Nové motory pro Audi Q5 a A3

Q5
Q5, foto: Audi
Braňo Porubčan 13. srpna 2009 13:56
Sdílej:

Pro Audi Q5 jsou od této chvíle k dispozici dva nové „vstupní“ motory: 2.0 TDI 105 kW a 2.0 TFSI 132 kW. Nový vznětový agregát o objemu 1,6 l je k dispozici v modelu A3. Značka Audi tak rozšířila svou nabídku cenově atraktivních modelů s příznivou spotřebou.

Agregát 2.0 TDI s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail a výkonem 105 kW (143 k) si zákazníci Audi mohou objednat jako nejlevnější vznětový motor pro Audi Q5. V nabídce je nově i levnější zážehový motor a to v podobě dvoulitrového TFSI o výkonu 132 kW (180 k).

Jak zážehový, tak vznětový motor jsou jako řadové čtyřválce s přímým vstřikováním velmi přesvědčivé. Výkonný zážehový TFSI s přímým vstřikováním o objemu 2,0 litru imponuje svou tažnou silou s maximálním točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí mezi 1 500 a 3 900 min-1. Motor je na výfukové straně vybaven systémem valvelift. Díky tomuto variabilnímu zdvihu výfukových ventilů dokázali inženýři automobilky Audi významně snížit spotřebu a současně dále zvýšit efektivitu motoru. Audi Q5 s motorem 2.0 TFSI zrychlí z 0 na 100 km za 8,5 sekundy, průměrná spotřeba činí 8,4 litru.

High-tech vznětový motor 2.0 TDI se vstřikováním common-rail disponuje maximálním točivým momentem 320 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 min-1. V modelu Audi Q5, který se stejně jako Audi A4 vyznamenal v nedávném testu bezpečnosti Euro NCAP (New Car Assessment Programme) nejvyšším možným ohodnocením – ziskem pěti hvězdiček, se agregát spokojí v průměru s 6,5 litru nafty na 100 km. SUV dosahuje hranice 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 190 km.

V nabídce vznětových agregátů pro modelovou řadu A3 se objevuje zcela nový čtyřválec o objemu 1,6 l a to ve 2 výkonových variantách – s 66 a 77 kW. Verze s manuální převodovkou o výkonu 77 kW spotřebuje průměrně pouhým 4,1 l na 100 km, což odpovídá výtečným 109 g emisí CO2 na jeden kilometr.

Ceny nových modelů:

Audi A3 1.6 TDI 66 kW, manuální převodovka: od 520 756 Kč bez DPH/ 619 700 Kč s DPH

Audi A3 1.6 TDI 77 kW, manuální převodovka: od 524 454 Kč bez DPH/ 624 100 Kč s DPH

Audi Q5 2.0 TDI 103 kW, manuální převodovka: od 855 714 Kč bez DPH/ 1 018 300 Kč s DPH

Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW, manuální převodovka: od 847 143 Kč bez DPH/ 1 008 100 Kč s DPH (kurz 26,35 Kč/EUR)

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?