Pro návštěvníky areálu Autostadt ve Wolfsburgu se v sobotu 8. srpna 2009 opět otevřou dveře nově koncipovaného pavilonu společnosti Škoda Auto. Pozměněný stánek, prezentující tradiční českou automobilku, dnes za přítomnosti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martina Winterkorna slavnostně otevřeli Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a Otto Ferdinand Wachs, jednatel společnosti Autostadt.
„Škoda se v uplynulých letech vyvinula v automobilovou značku mezinárodního významu a dnes patří mezi automobilky s největším růstem. Škoda je silnou samostatnou značkou v silném koncernu. Nová koncepce a uspořádání pavilonu Škoda ve wolfsburském Autostadtu dokumentuje velice pozitivní vývoj naší značky“, řekl v rámci svého projevu Reinhard Jung.
"Těší nás, že přebudovaný pavilon tradiční značky Škoda bude moci hostům centra Autostadt nabídnout novou prezentaci firmy. Jednotlivé koncernové značky mají pro nás jakožto komunikační platformu koncernu Volkswagen AG mimořádný význam a přitahují mnoho návštěvníků, nejinak je tomu i u pavilonu značky Škoda, který se nachází v srdci Autostadtu, " řekl Otto Ferdinand Wachs ve svém uvítacím proslovu.
Zcela přepracovanou prezentaci značky Škoda charakterizuje prosvětlené a lákavé prostředí, v jehož centru jsou vedle představení aktuálních modelových řad i hlavní hodnoty značky, označované jako „Human Touch“ a „Simply Clever“. Vnější architektura, dílo známého českého architekta Prof. Dr. Bořka Šípka, zůstala zachována. Jeho renomovaná díla se m.j. nachází i v Museum of Modern Art v New Yorku, v Muzeu dekorativního umění v Paříži, další díla hostí též Vitra Design Museum ve Weilu nad Rýnem. Na velkorysé ploše o velikosti 650 metrů čtverečních mohou návštěvníci prozkoumat čtyři zóny, v nichž se vše točí kolem značky a jejích produktů. Za tímto účelem byly odstraněny vnitřní stěny a kopule nad středem expozice je prosklená - zde v centru pavilonu je v současné době vystaven vůz Škoda Yeti - nový kompaktní model kategorie SUV.
Po zářivě bílých stěnách a podlahách se táhnou dynamicky klenuté linky, které vedou návštěvníky expozicí. Barevný kontrast dodávají četné grafiky. Autorům z agentur Milla&Partner a Triad Berlin se podařilo spojit architekturu, inscenaci jednotlivých témat a světlo do mimořádně působivého prostorového zážitku. Díky novému prostorovému konceptu z každého detailu vyzařuje modernost, srozumitelnost a vlastní identita.
Na modelovou řadu GreenLine tak upozorňuje „Stěna z živých květin“. V centru přitom stojí model Fabia Combi GreenLine, který s emisí 109 g/km CO2 reprezentuje varianty vozů značky Škoda se sníženou spotřebou a minimalizovanými emisemi škodlivin. Fabia GreenLine je logickým pokračováním ekologického myšlení společnosti Škoda Auto. Hospodárné motory se sníženými emisemi škodlivin, použití materiálů, šetrných vůči přírodním zdrojům a výrobní procesy s optimalizovanou spotřebou energií - to jsou významné pilíře podnikové filozofie.
Tím navazuje Škoda Auto na koncernové hodnoty, se kterými centrum Autostadt každoročně seznamuje více než dva miliony návštěvníků. Autostadt seznamuje s tím, proč kvalita znamená bezpečnost, jak jdou ruku v ruce výkon a trvale udržitelný růst a co pro podnik znamená být vstřícný ke svým zákazníkům. S více než 18,5 miliony návštěvníků od svého založení v roce 2000 patří Autostadt mezi největší zábavní parky a nejoblíbenější turistické destinace v Evropě. 363 dní v roce Vás zve k exkurzi do světa mobility. (Další informace najdete na adrese www.autostadt.de.)
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.