Spoločnosť Nissan Motor Co., Ltd. tento týždeň oznámila čistú stratu po zdanení vo výške 16,5 miliárd jenov (170 miliónov USD, 120 miliónov EUR) za prvý štvrťrok fiškálneho roku 2009, ktorý končí k 31. marcu 2010, v porovnaní s čistými príjmami 52,8 miliárd jenov (540 miliónov USD, 400 miliónov EUR) za rovnaké obdobie pred rokom.
Čistý obrat klesol o 35,5 % na 1,5148 biliónov jenov (15,55 miliárd USD, 11,42 miliárd EUR). Prevádzkový zisk spoločnosti Nissan dosiahol 11,6 miliárd jenov (120 miliónov USD, 90 miliónov EUR), čo je pokles o 85,5 %, zatiaľ čo bežná strata bola 26,1 miliárd jenov (270 miliónov USD, 200 miliónov EUR).
„Rok 2009 bude aj naďalej ťažkým rokom. Začíname však vidieť kladné výsledky z opatrení uskutočnených v rámci nášho plánu obnovy,“ uviedol prezident a CEO spoločnosti Nissan, Carlos Ghosn. „Sme na ceste ku kladnému voľnému cashflow vo fiškálnom roku 2009 a v našom výhľade pre zvyšok roka zostávame opatrní.“
Globálne spoločnosť Nissan predala za obdobie od apríla do júna 2009 celkom 723 000 vozidiel, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2008 pokles o 22,8 %. V Severnej Amerike predaj dosiahol 225 000 kusov, čo predstavuje pokles o 31,6 %. V Spojených štátoch sa predalo 173 000 kusov, čo je pokles o 31,5 %, a trh aj naďalej klesá. V Japonsku klesol predaj o 21,6 % na 116 000 vozidiel. V Európe klesol predaj o 24,6 % na 118 000 vozidiel. Čína aj naďalej vykazuje rast predaja o 9,3 % na 145 000 kusov. Predaj v ďalších oblastiach poklesol o 29,8 % na 119 000 kusov.
V prvom štvrťroku uviedla spoločnosť Nissan na trh tri nové automobily – Pixo v Európe, NV200 v Japonsku a kabriolet G37 v Spojených štátoch. Vo fiškálnom roku 2009 spoločnosť Nissan uvedie globálne celkovo osem úplne nových vozidiel.
„Aj napriek globálnej finančnej a hospodárskej kríze je spoločnosť Nissan pripravená začať novú kapitolu rastu a inovácie,“ poznamenal Ghosn. „V auguste sa po viac ako 40 rokoch presťahujeme do našej novej globálnej centrály Nissan v Yokohame, čím oslávime návrat spoločnosti do svojho rodiska. Okrem toho predstavíme elektromobil, ktorý bude raziť cestu našej vízii masovej mobility s nulovými emisiami.“
Prognóza spoločnosti Nissan na celý fiškálny rok zostáva stále rovnaká – prevádzkový zisk 100 miliárd jenov (1,05 miliárd USD, 800 miliárd EUR) a čistá strata 170 miliárd jenov (1,79 miliárd USD, 1,36 miliárd EUR).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.