Pro Audi Q5 jsou od této chvíle k dispozici dva nové „vstupní“ motory: 2.0 TDI 105 kW a 2.0 TFSI 132 kW. Nový vznětový agregát o objemu 1,6 l je k dispozici v modelu A3. Značka Audi tak rozšířila svou nabídku cenově atraktivních modelů s příznivou spotřebou.
Agregát 2.0 TDI s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail a výkonem 105 kW (143 k) si zákazníci Audi mohou objednat jako nejlevnější vznětový motor pro Audi Q5. V nabídce je nově i levnější zážehový motor a to v podobě dvoulitrového TFSI o výkonu 132 kW (180 k).
Jak zážehový, tak vznětový motor jsou jako řadové čtyřválce s přímým vstřikováním velmi přesvědčivé. Výkonný zážehový TFSI s přímým vstřikováním o objemu 2,0 litru imponuje svou tažnou silou s maximálním točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí mezi 1 500 a 3 900 min-1. Motor je na výfukové straně vybaven systémem valvelift. Díky tomuto variabilnímu zdvihu výfukových ventilů dokázali inženýři automobilky Audi významně snížit spotřebu a současně dále zvýšit efektivitu motoru. Audi Q5 s motorem 2.0 TFSI zrychlí z 0 na 100 km za 8,5 sekundy, průměrná spotřeba činí 8,4 litru.
High-tech vznětový motor 2.0 TDI se vstřikováním common-rail disponuje maximálním točivým momentem 320 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 min-1. V modelu Audi Q5, který se stejně jako Audi A4 vyznamenal v nedávném testu bezpečnosti Euro NCAP (New Car Assessment Programme) nejvyšším možným ohodnocením – ziskem pěti hvězdiček, se agregát spokojí v průměru s 6,5 litru nafty na 100 km. SUV dosahuje hranice 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 190 km.
V nabídce vznětových agregátů pro modelovou řadu A3 se objevuje zcela nový čtyřválec o objemu 1,6 l a to ve 2 výkonových variantách – s 66 a 77 kW. Verze s manuální převodovkou o výkonu 77 kW spotřebuje průměrně pouhým 4,1 l na 100 km, což odpovídá výtečným 109 g emisí CO2 na jeden kilometr.
Ceny nových modelů:
Audi A3 1.6 TDI 66 kW, manuální převodovka: od 520 756 Kč bez DPH/ 619 700 Kč s DPH
Audi A3 1.6 TDI 77 kW, manuální převodovka: od 524 454 Kč bez DPH/ 624 100 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TDI 103 kW, manuální převodovka: od 855 714 Kč bez DPH/ 1 018 300 Kč s DPH
Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW, manuální převodovka: od 847 143 Kč bez DPH/ 1 008 100 Kč s DPH (kurz 26,35 Kč/EUR)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.