Elektrický Mercedes-Benz SLS AMG (392 kW, 880 Nm) akceleruje z pokoja na 100 km/h za zhruba štyri sekundy, teda obdobne ako rovnaké vozidlo s benzínovým motorom V8 6,3 litra (420 kW).
Elektrický krídlatý SLS AMG nepotrebuje oproti modelu s klasickým motorom žiadne úpravy hliníkovej karosérie ani prvkov pasívnej bezpečnosti, keďže s alternatívnym pohonom bez emisií sa rátalo už pri vývoji tohto superšportiaku.
O pohon sa starajú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies (oproti motorom umiestneným v nábojoch kolies sa značne redukujú neodpružené hmotnosti). Prenos sily elektromotorov zabezpečuje jedna prevodovka na každú nápravu. Tento pohon všetkých štyroch kolies umožňuje prostredníctvom tzv. torque vectoringu - cieleného zrýchľovania jednotlivých kolies - bezstratový prenos sily optimálny z hľadiska dynamiky jazdy.
Elektrický SLS AMG využíva v pilotnej fáze kvapalinou chladený vysokonapäťový lítiovo-iónový akumulátor modulárnej konštrukcie s celkovým obsahom energie 48 kilowatthodín a kapacitou 40 ampérhodín. Samozrejmosťou je dobíjanie 400-voltového akumulátoru rekuperáciou energie pri brzdení.
Elektromotory s prevodovkami a akumulátorom sú vo vozidle nízko uložené, čím garantujú jeho optimálne ťažisko i ovládanie.
Maximálny výkon 392 kW Krútiaci moment 880 Nm 0-100 km/h cca 4 s Menovitá kapacita 40 Ah (pri 400 V) Celkový obsah energie 3x 16 kWh = 48 kWh
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?