Svetovo renomovaný prieskum mienky majiteľov automobilov J.D. Power každý rok preveruje spokojnosť motoristov na viacerých trhoch sveta. V rámci Európy sa za referenčný považuje prieskum spracovaný na nemeckom trhu.
Do tohtoročného prieskumu bolo zapojených 16 200 nemeckých respondentov, ktorí hodnotili svoju spokojnosť s automobilmi maximálne 2 roky starými, a ktoré mali najazdené v priemere 30 000 km. Hodnotili celkovo 67 kategórií, ako napríklad dizajn, atraktivita, výkon, komfort, kvalita, spoľahlivosť, spotreba, poistenie, cena za servis a náhradné diely či spokojnosť s predajnými a popredajnými službami. Automobilky mohli maximálne získať 1 000 bodov, priemerná hodnota v tohtoročnom prieskume dosiahla 814 bodov.
V rámci strednej triedy, kde je tvrdý konkurenčný boj, podľa tohtoročných výsledkov J.D. Power neexistuje lepšie vozidlo ako Renault Laguna z pohľadu kupujúceho. Renault Laguna sa presadila medzi 13 nemeckými, európskymi aj japonskými značkami automobilov a získala celkovo 85,5%.
Úspech Laguny spočíva v nekompromisnom programe kvality Renaultu známeho pod názvom „Plan Excellence Renault (PER)“. Cieľom tohto plánu na zlepšenie kvality, zavedeného v roku 2003, je zaradiť Renault dlhodobou kvalitou medzi najlepších výrobcov automobilov na svete. PER je rozdelený na 5 častí a je zameraný ako na vývoj a výrobu, tak aj na spoľahlivosť vozidla, predaj, popredajné služby a jeho súčasťou je aj „kvalita kultúry“, čiže školenia a motivácia zamestnancov spoločnosti Renault. V rámci kvality služieb, ktoré sú jedným z kritérií prieskumu J. D. Power, je cieľom Renaultu dosiahnuť stav, kedy je zákazníkovi na každom mieste, v každý moment poskytnutá rovnaká kvalita služieb.
Výsledky prieskumu J.D. Power 2009 v Nemecku, do ktorého bolo zaradených 113 modelov vozidiel 27 značiek:
VYŠŠIA STREDNÁ TRIEDA
-1. Renault Laguna 856 bodov -2. Toyota Prius 855 bodov -3.-4. Honda Accord 847 bodov, Mazda 6 847 bodovMESTSKÉ AUTÍCKA
-1. Toyota Aygo 822 bodov -2. Kia Picanto 805 bodov -3. Citroën C1 789 bodovNIŽŠIA STREDNÁ TRIEDA
-1. Toyota Corolla 839 bodov -2. Toyota Auris 836 bodov -3. BMW 1 835 bodovMALÉ AUTÁ
-1. Daihatsu Sirion 837 bodov -2.-3. Mini Cooper 830 bodov, Nissan Note 830 bodovSUV
-1. Nissan Qashqai 858 bodov -2. MercedesBenz ML 843 bodov -3. Hyundai Tucson 833 bodovMPV
-1. Škoda Roomster 846 bodov -2. Volkswagen Sharan 842 bodov -3.-5. MercedesBenz B 840 bodov, Toyota Corolla Verso 840 bodov, Volkswagen Golf Plus 840 bodovŠPORTOVÉ AUTÁ
-1. MercedesBenz CLK 874 bodov -2. BMW Z4 863 bodov -3. MercedesBenz SLK 833 bodovLUXUSNÉ VOZIDLÁ
-1. MercedesBenz E 856 bodov -2. Audi A6 846 bodov -3. Volvo V70 839 bodovJ.D. Power and Associates má sídlo vo Westlake Village v Califormii, U.S.A. Je globálnou marketingovou firmou špecializujúcou sa na prieskum trhu, forecasting, zlepšovanie výkonu, Web intelligence a spokojnosť zákazníkov. Výsledky prieskumov zameraných na kvalitu a spokojnosť sú založené na odpovediach miliónov konzumentov ročne. J.D. Power and Associates patrí do skupiny The McGraw-Hill Companies.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?