Mercedes-Benz triedy S v najnovšom vyhotovení dostal tiež zdokonalenú hlasovú obsluhu LINGUATRONIC. Oproti predošlej, pri ktorej zadával vodič do navigácie napríklad cieľ svojej cesty oddelene – zvlášť udávaním mesta a ulice, LINGUATRONIC novej generácie mu umožňuje požadovaný cieľ jazdy povedať naraz - v jednom slede slov.
Systém potom ihneď začne výpočet trasy a iba sa opýta, či má byť zadané aj číslo domu. Nový komunikačný systém oproti predchodcom dokáže nielen porozumieť želaniam vodiča, ale i viesť s ním dialóg. Oslovuje vodiča príjemným hlasom, keď napríklad niečo treba spresniť alebo ak majú byť potvrdené určité ovládacie úlohy. Vozidlo pritom používa na komunikáciu nie synteticky vyrobené - ale hlasy skutočných živých ľudí, spravidla profesionálnych hlásateliek. Výnimkou je Turecko, kde zákazníci preferujú rozhovor s mužským hlasom.
Po dvoch desaťročiach výskumu a vývoja systému rozpoznávania hlasu na báze počítača Mercedes-Benz v roku 1996 ako prvá automobilová značka takýto systém v automobile aj zaviedla. Spočiatku systém rozpoznávania hlasu obsluhoval iba autotelefón. Najnovšia verzia LINGUATRONIC, ktorú Mercedes-Benz ponúka v rôznych modelových radoch, už funguje pri ovládaní telefónu, navigácie i audiosystému a na princípe diktovania celých slov a ich spojení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.