Reflexný pás pre pneumatiky vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Continental prvý krát predstavuje výskumné vozidlo Mercedes-Benz ESF 2009. Pás cez deň pre lepší efekt opticky zväčšuje disky a v noci pri osvetlení je zasa veľmi dobre viditeľný.
Ďalší bezpečnostný prvok uplatnený pri tomto vozidle, ktoré predurčuje novátorské prvky pre budúcu sériovú výrobu sú odrazové tesnenia medzi dverami a strechou na ktorých vývine sa podieľa i spoločnosť 3M špecializovaná na fólie.
Odrazové fólie sú zo zrkadliaceho podkladu s malými sklenými guľôčkami. Ak na ne zasvieti svetelný lúč, pri vstupe do sklenej guľôčky sa zlomí, podklad ho odrazí a pri výstupe sa zase láme. Tým sa väčšia časť svetla odrazí späť do pôvodného smeru.
Bezpečnostné prvky pre zlepšenie viditeľnosti vozidiel zboku majú urýchliť vnímanie siluety automobilu v tme a znížiť tak riziká vzniku nehôd najmä na križovatkách alebo pri neosvetlených, parkujúcich vozidlách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.