Modely značky Škoda obhájili aj po auguste pozíciu najpredávanejších vozidiel na Slovensku v kategórii M1 a N1. Vyplýva to zo štatistiky nových registrácií za prvých osem mesiacov roku 2009, ktorú pripravilo Združenie automobilového priemyslu (ZAP SR).
Za prvých 8 mesiacov tohto roka bolo zaregistrovaných spolu 10 820 nových automobilov značky Škoda. Postavenie značky sa v auguste posilnilo predovšetkým v kategórii N1, kde Škoda dosiahla trhový podiel 19,55 %. Vďaka typovému schváleniu ES pre všetky modely Škoda ako prvá značka na trhu umožnila odpočet DPH pri kúpe vozidla podľa pre podnikateľov aj bez deliacej mreže. Značka Škoda tak zostáva lídrom na slovenskom automobilovom trhu nielen celkovým počtom predaných vozidiel, ale tiež poprednou pozíciou v oblasti dostupnosti a kvality služieb.
„Značka Škoda je lídrom na slovenskom automobilovom trhu nielen počtom predaných vozidiel, ale tiež poprednou pozíciou v oblasti dostupnosti a kvality služieb. Na tom nič nezmení jednorázový výkyv v štatistike za jeden mesiac, ktorý je spôsobený mimoriadnymi opatreniami na oživenie trhu. Pozícia trhového lídra sa buduje dlhé roky a je založená v prvom rade na dôvere a spokojnosti zákazníkov,“ uviedol Robert Baumgartner, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.