Bridgestone začal vyrábět obří pneumatiky v novém závodě Kitakyushu

Braňo Porubčan, 1. července 2009, 09:28 Google+

Velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla začala v těchto dnech vyrábět společnost Bridgestone Corporation ve svém novém japonském závodě Kitakyushu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tyto obří radiální pneumatiky, které Bridgestone považuje za své „strategické produkty“, využívají ve své konstrukci vyspělé technologie skupiny Bridgestone a u zákazníků si vybudovaly skvělou pověst.Od letošního roku se terénní radiální pneumatiky Bridgestone pro stavební a těžební vozidla dovážejí také do České republiky.

Rostoucí globální poptávka po nerostných surovinách a související nárůst těžby vyvolal během několika uplynulých let výraznou nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou v segmentu velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik. Očekává se, že ve střednědobém až dlouhodobém horizontu tato poptávka dále poroste. Dokonce i během současné globální hospodářské recese zůstal odbyt velkých a extrémně velkých terénních radiálních pneumatik Bridgestone na stabilní úrovni. Tyto tržní okolnosti přiměly firmu Bridgestone k urychlení příprav na spuštění výroby v novém závodu Kitakyushu. Závod Kitakyushu je první továrnou na výrobu nových pneumatik, kterou Bridgestone otevřel v Japonsku od roku 1976, kdy byl uveden do provozu výrobní podnik Bridgestone ve městě Hofu.

Bridgestone dosud vyráběl velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky ve svém závodu Shimonoseki. Nedávným zahájením produkce v závodu Kitakyushu si Bridgestone ještě víc upevnil pozici pro dodávky těchto technologicky vyspělých pneumatik zákazníkům po celém světě. Bridgestone bude i v budoucnosti zvyšovat výrobní kapacitu pro velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky a očekává, že ve druhé polovině roku 2012 bude souhrnná produkce obou závodů přesahovat současnou úroveň o 30 %.

Bridgestone představil v roce 2001 tehdy největší pneumatiku na světě s označením 59/80R63 V-Steel E-Lug S. Na toto obutí spoléhají obrovské sklápěče s užitečnou hmotností 380 až 400 malých tun (1 malá tuna = 907,18 kg) pro báňský průmysl. Pneumatika je vysoká 4,02 m a 1,47 m široká. Nominální nosnost pneumatiky 59/80R63 V-Steel E-Lug S je 101 metrických tun, zatímco samotná pneumatika váží 5,1 metrické tuny.

Každá nová generace důlních vozidel je větší a větší, aby klesaly provozní náklady těžařských společností. Odpovídajícím způsobem se zvyšují i nároky na jejich pneumatiky, které musí vynikat robustní konstrukcí, jež unese i ten největší náklad na světě. Příkladná odolnost se musí samozřejmě snoubit s dlouhou životností. Firma Bridgestone je vedoucí značkou v tomto segmentu trhu a udává směr ve vývoji extrémních pneumatik, jejichž rozměry jsou stejně impozantní jako jejich schopnosti.

Základní informace o novém závodě Bridgestone Kitakyushu:

  • -Adresa: 2-2-2, Hibiki-cho, Wakamatsu-ku, město Kitakyushu, prefektura Fukuoka
  • -Produkty: velké a extrémně velké terénní radiální pneumatiky pro stavební a těžební vozidla
  • -Ředitel závodu: Yoshikazu Seki
  • -Zahájení výroby: červen 2009
  • -Počet zaměstnanců: 329 (plánovaný stav do roku 2012)
  • -Výrobní kapacita (hmotnost nových pneumatik): 80 tun/den (plán pro druhou polovinu roku 2012)
Vytisknout

Diskuze: Bridgestone začal vyrábět obří pneumatiky v novém závodě Kitakyushu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Transporter

Policie dostala Transportery pro krizové situace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud