Nejprodávanější automobil značky Kia, model cee´d, bude veřejnosti představen v inovované podobě na mezinárodním veletrhu ve Frankfurtu v polovině září. Čeští zákazníci si ho mohou přijít prohlédnout k dealerům Kia již od 1. září a v případě zájmu také ihned objednat.
Cee´d, který se pyšní titulem „Auto roku 2008“, se pod vedením šéfdesignéra Petera Schreyera dočkal rozsáhlého přepracování. Na první pohled upoutá dynamická přední část vozu, které dominuje široká chromovaná mřížka masky chladiče, charakteristická pro nové modely Kia.
Vedle designových prvků byla u všech karosářských variant zdokonalena také technika. Kromě rozšířené sériové výbavy uvítají zákazníci vylepšení jízdních vlastností, které zároveň snižují průměrnou spotřebu a emise CO2 až o pět procent. Nejnižší hodnota emisí bude dosahovat pouze 110 g/km.
„Nový cee’d je o 25 milimetrů delší než jeho předchůdce, působí ještě výrazněji a budí dojem sportovního silného vozu“, říká Panu Vainamu, marketingový ředitel Kia Motors Europe. „V interiéru zaujme zákazníka na první pohled nově koncipovaný volant a řadící páka, dále pak podsvícení přístrojové desky v ,pozitivní’ červené barvě, dvouzónová klimatizace nebo nový audiosystém.“
Další inovace se týkají zavedení systému ISG (Idle Stop & Go) pro hospodárnou jízdu, který se bude nabízet pro zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 l a stejně tak pro turbodiesel 1,6. Novinkou je rovněž systém HAC (Hillstart Assist Control), který brání při rozjezdu do kopce nežádoucímu pohybu vozidla směrem dolů.
7letá záruka, kterou výrobce poskytuje ke všem verzím modelu cee´d, je pomyslnou třešničkou na dortu a významně přispívá k úspěchu celé řady.
Nový cee´d se představí ve světové premiéře 15. 9. 2009 na IAA ve Frankfurtu v rámci tiskové konference, která začíná ve 13:00 hodin v prostorách expozice Kia Motors v hale 3.1 (stánek A19).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?