Spoločnosť Nissan Motor Co., Ltd. tento týždeň oznámila čistú stratu po zdanení vo výške 16,5 miliárd jenov (170 miliónov USD, 120 miliónov EUR) za prvý štvrťrok fiškálneho roku 2009, ktorý končí k 31. marcu 2010, v porovnaní s čistými príjmami 52,8 miliárd jenov (540 miliónov USD, 400 miliónov EUR) za rovnaké obdobie pred rokom.
Čistý obrat klesol o 35,5 % na 1,5148 biliónov jenov (15,55 miliárd USD, 11,42 miliárd EUR). Prevádzkový zisk spoločnosti Nissan dosiahol 11,6 miliárd jenov (120 miliónov USD, 90 miliónov EUR), čo je pokles o 85,5 %, zatiaľ čo bežná strata bola 26,1 miliárd jenov (270 miliónov USD, 200 miliónov EUR).
„Rok 2009 bude aj naďalej ťažkým rokom. Začíname však vidieť kladné výsledky z opatrení uskutočnených v rámci nášho plánu obnovy,“ uviedol prezident a CEO spoločnosti Nissan, Carlos Ghosn. „Sme na ceste ku kladnému voľnému cashflow vo fiškálnom roku 2009 a v našom výhľade pre zvyšok roka zostávame opatrní.“
Globálne spoločnosť Nissan predala za obdobie od apríla do júna 2009 celkom 723 000 vozidiel, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2008 pokles o 22,8 %. V Severnej Amerike predaj dosiahol 225 000 kusov, čo predstavuje pokles o 31,6 %. V Spojených štátoch sa predalo 173 000 kusov, čo je pokles o 31,5 %, a trh aj naďalej klesá. V Japonsku klesol predaj o 21,6 % na 116 000 vozidiel. V Európe klesol predaj o 24,6 % na 118 000 vozidiel. Čína aj naďalej vykazuje rast predaja o 9,3 % na 145 000 kusov. Predaj v ďalších oblastiach poklesol o 29,8 % na 119 000 kusov.
V prvom štvrťroku uviedla spoločnosť Nissan na trh tri nové automobily – Pixo v Európe, NV200 v Japonsku a kabriolet G37 v Spojených štátoch. Vo fiškálnom roku 2009 spoločnosť Nissan uvedie globálne celkovo osem úplne nových vozidiel.
„Aj napriek globálnej finančnej a hospodárskej kríze je spoločnosť Nissan pripravená začať novú kapitolu rastu a inovácie,“ poznamenal Ghosn. „V auguste sa po viac ako 40 rokoch presťahujeme do našej novej globálnej centrály Nissan v Yokohame, čím oslávime návrat spoločnosti do svojho rodiska. Okrem toho predstavíme elektromobil, ktorý bude raziť cestu našej vízii masovej mobility s nulovými emisiami.“
Prognóza spoločnosti Nissan na celý fiškálny rok zostáva stále rovnaká – prevádzkový zisk 100 miliárd jenov (1,05 miliárd USD, 800 miliárd EUR) a čistá strata 170 miliárd jenov (1,79 miliárd USD, 1,36 miliárd EUR).
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.