Pro Audi Q5 jsou od této chvíle k dispozici dva nové „vstupní“ motory: 2.0 TDI 105 kW a 2.0 TFSI 132 kW. Nový vznětový agregát o objemu 1,6 l je k dispozici v modelu A3. Značka Audi tak rozšířila svou nabídku cenově atraktivních modelů s příznivou spotřebou.
Agregát 2.0 TDI s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail a výkonem 105 kW (143 k) si zákazníci Audi mohou objednat jako nejlevnější vznětový motor pro Audi Q5. V nabídce je nově i levnější zážehový motor a to v podobě dvoulitrového TFSI o výkonu 132 kW (180 k).
Jak zážehový, tak vznětový motor jsou jako řadové čtyřválce s přímým vstřikováním velmi přesvědčivé. Výkonný zážehový TFSI s přímým vstřikováním o objemu 2,0 litru imponuje svou tažnou silou s maximálním točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí mezi 1 500 a 3 900 min-1. Motor je na výfukové straně vybaven systémem valvelift. Díky tomuto variabilnímu zdvihu výfukových ventilů dokázali inženýři automobilky Audi významně snížit spotřebu a současně dále zvýšit efektivitu motoru. Audi Q5 s motorem 2.0 TFSI zrychlí z 0 na 100 km za 8,5 sekundy, průměrná spotřeba činí 8,4 litru.
High-tech vznětový motor 2.0 TDI se vstřikováním common-rail disponuje maximálním točivým momentem 320 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 min-1. V modelu Audi Q5, který se stejně jako Audi A4 vyznamenal v nedávném testu bezpečnosti Euro NCAP (New Car Assessment Programme) nejvyšším možným ohodnocením – ziskem pěti hvězdiček, se agregát spokojí v průměru s 6,5 litru nafty na 100 km. SUV dosahuje hranice 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 190 km.
V nabídce vznětových agregátů pro modelovou řadu A3 se objevuje zcela nový čtyřválec o objemu 1,6 l a to ve 2 výkonových variantách – s 66 a 77 kW. Verze s manuální převodovkou o výkonu 77 kW spotřebuje průměrně pouhým 4,1 l na 100 km, což odpovídá výtečným 109 g emisí CO2 na jeden kilometr.
Ceny nových modelů:
Audi A3 1.6 TDI 66 kW, manuální převodovka: od 520 756 Kč bez DPH/ 619 700 Kč s DPH
Audi A3 1.6 TDI 77 kW, manuální převodovka: od 524 454 Kč bez DPH/ 624 100 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TDI 103 kW, manuální převodovka: od 855 714 Kč bez DPH/ 1 018 300 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW, manuální převodovka: od 847 143 Kč bez DPH/ 1 008 100 Kč s DPH (kurz 26,35 Kč/EUR)
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?