Nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT slaví letos 25. výročí od své premiéry. Importér vozů SEAT do České republiky připravil při této příležitosti speciální akční model Ibiza 25.
Akční model Ibiza 25 je k dispozici v 5-ti dveřové verzi s motorem 1.4 16V (63 kW/85 k)a bohatou výbavou Style. Ta je navíc ještě doplněna automatickou klimatizací Climatronic. To vše za jedinečných 299 900 Kč, což představuje významnou zákaznickou úsporu 38 900 Kč oproti již tak atraktivní ceníkové ceně.
V základní výbavě tohoto stylového modelu tak nechybí například elektrohydraulický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, funkce Coming home, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ovládáním na volantu a vstupem pro externí zařízení AUX-in, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a tempomat. Vysokou úroveň bezpečnosti zajišťuje ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a systém ISOfix pro bezpečné uchycení dvou dětských sedaček.
Alternativou k tomuto špičkovému modelu je nově v nabídce pětidveřová Ibiza s motorizací 1,2 (51kW/70 k) ve verzi Reference doplněná o klimatizaci za celkovou cenu 259 900 Kč. Ceny obou modelů jsou konečné bez „hvězdičky“ tj. podmínky financování leasingem.
Modelová řada SEAT Ibiza vstoupila poprvé na scénu na podzim 1984 na autosalonu v Paříži. Byl to první vůz vyvinutý značkou SEAT ve vlastní režii. Mladistvý styl, sportovní pojetí, malé provozní náklady a skvělé jízdní vlastnosti přinesly Ibize velkou oblibu nejen u španělských motoristů. V současnosti se prodává již čtvrtá generace vozů Ibiza, která navazuje na tradici výrazného designu, jehož autorem nebyl u první generace nikdo menší než Giorgetto Giugiaro.
Celková výroba Ibizy již přesáhla hranici čtyř milionů. Jednotlivé generace vozů Ibiza se vystřídaly v letech 1993, 2002 a 2008. Ibiza působivě prokázala svůj sportovní charakter v letech 1996, 1997 a 1998, kdy získala tituly mistrů světa v automobilových soutěžích ve třídě do 2 litrů. Sportovní geny se neztratily ani po čtvrt století výroby, což dokládá v této třídě nebývale široká nabídka obzvlášť sportovních modelů FR a Cupra. Ibiza má ovšem co nabídnout také v oblasti bezpečnosti nebo ochrany životního prostředí. V posledně jmenované „disciplíně“ excelují v mnoha zemích velmi populární modely Ibiza Ecomotive, které mají v aktuálním provedení kombinovanou spotřebu jen 3,7 l/100 km a emise CO2 ve výši 98 g/km. SEAT Ibiza ECOMOTIVE dostal cenu „ECOBEST 2008“ za nejlepší ekologický vůz roku 2008.
Ibiza dostala také řadu dalších ocenění, například excelovala v oblasti designu, když vyhrála nad všemi svými konkurenty a získala v Německu prestižní mezinárodní ocenění “Red Dot Award” v kategorii Product Design 2009. V roce 2008 obdržel SEAT s novou Ibizou „Zlatý volant“ v kategorii malých vozů…
Nový SEAT Ibiza získal pět hvězdiček za ochranu cestujících na předních sedadlech, čtyři za ochranu dětí a tři hvězdičky v oblasti bezpečnosti chodců v náročných nárazových zkouškách prováděných nezávislou organizací Euro NCAP. Tento výborný výsledek řadí novou Ibizu mezi nejbezpečnější vozy své třídy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.