Pro Audi Q5 jsou od této chvíle k dispozici dva nové „vstupní“ motory: 2.0 TDI 105 kW a 2.0 TFSI 132 kW. Nový vznětový agregát o objemu 1,6 l je k dispozici v modelu A3. Značka Audi tak rozšířila svou nabídku cenově atraktivních modelů s příznivou spotřebou.
Agregát 2.0 TDI s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail a výkonem 105 kW (143 k) si zákazníci Audi mohou objednat jako nejlevnější vznětový motor pro Audi Q5. V nabídce je nově i levnější zážehový motor a to v podobě dvoulitrového TFSI o výkonu 132 kW (180 k).
Jak zážehový, tak vznětový motor jsou jako řadové čtyřválce s přímým vstřikováním velmi přesvědčivé. Výkonný zážehový TFSI s přímým vstřikováním o objemu 2,0 litru imponuje svou tažnou silou s maximálním točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí mezi 1 500 a 3 900 min-1. Motor je na výfukové straně vybaven systémem valvelift. Díky tomuto variabilnímu zdvihu výfukových ventilů dokázali inženýři automobilky Audi významně snížit spotřebu a současně dále zvýšit efektivitu motoru. Audi Q5 s motorem 2.0 TFSI zrychlí z 0 na 100 km za 8,5 sekundy, průměrná spotřeba činí 8,4 litru.
High-tech vznětový motor 2.0 TDI se vstřikováním common-rail disponuje maximálním točivým momentem 320 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 min-1. V modelu Audi Q5, který se stejně jako Audi A4 vyznamenal v nedávném testu bezpečnosti Euro NCAP (New Car Assessment Programme) nejvyšším možným ohodnocením – ziskem pěti hvězdiček, se agregát spokojí v průměru s 6,5 litru nafty na 100 km. SUV dosahuje hranice 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 190 km.
V nabídce vznětových agregátů pro modelovou řadu A3 se objevuje zcela nový čtyřválec o objemu 1,6 l a to ve 2 výkonových variantách – s 66 a 77 kW. Verze s manuální převodovkou o výkonu 77 kW spotřebuje průměrně pouhým 4,1 l na 100 km, což odpovídá výtečným 109 g emisí CO2 na jeden kilometr.
Ceny nových modelů:
Audi A3 1.6 TDI 66 kW, manuální převodovka: od 520 756 Kč bez DPH/ 619 700 Kč s DPH
Audi A3 1.6 TDI 77 kW, manuální převodovka: od 524 454 Kč bez DPH/ 624 100 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TDI 103 kW, manuální převodovka: od 855 714 Kč bez DPH/ 1 018 300 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW, manuální převodovka: od 847 143 Kč bez DPH/ 1 008 100 Kč s DPH (kurz 26,35 Kč/EUR)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.