Elektrický Mercedes-Benz SLS AMG (392 kW, 880 Nm) akceleruje z pokoja na 100 km/h za zhruba štyri sekundy, teda obdobne ako rovnaké vozidlo s benzínovým motorom V8 6,3 litra (420 kW).
Elektrický krídlatý SLS AMG nepotrebuje oproti modelu s klasickým motorom žiadne úpravy hliníkovej karosérie ani prvkov pasívnej bezpečnosti, keďže s alternatívnym pohonom bez emisií sa rátalo už pri vývoji tohto superšportiaku.
O pohon sa starajú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies (oproti motorom umiestneným v nábojoch kolies sa značne redukujú neodpružené hmotnosti). Prenos sily elektromotorov zabezpečuje jedna prevodovka na každú nápravu. Tento pohon všetkých štyroch kolies umožňuje prostredníctvom tzv. torque vectoringu - cieleného zrýchľovania jednotlivých kolies - bezstratový prenos sily optimálny z hľadiska dynamiky jazdy.
Elektrický SLS AMG využíva v pilotnej fáze kvapalinou chladený vysokonapäťový lítiovo-iónový akumulátor modulárnej konštrukcie s celkovým obsahom energie 48 kilowatthodín a kapacitou 40 ampérhodín. Samozrejmosťou je dobíjanie 400-voltového akumulátoru rekuperáciou energie pri brzdení.
Elektromotory s prevodovkami a akumulátorom sú vo vozidle nízko uložené, čím garantujú jeho optimálne ťažisko i ovládanie.
Maximálny výkon 392 kW Krútiaci moment 880 Nm 0-100 km/h cca 4 s Menovitá kapacita 40 Ah (pri 400 V) Celkový obsah energie 3x 16 kWh = 48 kWh
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?