Svetovo renomovaný prieskum mienky majiteľov automobilov J.D. Power každý rok preveruje spokojnosť motoristov na viacerých trhoch sveta. V rámci Európy sa za referenčný považuje prieskum spracovaný na nemeckom trhu.
Do tohtoročného prieskumu bolo zapojených 16 200 nemeckých respondentov, ktorí hodnotili svoju spokojnosť s automobilmi maximálne 2 roky starými, a ktoré mali najazdené v priemere 30 000 km. Hodnotili celkovo 67 kategórií, ako napríklad dizajn, atraktivita, výkon, komfort, kvalita, spoľahlivosť, spotreba, poistenie, cena za servis a náhradné diely či spokojnosť s predajnými a popredajnými službami. Automobilky mohli maximálne získať 1 000 bodov, priemerná hodnota v tohtoročnom prieskume dosiahla 814 bodov.
V rámci strednej triedy, kde je tvrdý konkurenčný boj, podľa tohtoročných výsledkov J.D. Power neexistuje lepšie vozidlo ako Renault Laguna z pohľadu kupujúceho. Renault Laguna sa presadila medzi 13 nemeckými, európskymi aj japonskými značkami automobilov a získala celkovo 85,5%.
Úspech Laguny spočíva v nekompromisnom programe kvality Renaultu známeho pod názvom „Plan Excellence Renault (PER)“. Cieľom tohto plánu na zlepšenie kvality, zavedeného v roku 2003, je zaradiť Renault dlhodobou kvalitou medzi najlepších výrobcov automobilov na svete. PER je rozdelený na 5 častí a je zameraný ako na vývoj a výrobu, tak aj na spoľahlivosť vozidla, predaj, popredajné služby a jeho súčasťou je aj „kvalita kultúry“, čiže školenia a motivácia zamestnancov spoločnosti Renault. V rámci kvality služieb, ktoré sú jedným z kritérií prieskumu J. D. Power, je cieľom Renaultu dosiahnuť stav, kedy je zákazníkovi na každom mieste, v každý moment poskytnutá rovnaká kvalita služieb.
Výsledky prieskumu J.D. Power 2009 v Nemecku, do ktorého bolo zaradených 113 modelov vozidiel 27 značiek:
VYŠŠIA STREDNÁ TRIEDA
-1. Renault Laguna 856 bodov -2. Toyota Prius 855 bodov -3.-4. Honda Accord 847 bodov, Mazda 6 847 bodovMESTSKÉ AUTÍCKA
-1. Toyota Aygo 822 bodov -2. Kia Picanto 805 bodov -3. Citroën C1 789 bodovNIŽŠIA STREDNÁ TRIEDA
-1. Toyota Corolla 839 bodov -2. Toyota Auris 836 bodov -3. BMW 1 835 bodovMALÉ AUTÁ
-1. Daihatsu Sirion 837 bodov -2.-3. Mini Cooper 830 bodov, Nissan Note 830 bodovSUV
-1. Nissan Qashqai 858 bodov -2. MercedesBenz ML 843 bodov -3. Hyundai Tucson 833 bodovMPV
-1. Škoda Roomster 846 bodov -2. Volkswagen Sharan 842 bodov -3.-5. MercedesBenz B 840 bodov, Toyota Corolla Verso 840 bodov, Volkswagen Golf Plus 840 bodovŠPORTOVÉ AUTÁ
-1. MercedesBenz CLK 874 bodov -2. BMW Z4 863 bodov -3. MercedesBenz SLK 833 bodovLUXUSNÉ VOZIDLÁ
-1. MercedesBenz E 856 bodov -2. Audi A6 846 bodov -3. Volvo V70 839 bodovJ.D. Power and Associates má sídlo vo Westlake Village v Califormii, U.S.A. Je globálnou marketingovou firmou špecializujúcou sa na prieskum trhu, forecasting, zlepšovanie výkonu, Web intelligence a spokojnosť zákazníkov. Výsledky prieskumov zameraných na kvalitu a spokojnosť sú založené na odpovediach miliónov konzumentov ročne. J.D. Power and Associates patrí do skupiny The McGraw-Hill Companies.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.