Nejprodávanější automobil značky Kia, model cee´d, bude veřejnosti představen v inovované podobě na mezinárodním veletrhu ve Frankfurtu v polovině září. Čeští zákazníci si ho mohou přijít prohlédnout k dealerům Kia již od 1. září a v případě zájmu také ihned objednat.
Cee´d, který se pyšní titulem „Auto roku 2008“, se pod vedením šéfdesignéra Petera Schreyera dočkal rozsáhlého přepracování. Na první pohled upoutá dynamická přední část vozu, které dominuje široká chromovaná mřížka masky chladiče, charakteristická pro nové modely Kia.
Vedle designových prvků byla u všech karosářských variant zdokonalena také technika. Kromě rozšířené sériové výbavy uvítají zákazníci vylepšení jízdních vlastností, které zároveň snižují průměrnou spotřebu a emise CO2 až o pět procent. Nejnižší hodnota emisí bude dosahovat pouze 110 g/km.
„Nový cee’d je o 25 milimetrů delší než jeho předchůdce, působí ještě výrazněji a budí dojem sportovního silného vozu“, říká Panu Vainamu, marketingový ředitel Kia Motors Europe. „V interiéru zaujme zákazníka na první pohled nově koncipovaný volant a řadící páka, dále pak podsvícení přístrojové desky v ,pozitivní’ červené barvě, dvouzónová klimatizace nebo nový audiosystém.“
Další inovace se týkají zavedení systému ISG (Idle Stop & Go) pro hospodárnou jízdu, který se bude nabízet pro zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 l a stejně tak pro turbodiesel 1,6. Novinkou je rovněž systém HAC (Hillstart Assist Control), který brání při rozjezdu do kopce nežádoucímu pohybu vozidla směrem dolů.
7letá záruka, kterou výrobce poskytuje ke všem verzím modelu cee´d, je pomyslnou třešničkou na dortu a významně přispívá k úspěchu celé řady.
Nový cee´d se představí ve světové premiéře 15. 9. 2009 na IAA ve Frankfurtu v rámci tiskové konference, která začíná ve 13:00 hodin v prostorách expozice Kia Motors v hale 3.1 (stánek A19).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.