Firma Bridgestone představila nové pneumatiky bez hřebů Blizzak DM-V1 pro vozy s pohonem 4x4 provozované v severských zimních podmínkách. Tato novinka nahrazuje úspěšné pláště DM-Z3 a v porovnání s nimi poskytuje řidičům silničních vozidel 4x4 dvojnásobnou výhodu v podobě větší přilnavosti na sněhu a ledu a bezpečnější ovladatelnosti na mokru.
Nová zimní pneumatika bez hřebů Blizzak DM-V1 byla navržena tak, aby poskytla řidičům vozidel vybavených nejnovější generací pohonu 4x4 větší bezpečnost při jízdě v nejrůznějších zimních podmínkách. Vývoj se zaměřil na zlepšení trakce a brzdného výkonu na sněhu a ledu v porovnání s dosavadními pneumatikami DM-Z3 a zároveň i na dosažení vynikajícího výkonu při brzdění a bezpečné ovladatelnosti na mokrých silnicích a rozbředlém sněhu. Bridgestone tyto náročné cíle splnil aplikací inovativní směsi Multicell, zdokonalené technologie lamel a nového dezénu, jehož tvar optimalizovaný počítačovými simulacemi zaručuje vynikající vlastnosti na sněhu a mokru.
Inovace pro optimální přilnavost
Nová směs Multicell Z využívá nejnovější generaci jedinečné technologie Multicell od firmy Bridgestone, která se osvědčila jako alternativa hřebů. Malé bubliny a trubice vytvářejí ve směsi Multicell Z prázdné prostory, jimiž se vstřebává tenký vodní film z povrchu ledu. Díky tomu zůstává zachován kontakt mezi pneumatikou a povrchem vozovky, zatímco nové speciální „záběrové“ mikročástice přispívají k tzv. hranovému efektu a zlepšují přilnavost na ledu. Během opotřebovávání pláště se na povrchu neustále objevují nové částice, takže pneumatika si udržuje stejnou úroveň přilnavosti po celou dobu životnosti.
Mezi další inovace ve složení směsi patří speciální polymer. Silika je v něm rovnoměrněji rozptýlena, a to pozitivně ovlivňuje výkon pneumatiky na mokru. Nový polymer kromě toho potlačuje vliv teploty na tvrdost pryže, čímž se zvyšuje efektivita pláště. Výsledkem je pneumatika s vyváženější charakteristikou přilnavosti v chladném počasí, na mokru a na suchu.
Blizzak DM-V1 využívá také pokrokovou technologii 3D zvlněných lamel ve tvaru písmene Z, která zvyšuje účinnost záběrových hran na zamrzlém povrchu a zpevňuje bloky. Díky vyšší pevnosti bloků se během jízdy mění velikost kontaktní plochy v mnohem menším rozsahu. To má za následek rovnoměrnější opotřebení pneumatiky. Z potlačené pohyblivosti bloků plyne také lepší ovladatelnost.
Vynikající výkon na mokru
Tvar dezénu pneumatiky DM-V1 vznikal za přispění dynamické simulační technologie firmy Bridgestone. Hlavní prioritou se stal výkon na čerstvém i rozbředlém sněhu. Podíl drážek se proto v porovnání s předchozí pneumatikou DM-Z3 zmenšil ve prospěch větší kontaktní plochy s vozovkou. Účinný odvod vody ze stopy přitom zajišťují čtyři rovné obvodové drážky.
Dvě centrální drážky protíná vzor „Multi Z“, který zlepšuje odvod vody a nabízí silný hranový efekt ve všech úhlech. Výhodou je vyšší úroveň výkonu na sněhu a mokru a lepší přilnavost ve všech směrech.
Interní porovnávací testy mezi novými pneumatikami Blizzak DM-V1 a dosavadními DM-Z3 potvrzují u novinky lepší provozní vlastnosti za všech zimních podmínek. Pneumatiky Blizzak DM-V1 dosáhly mimořádně dobrých výsledků při brzdění na ledu, měření trakce, brzdění na mokru a při hodnocení ovladatelnosti a odolnosti vůči aquaplaningu.
V České republice se pneumatiky Blizzak DM-V1 se prodávají od července 2009 ve 27 rozměrech (všechny s rychlostním indexem R do 170 km/h) určených pro vozidla 4x4 s koly 15” až 20”.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?