Elektrický Mercedes-Benz SLS AMG (392 kW, 880 Nm) akceleruje z pokoja na 100 km/h za zhruba štyri sekundy, teda obdobne ako rovnaké vozidlo s benzínovým motorom V8 6,3 litra (420 kW).
Elektrický krídlatý SLS AMG nepotrebuje oproti modelu s klasickým motorom žiadne úpravy hliníkovej karosérie ani prvkov pasívnej bezpečnosti, keďže s alternatívnym pohonom bez emisií sa rátalo už pri vývoji tohto superšportiaku.
O pohon sa starajú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies (oproti motorom umiestneným v nábojoch kolies sa značne redukujú neodpružené hmotnosti). Prenos sily elektromotorov zabezpečuje jedna prevodovka na každú nápravu. Tento pohon všetkých štyroch kolies umožňuje prostredníctvom tzv. torque vectoringu - cieleného zrýchľovania jednotlivých kolies - bezstratový prenos sily optimálny z hľadiska dynamiky jazdy.
Elektrický SLS AMG využíva v pilotnej fáze kvapalinou chladený vysokonapäťový lítiovo-iónový akumulátor modulárnej konštrukcie s celkovým obsahom energie 48 kilowatthodín a kapacitou 40 ampérhodín. Samozrejmosťou je dobíjanie 400-voltového akumulátoru rekuperáciou energie pri brzdení.
Elektromotory s prevodovkami a akumulátorom sú vo vozidle nízko uložené, čím garantujú jeho optimálne ťažisko i ovládanie.
Maximálny výkon 392 kW Krútiaci moment 880 Nm 0-100 km/h cca 4 s Menovitá kapacita 40 Ah (pri 400 V) Celkový obsah energie 3x 16 kWh = 48 kWh
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?