Nejprodávanější automobil značky Kia, model cee´d, bude veřejnosti představen v inovované podobě na mezinárodním veletrhu ve Frankfurtu v polovině září. Čeští zákazníci si ho mohou přijít prohlédnout k dealerům Kia již od 1. září a v případě zájmu také ihned objednat.
Cee´d, který se pyšní titulem „Auto roku 2008“, se pod vedením šéfdesignéra Petera Schreyera dočkal rozsáhlého přepracování. Na první pohled upoutá dynamická přední část vozu, které dominuje široká chromovaná mřížka masky chladiče, charakteristická pro nové modely Kia.
Vedle designových prvků byla u všech karosářských variant zdokonalena také technika. Kromě rozšířené sériové výbavy uvítají zákazníci vylepšení jízdních vlastností, které zároveň snižují průměrnou spotřebu a emise CO2 až o pět procent. Nejnižší hodnota emisí bude dosahovat pouze 110 g/km.
„Nový cee’d je o 25 milimetrů delší než jeho předchůdce, působí ještě výrazněji a budí dojem sportovního silného vozu“, říká Panu Vainamu, marketingový ředitel Kia Motors Europe. „V interiéru zaujme zákazníka na první pohled nově koncipovaný volant a řadící páka, dále pak podsvícení přístrojové desky v ,pozitivní’ červené barvě, dvouzónová klimatizace nebo nový audiosystém.“
Další inovace se týkají zavedení systému ISG (Idle Stop & Go) pro hospodárnou jízdu, který se bude nabízet pro zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 l a stejně tak pro turbodiesel 1,6. Novinkou je rovněž systém HAC (Hillstart Assist Control), který brání při rozjezdu do kopce nežádoucímu pohybu vozidla směrem dolů.
7letá záruka, kterou výrobce poskytuje ke všem verzím modelu cee´d, je pomyslnou třešničkou na dortu a významně přispívá k úspěchu celé řady.
Nový cee´d se představí ve světové premiéře 15. 9. 2009 na IAA ve Frankfurtu v rámci tiskové konference, která začíná ve 13:00 hodin v prostorách expozice Kia Motors v hale 3.1 (stánek A19).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?