Pro návštěvníky areálu Autostadt ve Wolfsburgu se v sobotu 8. srpna 2009 opět otevřou dveře nově koncipovaného pavilonu společnosti Škoda Auto. Pozměněný stánek, prezentující tradiční českou automobilku, dnes za přítomnosti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martina Winterkorna slavnostně otevřeli Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a Otto Ferdinand Wachs, jednatel společnosti Autostadt.
„Škoda se v uplynulých letech vyvinula v automobilovou značku mezinárodního významu a dnes patří mezi automobilky s největším růstem. Škoda je silnou samostatnou značkou v silném koncernu. Nová koncepce a uspořádání pavilonu Škoda ve wolfsburském Autostadtu dokumentuje velice pozitivní vývoj naší značky“, řekl v rámci svého projevu Reinhard Jung.
"Těší nás, že přebudovaný pavilon tradiční značky Škoda bude moci hostům centra Autostadt nabídnout novou prezentaci firmy. Jednotlivé koncernové značky mají pro nás jakožto komunikační platformu koncernu Volkswagen AG mimořádný význam a přitahují mnoho návštěvníků, nejinak je tomu i u pavilonu značky Škoda, který se nachází v srdci Autostadtu, " řekl Otto Ferdinand Wachs ve svém uvítacím proslovu.
Zcela přepracovanou prezentaci značky Škoda charakterizuje prosvětlené a lákavé prostředí, v jehož centru jsou vedle představení aktuálních modelových řad i hlavní hodnoty značky, označované jako „Human Touch“ a „Simply Clever“. Vnější architektura, dílo známého českého architekta Prof. Dr. Bořka Šípka, zůstala zachována. Jeho renomovaná díla se m.j. nachází i v Museum of Modern Art v New Yorku, v Muzeu dekorativního umění v Paříži, další díla hostí též Vitra Design Museum ve Weilu nad Rýnem. Na velkorysé ploše o velikosti 650 metrů čtverečních mohou návštěvníci prozkoumat čtyři zóny, v nichž se vše točí kolem značky a jejích produktů. Za tímto účelem byly odstraněny vnitřní stěny a kopule nad středem expozice je prosklená - zde v centru pavilonu je v současné době vystaven vůz Škoda Yeti - nový kompaktní model kategorie SUV.
Po zářivě bílých stěnách a podlahách se táhnou dynamicky klenuté linky, které vedou návštěvníky expozicí. Barevný kontrast dodávají četné grafiky. Autorům z agentur Milla&Partner a Triad Berlin se podařilo spojit architekturu, inscenaci jednotlivých témat a světlo do mimořádně působivého prostorového zážitku. Díky novému prostorovému konceptu z každého detailu vyzařuje modernost, srozumitelnost a vlastní identita.
Na modelovou řadu GreenLine tak upozorňuje „Stěna z živých květin“. V centru přitom stojí model Fabia Combi GreenLine, který s emisí 109 g/km CO2 reprezentuje varianty vozů značky Škoda se sníženou spotřebou a minimalizovanými emisemi škodlivin. Fabia GreenLine je logickým pokračováním ekologického myšlení společnosti Škoda Auto. Hospodárné motory se sníženými emisemi škodlivin, použití materiálů, šetrných vůči přírodním zdrojům a výrobní procesy s optimalizovanou spotřebou energií - to jsou významné pilíře podnikové filozofie.
Tím navazuje Škoda Auto na koncernové hodnoty, se kterými centrum Autostadt každoročně seznamuje více než dva miliony návštěvníků. Autostadt seznamuje s tím, proč kvalita znamená bezpečnost, jak jdou ruku v ruce výkon a trvale udržitelný růst a co pro podnik znamená být vstřícný ke svým zákazníkům. S více než 18,5 miliony návštěvníků od svého založení v roce 2000 patří Autostadt mezi největší zábavní parky a nejoblíbenější turistické destinace v Evropě. 363 dní v roce Vás zve k exkurzi do světa mobility. (Další informace najdete na adrese www.autostadt.de.)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?