Škoda Superb pod názvem Hao Rui byl dnes slavnostně uveden na čínský trh. Škoda Auto začala v Číně s výrobou vlajkové lodi 11. června letošního roku. Čínské veřejnosti se Superb poprvé představil 20. dubna 2009 na autosalonu v Shanghai.
„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Představení modelu Superb Hao Rui je proto důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu, Do konce července letošního roku se nám podařilo dodat čínským zákazníkům více než padesát šest tisíc vozů. To je o 57,2 % více, než za stejné období loňského roku. Rozšíření modelové palety o model Superb má vést k dalšímu výraznému zvýšení prodejů. „Naše strategie počítá s tím, že v v budoucnu na čínský trh zavedeme každý rok jeden nový model,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto. Škoda Auto vozy svým čínským zákazníkům dodává prostřednictvím sítě více než 200 obchodníků. Vozy se vyrábí v partnerském závod Shanghai Volkswagen. V Číně, kromě Superbu, Škoda Auto vyrábí a prodává už také modely Octavia Ming Rui a Fabia Jing Rui.
Superb Hao Rui bude čínským zákazníkům k dispozici ve čtyřech výbavových variantách – Classic, Comfort, Comfort+ a Elegance, a to s motory 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI. Od evropských se čínská provedení liší v nabídce palety barev, motorizací a především pak velkorysým chromovým dekorem vozu.
„Uvedení nové vlajkové lodi značky Škoda na jednom za našich strategicky nejdůležitějších dává dlouholeté angažovanosti koncernu Volkswagen v Číně nový rozměr. V letošním roce bychom dále rádi navýšili prodeje oproti roku 2008 minimálně o 50%, to by znamenalo výrazné překročení hranice 90.000 prodaných vozů ročně. Velký úspěch zaznamenala Octavia Ming Rui už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě svou větší sestru pak v prosinci minulého roku následovala Fabia Jing Rui, což dokazuje úspěšný rozvoj značky Škoda v Číně,“ dodal předseda představenstva Reinhard Jung.
Nová Škoda Superb si od svého uvedení na evropské trhy získala přízeň mnoha zákazníků. Během první poloviny roku 2009 prodala největší česká automobilka celkem 18 573 superbů druhé generace. To odpovídá více než dvojnásobku dodávek této vlajkové lodi za stejné období roku loňského.
Označení vozů Škoda v Číně nese vedle v Evropě obvyklého jména modelu ještě další označení. Dodatek Hao Rui k názvu Super lze přeložit jako „lepší, než si kdo dokáže představit“ nebo „bez hranic“.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?