Nového historického rekordu v podobě zvýšení prodeje o 14 % během prvních šesti měsíců letošního roku dosáhla společnost Kia Motors Czech, která je výhradním dovozcem vozů značky Kia do České republiky.
Nový osobní nebo užitkový vůz Kia si v prvním pololetí roku 2009 koupilo 4 594 zájemců, což je o 572 více než ve stejném období loňského roku. Podíl značky na trhu se tak zvýšil na rovných 5 % a současně ji to posouvá na šesté místo v prodejním žebříčku automobilových značek.
Za pátou pozicí zaostává jen o deset vozů, přičemž náskok před sedmou příčkou činí 398 automobilů. Pro srovnání, na začátku roku 2008 byla značka Kia na osmém místě se ztrátou více než 2300 vozů na sedmou pozici a s náskokem jen 14 vozů před devátým místem.
Za první pololetí 2009 je nejlépe prodávaným vozem značky Kia modelová řada cee´d, když si ji ve všech karosářských provedeních pořídilo 2 634 majitelů. Stejně jako vloni i letos je cee´d premiantem v segmentu nižší střední třídy. Za sebou tak stále zanechává i nové konkurenční modely Megane nebo Golf, a to se přitom cee´d v nové, modernizované verzi objeví na trhu až na podzim.
Malá statistika Kia
Prodeje za 1–6/2009: 4 594 vozů Podíl značky na trhu: 5 % (zvýšení o 1,2 % oproti 1–6/2008) Pozice v prodejním žebříčku 2009: 6 (posun o dvě místa oproti 1-6/2008)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.