Škodovka v prvním pololetí hospodařila pozitivně

Martin Hájek, 30. července 2009, 13:42 Google+

Největší česká automobilka Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí letošního roku pozitivního hospodářského výsledku, a to i přes pokračující celosvětovou ekonomickou krizi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yeti

Yeti | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Provozní výsledek dosáhl hodnoty 4,2 mld. Kč, což ovšem představuje méně než poloviční úroveň v porovnání s minulým rokem. K hospodářskému výsledku koncernu Volkswagen tak přispěla skupina Škoda Auto v prvním pololetí 2009 provozním výsledkem ve výši 135 mil. €. Za období od ledna do června 2009 dodala skupina Škoda Auto svým zákazníkům celkem 329.641 vozů.

V meziročním srovnání to znamenalo pokles o 10,1 %. Světový automobilový trh se ovšem ve stejném období propadl o 17,7 %. Automobilka dokázala v průběhu druhého čtvrtletí zbrzdit dynamiku poklesu prodejů, který v prvním čtvrtletí činil 17,5 % (světový trh se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 20,7 %). Příznivě se zde projevil zejména efekt „šrotovací prémie“, která byla zavedena v řadě evropských zemí na podporu automobilového průmyslu. S obzvlášť velkým zájmem zákazníků se v této souvislosti setkala modelová řada Škoda Fabia. V návaznosti na aktuální potřeby trhu a k odlehčení skladů  byly výrazně zredukovány výrobní objemy. Skupina vyrobila ve všech svých závodech za prvních šest měsíců letošního roku 247.064 vozů, což znamená pokles o 30,2 % oproti srovnatelnému období. V důsledku tohoto opatření klesl odbyt skupiny Škoda Auto (dodávky importérům a obchodníkům) na 262.356 vozů (-25,8 %).

„První pololetí roku 2009 bylo velmi obtížné. Celosvětová ekonomická krize zasáhla výrazně i skupinu Škoda Auto. Přijali jsme řadu konkrétních opatření, abychom co nejlépe čelili aktuální situaci a udrželi svoji finanční sílu a stabilitu. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám podařilo dále navýšit podíl na strategických trzích, jako například v Německu a v Číně. Velmi pozitivně se vyvíjely rovněž prodeje modelové řady Superb. Loňská novinka dokázala i v současné složité situaci své prodejní objemy více než zdvojnásobit. Podporu očekáváme na základě prvních velmi pozitivních signálů z trhů i od naší nové modelové řady, vozu Škoda Yeti,“ komentuje situaci Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Aktuální situace se odrazila i ve finančních ukazatelích Skupiny. Tržby Skupiny meziročně poklesly o 19,7 % na hodnotu 89,7 mld. Kč, zisk před zdaněním zaznamenal propad na úroveň 3,2 mld. Kč (-66,6%). 

„Byli jsme si od začátku vědomi, že rok 2009 bude pro celý automobilový průmysl velmi složitý. Dosažené pololetní výsledky překročily naše očekávání, přestože se vývoj směnných kurzů některých měn dále výrazně zhoršil. I přesto jsme byli schopni dosáhnout relativně pozitivních výsledků, a to především díky důslednému snižování  všech nákladových položek a úspěšnému zavádění nových modelů a přirozeně také zavedení „šrotovací prémie“ na trzích, které jsou pro značku Škoda velice důležité. Pomohl nám především trh v Německu. Tento pozitivní impuls je ovšem časově omezen. Vyhlídky proto i nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky,“ varuje před přílišným optimismem Holger Kintscher, člen představenstva za oblast ekonomie, a dodává: „Jsem ale přesvědčen, že i díky našemu programu na zlepšení hospodářského výsledku „Scout“ se nám podaří i v krizovém období dosáhnout přiměřené ziskovosti,“ doplňuje prohlášení k aktuální situaci.

Vytisknout

Diskuze: Škodovka v prvním pololetí hospodařila pozitivně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Rt 12 S

Ruf Rt 12 S - 685 koní v "devětsetjedenáctce"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud