Jeden a štvrť milióna prémiových kompaktov už vyrobila automobilka v nemeckom Rastatte, pričom v týchto dňoch dodala 750-tisíci Mercedes-Benz triedy A do Veľkej Británie (vyhotovenie A 180 CDI modrej farby s asistentom parkovania) a pol miliónty B (Béčko) do Nemecka (vyhotovenie B 180 NGT modrej farby s pohonom na zemný plyn).
Prvá generácia Áčka prišla roku 1997, druhá roku 2004 a Béčko sa vyrába od roku 2005. Doposiaľ sa vo svete vyrobilo cez 2,35 milióna prémiových kompaktov oboch modelových radov s trojlúčovou hviezdou v znaku.
V máji toho roku sa dosiahol iba v Nemecku odbyt 5,3-tisíca Áčiek, čo je oproti vlaňajšiemu máju nárast o 54 percent. Odbyt 3,9-tisíca Béčiek predstvuje v rovnakom porovnaní zvýšenie o 27 percent.
V celosvetovom meradle zaznamenali v máji odbyt 18,9-tisíca mercedesov tried A a B, čo je takmer na úrovni vlaňajška. Medzi ich najväčšie odbytištia po Nemecku patria Taliansko, Francúzsko a Veľká Británia. Z neeurópskych Japonsko. Začiatkom tohto roka sa pritom mercedesy triedy B začali dodávať aj do Číny.
Výroba oboch prémiových kompaktov v Rastatte tak pre priaznivý vývoj odbytu za predchádzajúci mesiac a akceleráciu nových objednávok pokračuje v júli s dodatočnými pracovnými sobotami, pričom v treťom štvrťroku pobeží v dvoj- a trojzmennej prevádzke.
Najobľúbenejšími motorizáciami Áčka sú A 160, A 180 CDI ako aj A 180. U Béčka je to B 180 CDI, B 180 a B 200 CDI. Pre dieselové motory sa rozhodlo 40 percent zákazníkov triedy A a každý druhý majiteľ triedy B. Najobľúbenejšími farbami týchto kompaktov sú metalická čierna a strieborná. Medzi zvláštnymi výbavami je favoritom aktívny asistent parkovania, ktorý dokáže zaparkovať vozidlo úplne samočinne.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?