Velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla začala v těchto dnech vyrábět společnost Bridgestone Corporation ve svém novém japonském závodě Kitakyushu.
Tyto obří radiální pneumatiky, které Bridgestone považuje za své „strategické produkty“, využívají ve své konstrukci vyspělé technologie skupiny Bridgestone a u zákazníků si vybudovaly skvělou pověst.Od letošního roku se terénní radiální pneumatiky Bridgestone pro stavební a těžební vozidla dovážejí také do České republiky.
Rostoucí globální poptávka po nerostných surovinách a související nárůst těžby vyvolal během několika uplynulých let výraznou nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou v segmentu velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik. Očekává se, že ve střednědobém až dlouhodobém horizontu tato poptávka dále poroste. Dokonce i během současné globální hospodářské recese zůstal odbyt velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik Bridgestone na stabilní úrovni. Tyto tržní okolnosti přiměly firmu Bridgestone k urychlení příprav na spuštění výroby v novém závodu Kitakyushu. Závod Kitakyushu je první továrnou na výrobu nových pneumatik, kterou Bridgestone otevřel v Japonsku od roku 1976, kdy byl uveden do provozu výrobní podnik Bridgestone ve městě Hofu.
Bridgestone dosud vyráběl velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky ve svém závodu Shimonoseki. Nedávným zahájením produkce v závodu Kitakyushu si Bridgestone ještě víc upevnil pozici pro dodávky těchto technologicky vyspělých pneumatik zákazníkům po celém světě. Bridgestone bude i v budoucnosti zvyšovat výrobní kapacitu pro velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky a očekává, že ve druhé polovině roku 2012 bude souhrnná produkce obou závodů přesahovat současnou úroveň o 30 %.
Bridgestone představil v roce 2001 tehdy největší pneumatiku na světě s označením 59/80R63 V-Steel E-Lug S. Na toto obutí spoléhají obrovské sklápěče s užitečnou hmotností 380 až 400 malých tun (1 malá tuna = 907,18 kg) pro báňský průmysl. Pneumatika je vysoká 4,02 m a 1,47 m široká. Nominální nosnost pneumatiky 59/80R63 V-Steel E-Lug S je 101 metrických tun, zatímco samotná pneumatika váží 5,1 metrické tuny.
Každá nová generace důlních vozidel je větší a větší, aby klesaly provozní náklady těžařských společností. Odpovídajícím způsobem se zvyšují i nároky na jejich pneumatiky, které musí vynikat robustní konstrukcí, jež unese i ten největší náklad na světě. Příkladná odolnost se musí samozřejmě snoubit s dlouhou životností. Firma Bridgestone je vedoucí značkou v tomto segmentu trhu a udává směr ve vývoji extrémních pneumatik, jejichž rozměry jsou stejně impozantní jako jejich schopnosti.
Základní informace o novém závodě Bridgestone Kitakyushu:
-Adresa: 2-2-2, Hibiki-cho, Wakamatsu-ku, město Kitakyushu, prefektura Fukuoka -Produkty: velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla -Ředitel závodu: Yoshikazu Seki -Zahájení výroby: červen 2009 -Počet zaměstnanců: 329 (plánovaný stav do roku 2012) -Výrobní kapacita (hmotnost nových pneumatik): 80 tun/den (plán pro druhou polovinu roku 2012)Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.