Superšportový Mercedes-Benz SLS AMG oslávil svoju svetovú premiéru na autosalóne v nemeckom Frankfurte. Dostal, obdobne ako jeho charizmatický predchodca 300 SL, puristicky výrazné tvary, dizajn i pohodlné - otvárajúce sa bočne zospodu nahor - krídlové dvere.
Novinka vyniká dôsledne odľahčenou aerodynamickou konštrukciou, novými technológiami a poskytuje výnimočnú dynamickú jazdu. Nový SLS AMG poháňa nízko a v strede medzi nápravami umiestnený vysokootáčkový 32-ventilový osemvalec 6,3 l (420 kW/571 k, 650 Nm). V kombinácii so športovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT spojenou s mechanickou uzávierkou diferenciálu v usporiadaní transaxle má SLS AMG z 0 na 100 km/h zrýchliť za 3,8s a dosiahnuť maximálnych 317 km/h (elektronicky obmedzených) pri priemernej kombinovanej spotrebe 13,2 l/100 km (čo predstavuje špičkovú hodnotu v tomto segmente).
Dodávať sa začne v lete budúceho roku ako vôbec prvý samostatný model z tuningových dielní AMG, ktoré už štyridsať rokov upravujú špičkové športové vozidlá a pretekárske špeciály.
Nový SLS AMG je tiež prvý mercedes, ktorý má podvozkové časti a celú osobitne ľahkú a pevnú optimalizovanú karosériu (vyrobenú najmä z hliníku, iba 4 percentá pripadá na oceľ) konštrukcie Spaceframe. Aktívnu bezpečnosť vo vozidle zasa zvyšuje vysokovýkonná brzdová sústava s kompozitnou technológiou a trojstupňové ESP s tromi voliteľnými režimami.
Dokonalú jazdnú dynamiku s precíznym správaním sa pri zatáčaní, prvotriednou agilitou, nízkou zotrvačnosťou pri spontánnych zmenách smeru a vynikajúcou trakciou garantuje pre Mercedes-Benz SLS AMG tiež nízke v strede vozidla umiestnené ťažisko pri rozmiestnení hmotnosti na prednú a zadnú nápravu v pomere 47 ku 53, ďalej vo svojej kategórii jeden z najpriaznivejších ukazovateľov hmotnosti na jednotku výkonu 2,84 kg/k, rovnako ako uplatnenie viacerých opatrení na zvýšenie účinnosti využitia pohonných látok.
Nový fascinujúci superšportový Mercedes-Benz SLS AMG poteší srdce každého automobilového fanúšika a určite sa stane jedným z najvytúženejších športových automobilov všetkých čias“. Predpovedá svetlú budúcnosť nevšednému vozidlu predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?