uzávierkou diferenciálu v usporiadaní transaxle má SLS AMG z 0 na 100 km/h zrýchliť za 3,8s a dosiahnuť maximálnych 317 km/h (elektronicky obmedzených) pri priemernej kombinovanej spotrebe 13,2 l/100 km (čo predstavuje špičkovú hodnotu v tomto segmente).
Dodávať sa začne v lete budúceho roku ako vôbec prvý samostatný model z tuningových dielní AMG, ktoré už štyridsať rokov upravujú špičkové športové vozidlá a pretekárske špeciály.
Nový SLS AMG je tiež prvý mercedes, ktorý má podvozkové časti a celú osobitne ľahkú a pevnú optimalizovanú karosériu (vyrobenú najmä z hliníku, iba 4 percentá pripadá na oceľ) konštrukcie Spaceframe. Aktívnu bezpečnosť vo vozidle zasa zvyšuje vysokovýkonná brzdová sústava s kompozitnou technológiou a trojstupňové ESP s tromi voliteľnými režimami.
Dokonalú jazdnú dynamiku s precíznym správaním sa pri zatáčaní, prvotriednou agilitou, nízkou zotrvačnosťou pri spontánnych zmenách smeru a vynikajúcou trakciou garantuje pre Mercedes-Benz SLS AMG tiež nízke v strede vozidla umiestnené ťažisko pri rozmiestnení hmotnosti na prednú a zadnú nápravu v pomere 47 ku 53, ďalej vo svojej kategórii jeden z najpriaznivejších ukazovateľov hmotnosti na jednotku výkonu 2,84 kg/k, rovnako ako uplatnenie viacerých opatrení na zvýšenie účinnosti využitia pohonných látok.
Nový fascinujúci superšportový Mercedes-Benz SLS AMG poteší srdce každého automobilového fanúšika a určite sa stane jedným z najvytúženejších športových automobilov všetkých čias“. Predpovedá svetlú budúcnosť nevšednému vozidlu predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.