Pro Audi Q5 jsou od této chvíle k dispozici dva nové „vstupní“ motory: 2.0 TDI 105 kW a 2.0 TFSI 132 kW. Nový vznětový agregát o objemu 1,6 l je k dispozici v modelu A3. Značka Audi tak rozšířila svou nabídku cenově atraktivních modelů s příznivou spotřebou.
Agregát 2.0 TDI s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail a výkonem 105 kW (143 k) si zákazníci Audi mohou objednat jako nejlevnější vznětový motor pro Audi Q5. V nabídce je nově i levnější zážehový motor a to v podobě dvoulitrového TFSI o výkonu 132 kW (180 k).
Jak zážehový, tak vznětový motor jsou jako řadové čtyřválce s přímým vstřikováním velmi přesvědčivé. Výkonný zážehový TFSI s přímým vstřikováním o objemu 2,0 litru imponuje svou tažnou silou s maximálním točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí mezi 1 500 a 3 900 min-1. Motor je na výfukové straně vybaven systémem valvelift. Díky tomuto variabilnímu zdvihu výfukových ventilů dokázali inženýři automobilky Audi významně snížit spotřebu a současně dále zvýšit efektivitu motoru. Audi Q5 s motorem 2.0 TFSI zrychlí z 0 na 100 km za 8,5 sekundy, průměrná spotřeba činí 8,4 litru.
High-tech vznětový motor 2.0 TDI se vstřikováním common-rail disponuje maximálním točivým momentem 320 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 min-1. V modelu Audi Q5, který se stejně jako Audi A4 vyznamenal v nedávném testu bezpečnosti Euro NCAP (New Car Assessment Programme) nejvyšším možným ohodnocením – ziskem pěti hvězdiček, se agregát spokojí v průměru s 6,5 litru nafty na 100 km. SUV dosahuje hranice 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 190 km.
V nabídce vznětových agregátů pro modelovou řadu A3 se objevuje zcela nový čtyřválec o objemu 1,6 l a to ve 2 výkonových variantách – s 66 a 77 kW. Verze s manuální převodovkou o výkonu 77 kW spotřebuje průměrně pouhým 4,1 l na 100 km, což odpovídá výtečným 109 g emisí CO2 na jeden kilometr.
Ceny nových modelů:
Audi A3 1.6 TDI 66 kW, manuální převodovka: od 520 756 Kč bez DPH/ 619 700 Kč s DPH
Audi A3 1.6 TDI 77 kW, manuální převodovka: od 524 454 Kč bez DPH/ 624 100 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TDI 103 kW, manuální převodovka: od 855 714 Kč bez DPH/ 1 018 300 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW, manuální převodovka: od 847 143 Kč bez DPH/ 1 008 100 Kč s DPH (kurz 26,35 Kč/EUR)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.