Mercedes-Benz triedy S v najnovšom vyhotovení dostal tiež zdokonalenú hlasovú obsluhu LINGUATRONIC. Oproti predošlej, pri ktorej zadával vodič do navigácie napríklad cieľ svojej cesty oddelene – zvlášť udávaním mesta a ulice, LINGUATRONIC novej generácie mu umožňuje požadovaný cieľ jazdy povedať naraz - v jednom slede slov.
Systém potom ihneď začne výpočet trasy a iba sa opýta, či má byť zadané aj číslo domu. Nový komunikačný systém oproti predchodcom dokáže nielen porozumieť želaniam vodiča, ale i viesť s ním dialóg. Oslovuje vodiča príjemným hlasom, keď napríklad niečo treba spresniť alebo ak majú byť potvrdené určité ovládacie úlohy. Vozidlo pritom používa na komunikáciu nie synteticky vyrobené - ale hlasy skutočných živých ľudí, spravidla profesionálnych hlásateliek. Výnimkou je Turecko, kde zákazníci preferujú rozhovor s mužským hlasom.
Po dvoch desaťročiach výskumu a vývoja systému rozpoznávania hlasu na báze počítača Mercedes-Benz v roku 1996 ako prvá automobilová značka takýto systém v automobile aj zaviedla. Spočiatku systém rozpoznávania hlasu obsluhoval iba autotelefón. Najnovšia verzia LINGUATRONIC, ktorú Mercedes-Benz ponúka v rôznych modelových radoch, už funguje pri ovládaní telefónu, navigácie i audiosystému a na princípe diktovania celých slov a ich spojení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.