Spoločnosť Nissan Motor Co., Ltd. tento týždeň oznámila čistú stratu po zdanení vo výške 16,5 miliárd jenov (170 miliónov USD, 120 miliónov EUR) za prvý štvrťrok fiškálneho roku 2009, ktorý končí k 31. marcu 2010, v porovnaní s čistými príjmami 52,8 miliárd jenov (540 miliónov USD, 400 miliónov EUR) za rovnaké obdobie pred rokom.
Čistý obrat klesol o 35,5 % na 1,5148 biliónov jenov (15,55 miliárd USD, 11,42 miliárd EUR). Prevádzkový zisk spoločnosti Nissan dosiahol 11,6 miliárd jenov (120 miliónov USD, 90 miliónov EUR), čo je pokles o 85,5 %, zatiaľ čo bežná strata bola 26,1 miliárd jenov (270 miliónov USD, 200 miliónov EUR).
„Rok 2009 bude aj naďalej ťažkým rokom. Začíname však vidieť kladné výsledky z opatrení uskutočnených v rámci nášho plánu obnovy,“ uviedol prezident a CEO spoločnosti Nissan, Carlos Ghosn. „Sme na ceste ku kladnému voľnému cashflow vo fiškálnom roku 2009 a v našom výhľade pre zvyšok roka zostávame opatrní.“
Globálne spoločnosť Nissan predala za obdobie od apríla do júna 2009 celkom 723 000 vozidiel, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2008 pokles o 22,8 %. V Severnej Amerike predaj dosiahol 225 000 kusov, čo predstavuje pokles o 31,6 %. V Spojených štátoch sa predalo 173 000 kusov, čo je pokles o 31,5 %, a trh aj naďalej klesá. V Japonsku klesol predaj o 21,6 % na 116 000 vozidiel. V Európe klesol predaj o 24,6 % na 118 000 vozidiel. Čína aj naďalej vykazuje rast predaja o 9,3 % na 145 000 kusov. Predaj v ďalších oblastiach poklesol o 29,8 % na 119 000 kusov.
V prvom štvrťroku uviedla spoločnosť Nissan na trh tri nové automobily – Pixo v Európe, NV200 v Japonsku a kabriolet G37 v Spojených štátoch. Vo fiškálnom roku 2009 spoločnosť Nissan uvedie globálne celkovo osem úplne nových vozidiel.
„Aj napriek globálnej finančnej a hospodárskej kríze je spoločnosť Nissan pripravená začať novú kapitolu rastu a inovácie,“ poznamenal Ghosn. „V auguste sa po viac ako 40 rokoch presťahujeme do našej novej globálnej centrály Nissan v Yokohame, čím oslávime návrat spoločnosti do svojho rodiska. Okrem toho predstavíme elektromobil, ktorý bude raziť cestu našej vízii masovej mobility s nulovými emisiami.“
Prognóza spoločnosti Nissan na celý fiškálny rok zostáva stále rovnaká – prevádzkový zisk 100 miliárd jenov (1,05 miliárd USD, 800 miliárd EUR) a čistá strata 170 miliárd jenov (1,79 miliárd USD, 1,36 miliárd EUR).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.