Modely značky Škoda obhájili aj po auguste pozíciu najpredávanejších vozidiel na Slovensku v kategórii M1 a N1. Vyplýva to zo štatistiky nových registrácií za prvých osem mesiacov roku 2009, ktorú pripravilo Združenie automobilového priemyslu (ZAP SR).
Za prvých 8 mesiacov tohto roka bolo zaregistrovaných spolu 10 820 nových automobilov značky Škoda. Postavenie značky sa v auguste posilnilo predovšetkým v kategórii N1, kde Škoda dosiahla trhový podiel 19,55 %. Vďaka typovému schváleniu ES pre všetky modely Škoda ako prvá značka na trhu umožnila odpočet DPH pri kúpe vozidla podľa pre podnikateľov aj bez deliacej mreže. Značka Škoda tak zostáva lídrom na slovenskom automobilovom trhu nielen celkovým počtom predaných vozidiel, ale tiež poprednou pozíciou v oblasti dostupnosti a kvality služieb.
„Značka Škoda je lídrom na slovenskom automobilovom trhu nielen počtom predaných vozidiel, ale tiež poprednou pozíciou v oblasti dostupnosti a kvality služieb. Na tom nič nezmení jednorázový výkyv v štatistike za jeden mesiac, ktorý je spôsobený mimoriadnymi opatreniami na oživenie trhu. Pozícia trhového lídra sa buduje dlhé roky a je založená v prvom rade na dôvere a spokojnosti zákazníkov,“ uviedol Robert Baumgartner, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.