Škodovka v prvním pololetí hospodařila pozitivně

Martin Hájek, 30. července 2009, 13:42 Google+

Největší česká automobilka Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí letošního roku pozitivního hospodářského výsledku, a to i přes pokračující celosvětovou ekonomickou krizi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yeti

Yeti | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Provozní výsledek dosáhl hodnoty 4,2 mld. Kč, což ovšem představuje méně než poloviční úroveň v porovnání s minulým rokem. K hospodářskému výsledku koncernu Volkswagen tak přispěla skupina Škoda Auto v prvním pololetí 2009 provozním výsledkem ve výši 135 mil. €. Za období od ledna do června 2009 dodala skupina Škoda Auto svým zákazníkům celkem 329.641 vozů.

V meziročním srovnání to znamenalo pokles o 10,1 %. Světový automobilový trh se ovšem ve stejném období propadl o 17,7 %. Automobilka dokázala v průběhu druhého čtvrtletí zbrzdit dynamiku poklesu prodejů, který v prvním čtvrtletí činil 17,5 % (světový trh se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 20,7 %). Příznivě se zde projevil zejména efekt „šrotovací prémie“, která byla zavedena v řadě evropských zemí na podporu automobilového průmyslu. S obzvlášť velkým zájmem zákazníků se v této souvislosti setkala modelová řada Škoda Fabia. V návaznosti na aktuální potřeby trhu a k odlehčení skladů  byly výrazně zredukovány výrobní objemy. Skupina vyrobila ve všech svých závodech za prvních šest měsíců letošního roku 247.064 vozů, což znamená pokles o 30,2 % oproti srovnatelnému období. V důsledku tohoto opatření klesl odbyt skupiny Škoda Auto (dodávky importérům a obchodníkům) na 262.356 vozů (-25,8 %).

„První pololetí roku 2009 bylo velmi obtížné. Celosvětová ekonomická krize zasáhla výrazně i skupinu Škoda Auto. Přijali jsme řadu konkrétních opatření, abychom co nejlépe čelili aktuální situaci a udrželi svoji finanční sílu a stabilitu. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám podařilo dále navýšit podíl na strategických trzích, jako například v Německu a v Číně. Velmi pozitivně se vyvíjely rovněž prodeje modelové řady Superb. Loňská novinka dokázala i v současné složité situaci své prodejní objemy více než zdvojnásobit. Podporu očekáváme na základě prvních velmi pozitivních signálů z trhů i od naší nové modelové řady, vozu Škoda Yeti,“ komentuje situaci Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Aktuální situace se odrazila i ve finančních ukazatelích Skupiny. Tržby Skupiny meziročně poklesly o 19,7 % na hodnotu 89,7 mld. Kč, zisk před zdaněním zaznamenal propad na úroveň 3,2 mld. Kč (-66,6%). 

„Byli jsme si od začátku vědomi, že rok 2009 bude pro celý automobilový průmysl velmi složitý. Dosažené pololetní výsledky překročily naše očekávání, přestože se vývoj směnných kurzů některých měn dále výrazně zhoršil. I přesto jsme byli schopni dosáhnout relativně pozitivních výsledků, a to především díky důslednému snižování  všech nákladových položek a úspěšnému zavádění nových modelů a přirozeně také zavedení „šrotovací prémie“ na trzích, které jsou pro značku Škoda velice důležité. Pomohl nám především trh v Německu. Tento pozitivní impuls je ovšem časově omezen. Vyhlídky proto i nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky,“ varuje před přílišným optimismem Holger Kintscher, člen představenstva za oblast ekonomie, a dodává: „Jsem ale přesvědčen, že i díky našemu programu na zlepšení hospodářského výsledku „Scout“ se nám podaří i v krizovém období dosáhnout přiměřené ziskovosti,“ doplňuje prohlášení k aktuální situaci.

Vytisknout

Diskuze: Škodovka v prvním pololetí hospodařila pozitivně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rt 12 S

Ruf Rt 12 S - 685 koní v "devětsetjedenáctce"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud