Nového historického rekordu v podobě zvýšení prodeje o 14 % během prvních šesti měsíců letošního roku dosáhla společnost Kia Motors Czech, která je výhradním dovozcem vozů značky Kia do České republiky.
Nový osobní nebo užitkový vůz Kia si v prvním pololetí roku 2009 koupilo 4 594 zájemců, což je o 572 více než ve stejném období loňského roku. Podíl značky na trhu se tak zvýšil na rovných 5 % a současně ji to posouvá na šesté místo v prodejním žebříčku automobilových značek.
Za pátou pozicí zaostává jen o deset vozů, přičemž náskok před sedmou příčkou činí 398 automobilů. Pro srovnání, na začátku roku 2008 byla značka Kia na osmém místě se ztrátou více než 2300 vozů na sedmou pozici a s náskokem jen 14 vozů před devátým místem.
Za první pololetí 2009 je nejlépe prodávaným vozem značky Kia modelová řada cee´d, když si ji ve všech karosářských provedeních pořídilo 2 634 majitelů. Stejně jako vloni i letos je cee´d premiantem v segmentu nižší střední třídy. Za sebou tak stále zanechává i nové konkurenční modely Megane nebo Golf, a to se přitom cee´d v nové, modernizované verzi objeví na trhu až na podzim.
Malá statistika Kia
Prodeje za 1–6/2009: 4 594 vozů Podíl značky na trhu: 5 % (zvýšení o 1,2 % oproti 1–6/2008) Pozice v prodejním žebříčku 2009: 6 (posun o dvě místa oproti 1-6/2008)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?