Škoda Auto uvádí na trh nejoblíbenější model značky ve verzi s pohonem na LPG (Liquefied Petroleum Gas). Zkapalněný ropný plyn představuje ekologickou a ekonomickou alternativu ke klasickým vznětovým a zážehovým agregátům.
Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí. Rovněž kapacita zavazadlového prostoru zůstává bez omezení a činí 560 litrů pro liftback a 580 litrů pro kombi.
Řešení, se kterým přichází Škoda Auto, spojuje výhody pružného benzinového motoru a pohonu na LPG, který výrazným způsobem snižuje náklady na pohonné hmoty a zároveň vypouští méně emisí CO2 do ovzduší. Nová verze vozu Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru 1,6 MPI/75 kW, který splňuje normu EU4 a spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG.
Vůz je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou. Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kW (102 k), při pohonu na LPG pak 72 kW (98 k). Spotřeba benzinu činí 7,1 l/100 km, nebo 9,2 litrů LPG na 100 km. Produkce emisí CO2 je na nízké úrovni; 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim. Základní cena modelu Octavia 1,6 MPI/75 kW LPG s pětistupňovou manuální převodovkou ve verzi Classic činí 419 900,- Kč, karosářská varianta kombi je k dispozici za 459 900,- Kč.
V rámci probíhající akční nabídky modelu Octavia Prima s benzínovým agregátem 1.6 MPI/75 kW a pětistupňovou manuální převodovkou, lze nyní vůz s příplatkem za LPG získat již od 399 900,- Kč. Nabídka trvá do odvolání.
Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nachází v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže, kterými jsou vozy vybaveny, umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil. Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelné; kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu.
Model Octavia s pohonem na LPG je možné s okamžitou platností objednat v síti autorizovaných obchodníků Škoda v České republice.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.