Pro návštěvníky areálu Autostadt ve Wolfsburgu se v sobotu 8. srpna 2009 opět otevřou dveře nově koncipovaného pavilonu společnosti Škoda Auto. Pozměněný stánek, prezentující tradiční českou automobilku, dnes za přítomnosti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martina Winterkorna slavnostně otevřeli Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a Otto Ferdinand Wachs, jednatel společnosti Autostadt.
„Škoda se v uplynulých letech vyvinula v automobilovou značku mezinárodního významu a dnes patří mezi automobilky s největším růstem. Škoda je silnou samostatnou značkou v silném koncernu. Nová koncepce a uspořádání pavilonu Škoda ve wolfsburském Autostadtu dokumentuje velice pozitivní vývoj naší značky“, řekl v rámci svého projevu Reinhard Jung.
"Těší nás, že přebudovaný pavilon tradiční značky Škoda bude moci hostům centra Autostadt nabídnout novou prezentaci firmy. Jednotlivé koncernové značky mají pro nás jakožto komunikační platformu koncernu Volkswagen AG mimořádný význam a přitahují mnoho návštěvníků, nejinak je tomu i u pavilonu značky Škoda, který se nachází v srdci Autostadtu, " řekl Otto Ferdinand Wachs ve svém uvítacím proslovu.
Zcela přepracovanou prezentaci značky Škoda charakterizuje prosvětlené a lákavé prostředí, v jehož centru jsou vedle představení aktuálních modelových řad i hlavní hodnoty značky, označované jako „Human Touch“ a „Simply Clever“. Vnější architektura, dílo známého českého architekta Prof. Dr. Bořka Šípka, zůstala zachována. Jeho renomovaná díla se m.j. nachází i v Museum of Modern Art v New Yorku, v Muzeu dekorativního umění v Paříži, další díla hostí též Vitra Design Museum ve Weilu nad Rýnem. Na velkorysé ploše o velikosti 650 metrů čtverečních mohou návštěvníci prozkoumat čtyři zóny, v nichž se vše točí kolem značky a jejích produktů. Za tímto účelem byly odstraněny vnitřní stěny a kopule nad středem expozice je prosklená - zde v centru pavilonu je v současné době vystaven vůz Škoda Yeti - nový kompaktní model kategorie SUV.
Po zářivě bílých stěnách a podlahách se táhnou dynamicky klenuté linky, které vedou návštěvníky expozicí. Barevný kontrast dodávají četné grafiky. Autorům z agentur Milla&Partner a Triad Berlin se podařilo spojit architekturu, inscenaci jednotlivých témat a světlo do mimořádně působivého prostorového zážitku. Díky novému prostorovému konceptu z každého detailu vyzařuje modernost, srozumitelnost a vlastní identita.
Na modelovou řadu GreenLine tak upozorňuje „Stěna z živých květin“. V centru přitom stojí model Fabia Combi GreenLine, který s emisí 109 g/km CO2 reprezentuje varianty vozů značky Škoda se sníženou spotřebou a minimalizovanými emisemi škodlivin. Fabia GreenLine je logickým pokračováním ekologického myšlení společnosti Škoda Auto. Hospodárné motory se sníženými emisemi škodlivin, použití materiálů, šetrných vůči přírodním zdrojům a výrobní procesy s optimalizovanou spotřebou energií - to jsou významné pilíře podnikové filozofie.
Tím navazuje Škoda Auto na koncernové hodnoty, se kterými centrum Autostadt každoročně seznamuje více než dva miliony návštěvníků. Autostadt seznamuje s tím, proč kvalita znamená bezpečnost, jak jdou ruku v ruce výkon a trvale udržitelný růst a co pro podnik znamená být vstřícný ke svým zákazníkům. S více než 18,5 miliony návštěvníků od svého založení v roce 2000 patří Autostadt mezi největší zábavní parky a nejoblíbenější turistické destinace v Evropě. 363 dní v roce Vás zve k exkurzi do světa mobility. (Další informace najdete na adrese www.autostadt.de.)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.