Řada českých firem utrácí za palivo do svých automobilů mnohem více, než by musela. Tréninkem úsporné jízdy pro své řidiče by firmy mohly dosáhnout snížení těchto nákladů i o více než 25 procent.
Prokázaly to kurzy bezpečné a hospodárné jízdy spojené s testy, které pro své zákazníky v rámci projektu ECODrive uspořádala 2. září na mosteckém autodromu společnost LeasePlan, zabývající se poskytováním operativního leasingu včetně všestranné správy firemních vozových parků. Na jedné Octavii 1,9 TDi lze za rok při dnešních cenách nafty ušetřit při nájezdu 40 tisíc kilometrů více než 13 tisíc korun.
„Jak ukazují zkušenosti našich klientů, většina řidičů služebních automobilů pravidla hospodárné jízdy buď nezná, nebo nedodržuje. Firmy tak ročně zbytečně přicházejí o statisíce,“ komentoval tuto problematiku Martin Mitterwald, generální ředitel společnosti LeasePlan. „I proto jsme se rozhodli zařazovat do našich pravidelných akcí pro klienty na mosteckém autodromu a polygonu i tréninky hospodárné jízdy,“ dodal Mitterwald.
Firma, která má ve svém autoparku deset Octavií 1,9 TDi, za rok zaplatí při spotřebě udávané v technickém průkazu a při nájezdu 40 tisíc kilometrů zhruba 540 tisíc Kč. Při dodržování pravidel úsporné jízdy ale tato částka podle testu společností LeasePlan a ECODrive klesne na 407 tisíc korun. U firmy se sto automobily se uspořená částka za rok vyšplhá dokonce na více než 1 300 000 Kč. A to je ještě zapotřebí připočíst ušetřené náklady na opotřebené pneumatiky, spojky či brzdy, které při nehospodárné jízdě značně trpí.
Na akci „Srovnávací jízdy“ společnosti LeasePlan v Mostě kromě dále proběhly například srovnávací jízdy vozů na závodním okruhu, škola smyku či akce BESIP týmu. Program byl vesměs zaměřen na porovnávání vlastností různých modelů vozidel, a hlavně zlepšování dovedností řidičů a bezpečnost.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?