Modernizace motoru zahrnuje různá opatření. K nejdůležitějším patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz. Mimoto se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele. Úpravy se týkají obou variant motoru, tedy jak dvou-, tak i čtyřventilové verze.
„Úpravy stávajícího agregátu se též díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje.
Modernizovaný tříválcový agregát 1.2l je určen do modelů Škoda Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba. V roce 2008 bylo v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l.