Velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla začala v těchto dnech vyrábět společnost Bridgestone Corporation ve svém novém japonském závodě Kitakyushu.
Tyto obří radiální pneumatiky, které Bridgestone považuje za své „strategické produkty“, využívají ve své konstrukci vyspělé technologie skupiny Bridgestone a u zákazníků si vybudovaly skvělou pověst.Od letošního roku se terénní radiální pneumatiky Bridgestone pro stavební a těžební vozidla dovážejí také do České republiky.
Rostoucí globální poptávka po nerostných surovinách a související nárůst těžby vyvolal během několika uplynulých let výraznou nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou v segmentu velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik. Očekává se, že ve střednědobém až dlouhodobém horizontu tato poptávka dále poroste. Dokonce i během současné globální hospodářské recese zůstal odbyt velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik Bridgestone na stabilní úrovni. Tyto tržní okolnosti přiměly firmu Bridgestone k urychlení příprav na spuštění výroby v novém závodu Kitakyushu. Závod Kitakyushu je první továrnou na výrobu nových pneumatik, kterou Bridgestone otevřel v Japonsku od roku 1976, kdy byl uveden do provozu výrobní podnik Bridgestone ve městě Hofu.
Bridgestone dosud vyráběl velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky ve svém závodu Shimonoseki. Nedávným zahájením produkce v závodu Kitakyushu si Bridgestone ještě víc upevnil pozici pro dodávky těchto technologicky vyspělých pneumatik zákazníkům po celém světě. Bridgestone bude i v budoucnosti zvyšovat výrobní kapacitu pro velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky a očekává, že ve druhé polovině roku 2012 bude souhrnná produkce obou závodů přesahovat současnou úroveň o 30 %.
Bridgestone představil v roce 2001 tehdy největší pneumatiku na světě s označením 59/80R63 V-Steel E-Lug S. Na toto obutí spoléhají obrovské sklápěče s užitečnou hmotností 380 až 400 malých tun (1 malá tuna = 907,18 kg) pro báňský průmysl. Pneumatika je vysoká 4,02 m a 1,47 m široká. Nominální nosnost pneumatiky 59/80R63 V-Steel E-Lug S je 101 metrických tun, zatímco samotná pneumatika váží 5,1 metrické tuny.
Každá nová generace důlních vozidel je větší a větší, aby klesaly provozní náklady těžařských společností. Odpovídajícím způsobem se zvyšují i nároky na jejich pneumatiky, které musí vynikat robustní konstrukcí, jež unese i ten největší náklad na světě. Příkladná odolnost se musí samozřejmě snoubit s dlouhou životností. Firma Bridgestone je vedoucí značkou v tomto segmentu trhu a udává směr ve vývoji extrémních pneumatik, jejichž rozměry jsou stejně impozantní jako jejich schopnosti.
Základní informace o novém závodě Bridgestone Kitakyushu:
-Adresa: 2-2-2, Hibiki-cho, Wakamatsu-ku, město Kitakyushu, prefektura Fukuoka -Produkty: velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla -Ředitel závodu: Yoshikazu Seki -Zahájení výroby: červen 2009 -Počet zaměstnanců: 329 (plánovaný stav do roku 2012) -Výrobní kapacita (hmotnost nových pneumatik): 80 tun/den (plán pro druhou polovinu roku 2012)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.