Bridgestone začal vyrábět obří pneumatiky v novém závodě Kitakyushu

Braňo Porubčan, 1. července 2009, 09:28 Google+

Velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla začala v těchto dnech vyrábět společnost Bridgestone Corporation ve svém novém japonském závodě Kitakyushu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tyto obří radiální pneumatiky, které Bridgestone považuje za své „strategické produkty“, využívají ve své konstrukci vyspělé technologie skupiny Bridgestone a u zákazníků si vybudovaly skvělou pověst.Od letošního roku se terénní radiální pneumatiky Bridgestone pro stavební a těžební vozidla dovážejí také do České republiky.

Rostoucí globální poptávka po nerostných surovinách a související nárůst těžby vyvolal během několika uplynulých let výraznou nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou v segmentu velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik. Očekává se, že ve střednědobém až dlouhodobém horizontu tato poptávka dále poroste. Dokonce i během současné globální hospodářské recese zůstal odbyt velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik Bridgestone na stabilní úrovni. Tyto tržní okolnosti přiměly firmu Bridgestone k urychlení příprav na spuštění výroby v novém závodu Kitakyushu. Závod Kitakyushu je první továrnou na výrobu nových pneumatik, kterou Bridgestone otevřel v Japonsku od roku 1976, kdy byl uveden do provozu výrobní podnik Bridgestone ve městě Hofu.

Bridgestone dosud vyráběl velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky ve svém závodu Shimonoseki. Nedávným zahájením produkce v závodu Kitakyushu si Bridgestone ještě víc upevnil pozici pro dodávky těchto technologicky vyspělých pneumatik zákazníkům po celém světě. Bridgestone bude i v budoucnosti zvyšovat výrobní kapacitu pro velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky a očekává, že ve druhé polovině roku 2012 bude souhrnná produkce obou závodů přesahovat současnou úroveň o 30 %.

Bridgestone představil v roce 2001 tehdy největší pneumatiku na světě s označením 59/80R63 V-Steel E-Lug S. Na toto obutí spoléhají obrovské sklápěče s užitečnou hmotností 380 až 400 malých tun (1 malá tuna = 907,18 kg) pro báňský průmysl. Pneumatika je vysoká 4,02 m a 1,47 m široká. Nominální nosnost pneumatiky 59/80R63 V-Steel E-Lug S je 101 metrických tun, zatímco samotná pneumatika váží 5,1 metrické tuny.

Každá nová generace důlních vozidel je větší a větší, aby klesaly provozní náklady těžařských společností. Odpovídajícím způsobem se zvyšují i nároky na jejich pneumatiky, které musí vynikat robustní konstrukcí, jež unese i ten největší náklad na světě. Příkladná odolnost se musí samozřejmě snoubit s dlouhou životností. Firma Bridgestone je vedoucí značkou v tomto segmentu trhu a udává směr ve vývoji extrémních pneumatik, jejichž rozměry jsou stejně impozantní jako jejich schopnosti.

Základní informace o novém závodě Bridgestone Kitakyushu:

  • -Adresa: 2-2-2, Hibiki-cho, Wakamatsu-ku, město Kitakyushu, prefektura Fukuoka
  • -Produkty: velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla
  • -Ředitel závodu: Yoshikazu Seki
  • -Zahájení výroby: červen 2009
  • -Počet zaměstnanců: 329 (plánovaný stav do roku 2012)
  • -Výrobní kapacita (hmotnost nových pneumatik): 80 tun/den (plán pro druhou polovinu roku 2012)
Vytisknout

Diskuze: Bridgestone začal vyrábět obří pneumatiky v novém závodě Kitakyushu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Transporter

Policie dostala Transportery pro krizové situace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud