Reflexný pás pre pneumatiky vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Continental prvý krát predstavuje výskumné vozidlo Mercedes-Benz ESF 2009. Pás cez deň pre lepší efekt opticky zväčšuje disky a v noci pri osvetlení je zasa veľmi dobre viditeľný.
Ďalší bezpečnostný prvok uplatnený pri tomto vozidle, ktoré predurčuje novátorské prvky pre budúcu sériovú výrobu sú odrazové tesnenia medzi dverami a strechou na ktorých vývine sa podieľa i spoločnosť 3M špecializovaná na fólie.
Odrazové fólie sú zo zrkadliaceho podkladu s malými sklenými guľôčkami. Ak na ne zasvieti svetelný lúč, pri vstupe do sklenej guľôčky sa zlomí, podklad ho odrazí a pri výstupe sa zase láme. Tým sa väčšia časť svetla odrazí späť do pôvodného smeru.
Bezpečnostné prvky pre zlepšenie viditeľnosti vozidiel zboku majú urýchliť vnímanie siluety automobilu v tme a znížiť tak riziká vzniku nehôd najmä na križovatkách alebo pri neosvetlených, parkujúcich vozidlách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.