Elektrický Mercedes-Benz SLS AMG (392 kW, 880 Nm) akceleruje z pokoja na 100 km/h za zhruba štyri sekundy, teda obdobne ako rovnaké vozidlo s benzínovým motorom V8 6,3 litra (420 kW).
Elektrický krídlatý SLS AMG nepotrebuje oproti modelu s klasickým motorom žiadne úpravy hliníkovej karosérie ani prvkov pasívnej bezpečnosti, keďže s alternatívnym pohonom bez emisií sa rátalo už pri vývoji tohto superšportiaku.
O pohon sa starajú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies (oproti motorom umiestneným v nábojoch kolies sa značne redukujú neodpružené hmotnosti). Prenos sily elektromotorov zabezpečuje jedna prevodovka na každú nápravu. Tento pohon všetkých štyroch kolies umožňuje prostredníctvom tzv. torque vectoringu - cieleného zrýchľovania jednotlivých kolies - bezstratový prenos sily optimálny z hľadiska dynamiky jazdy.
Elektrický SLS AMG využíva v pilotnej fáze kvapalinou chladený vysokonapäťový lítiovo-iónový akumulátor modulárnej konštrukcie s celkovým obsahom energie 48 kilowatthodín a kapacitou 40 ampérhodín. Samozrejmosťou je dobíjanie 400-voltového akumulátoru rekuperáciou energie pri brzdení.
Elektromotory s prevodovkami a akumulátorom sú vo vozidle nízko uložené, čím garantujú jeho optimálne ťažisko i ovládanie.
Maximálny výkon 392 kW Krútiaci moment 880 Nm 0-100 km/h cca 4 s Menovitá kapacita 40 Ah (pri 400 V) Celkový obsah energie 3x 16 kWh = 48 kWh
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.