Rastattská automobilka zvyšuje výrobu

Braňo Porubčan, 3. července 2009, 09:34 Google+

Jeden a štvrť milióna prémiových kompaktov už vyrobila automobilka v nemeckom Rastatte, pričom v týchto dňoch dodala 750-tisíci Mercedes-Benz triedy A do Veľkej Británie (vyhotovenie A 180 CDI modrej farby s asistentom parkovania) a pol miliónty B (Béčko) do Nemecka (vyhotovenie B 180 NGT modrej farby s pohonom na zemný plyn).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Prvá generácia Áčka prišla roku 1997, druhá roku 2004 a Béčko sa vyrába od roku 2005. Doposiaľ sa vo svete vyrobilo cez 2,35 milióna prémiových kompaktov oboch modelových radov s trojlúčovou hviezdou v znaku.

V máji toho roku sa dosiahol iba v Nemecku odbyt 5,3-tisíca Áčiek, čo je oproti vlaňajšiemu máju nárast o 54 percent. Odbyt 3,9-tisíca Béčiek predstvuje v rovnakom porovnaní zvýšenie o 27 percent.

V celosvetovom meradle zaznamenali v máji odbyt 18,9-tisíca mercedesov tried A a B, čo je takmer na úrovni vlaňajška. Medzi ich najväčšie odbytištia po Nemecku patria Taliansko, Francúzsko a Veľká Británia. Z neeurópskych Japonsko. Začiatkom tohto roka sa pritom mercedesy triedy B začali dodávať aj do Číny.

Výroba oboch prémiových kompaktov v Rastatte tak pre priaznivý vývoj odbytu za predchádzajúci mesiac a akceleráciu nových objednávok pokračuje v júli s dodatočnými pracovnými sobotami, pričom v treťom štvrťroku pobeží v dvoj- a trojzmennej prevádzke.

Najobľúbenejšími motorizáciami Áčka sú A 160, A 180 CDI ako aj A 180. U Béčka je to B 180 CDI, B 180 a B 200 CDI. Pre dieselové motory sa rozhodlo 40 percent zákazníkov triedy A a každý druhý majiteľ triedy B. Najobľúbenejšími farbami týchto kompaktov sú metalická čierna a strieborná. Medzi zvláštnymi výbavami je favoritom aktívny asistent parkovania, ktorý dokáže zaparkovať vozidlo úplne samočinne.

Vytisknout

Diskuze: Rastattská automobilka zvyšuje výrobu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Ekologové by mohli pohřbít chybějící úsek dálnice D8

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud